Škoda 720 a další prototypy z AZNP

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

zelvotron: Dík za upozornění, chyb tam bude povícero, ale nejsou zásadní. :D Hlavně ten audiňáckej motor 1600 z 80. let, co se pak objevil ve feldě místo toho našeho (se kterým forman jede 200km/h), má pořád menší papírovej výkon než moje Lada 1600 a to potěší. :lol:
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Se mi nezdá ta cena 35tis. Kčs. Nejsem si jist, ale embéčko o několik let dříve stálo o něco víc.
Jinak těch 40 melounů za vývoj, i když to bylo v tehdejších cenách.... to nám asi Ital design poskytl zaváděcí slevu, ne...?
Také mám pocit, že to sice byl v počátcích na tu dobu převratný projekt, ale doba jeho zavádění, u nás obvyklá, jej možná dostala někam úplně jinam. A tak by se nedostavily výsledky v podobě deviz za vyvezené vozy, protože v té době už podobná auta vyráběli všude.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11044
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ta cena je velkoobchodní, nikoliv maloobchodní.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Koko Loko píše:Ta cena je velkoobchodní, nikoliv maloobchodní.
Ach so. Takže to vypadá tak na dvojnásobek na krámě a to už je reálné.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Nulašestka píše: zelvotron: Dík za upozornění, chyb tam bude povícero, ale nejsou zásadní. :D Hlavně ten audiňáckej motor 1600 z 80. let, co se pak objevil ve feldě místo toho našeho (se kterým forman jede 200km/h), má pořád menší papírovej výkon než moje Lada 1600 a to potěší. :lol:
Tak to ještě nic není, vw se obecně vyžívá v nízkovýkonovejch motorech, třeba 1,8 55kW v druhý půlce devadesátejch let :D
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Ježkovy voči, tak ono to bylo na prodej. :shock: http://skoda-virt.cz/cz/forum/skodovky/ ... poffset=50
I po těch letech je ta diskuse tam jedlá, ta jejich debata o ceně nemá chybu. Opravdu ti škodovkáři, to je... bez komentáře. :axe:
Když je to auto jedno na světě, tak je jeho hodnota beztak nevyčíslitelná. :!:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Zajímavě řešený umístění hl. brzdovýho válce... btw. to myslí tu renovaci vážně? Lakujou to i s hadičkama, trubkama, převodkou, to je pěkná prasečina.

Obrázek
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Aj tak tam je najlepšie dohadovanie sa o náhone :lol: Diferencial sa prikrúti zhora na prevodovku :sign5:
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: Škoda 720 a další prototypy z AZNP

Příspěvek od dandy »

asi pred dvoma rokmi bola na predaj na Autobazar.eu v dosť biednom a rozloženom stave
http://dandy2101.rajce.idnes.cz/koda_720/
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10576
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 720 a další prototypy z AZNP

Příspěvek od Luděk Musil »

Škoda, že tohleto skončilo pouze u prototypu. To by byl se silnějším motorem velmi dobrý sporťák. S motorem 1,6 nebo lépe 2,0 by to byl vskutku dravec! A osobně si myslím, že by ho v pohodě umotal "ležatej boxer 2x2" než podélnej 4-řaďák . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re:

Příspěvek od veliz »

Chester píše:To kdyby škodovka vyráběla sériově mohla být dnes uplně jide, to je můj názor a nikdo mi ho nevyvrátí. Tehdější režim ale chtěl jinak.
1. Myslím, že tehdejší rozhodnutí stranických orgánů nemělo na současnou situaci Škody, která vůbec není špatná, vliv.
2. To, že nám výrobu nového vozu zakázal velký bratr (neboť se obával, že by mohl být lepší než Lada), se tehdy mezi lidmi šuškalo. Přesto si myslím, že tomu tak nebylo. Podle mě soudruzi zjistili, že cena koncepčně zcela nového, poměrně malosériově vyráběného vozu (cca 170000 ks ročně) by byla příliš vysoká, aby si ji mohl dovolit průměrný dělník či rolník. A to bylo tehdy rozhodující hledisko. Proto se rozhodlo, že bude pouze nová, modernější karoserie a technika zůstane v podstatě zachována. Rozhodnutí o vývoji koncepčně nového vozu tak nakonec padlo až v roce 1983 v situaci, kdy modelová řada 105/120 byla beznadějně zastaralá. První favority se dostaly k zákazníkům na pořadník koncem roku 1987 s na tehdejší dobu dost vysokou cenovkou 85000,- Kčs (120L stála 64000,-, 105L 56000,-).
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Škoda 720 a další prototypy z AZNP

Příspěvek od zelvotron »

No nejde jen o výslednou cenu auta, ale spíš o to, že zavedení tohodle do výroby by tehdy znamenalo dost vysoký náklady, plus na autě bylo dost věcí co by se musely kupovat za devizy. Navíc tohle neměl být nástupce stovek, ale další modelová řada, přičemž menší modelovou řadu (taky s klasickou koncepcí) navrhoval jinej tým konstruktérů. Problém ale byl, že tyhle dvě řady byly velmi málo navzájem unifikovaný, tudíž vyrábět dvě odlišný auta by bylo neekonomický. To že něco zakázal SSSR je oblíbená pohádka a nejen v tomhle případě, i když je i možný, že taková dezinformace mohla být i tehdy vpouštěna záměrně proto aby se v rozhodnutí nikdo moc nepitval, to je stejný jako když dnes je třeba přijmout nějaký nepopulární opatření, tak se řekne "to kvůli EU" :lol:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“