1) sundat buben
2) šroubovákem zatlačit opatrně (klidně i silněji) na pístky brzdového prasátka, oba pístky musí jít volně zasunout. Pozor ovšem na to, když na jeden tlačíš, aby druhý nevyskočil ven. Proto je lepší nechat nasazené pakny. Takže na jeden tlačit a druhý si přidržovat.
- Pokud jdou pístky lehce, je to v pořádku.
- Pokud jdou pístky těžko, je potřeba je vyčistit. Sundáš prachovky a pedálem brzdy pomalu vyšlápneš brzdové pístky ven. Ovšem pozor aby pístek nevyskočil ven! Tudíž jeden člověk pomalu šlape na pedál, druhý si přidržuje pístky a hlídá je. Potom je potřeba je řádně vyčistit. Takže WD-čko, jemný smirek, hadr a všechen bordel ven. Prostříkat olejem a rozchodit. Musí jít lehko.
3) skontrolovat, jestli není někde viditelné opotřebení, ošoupání. Při silném dotahování kola se může stát, že se šrouby prolisují skrz disk moc hluboko a potom blokují brzdový systém - smejkají o brzdové pakny.
4) skontrolovat nastavení brzdových paken (pokud nemá náprava samoštel) - pakny dotáhnout s citem, kolo o ně nesmí přibržďovat, maximálně lehce štrejchat. Pakny seřizuj tak, že prvně nastav paknu přední (směrem k předku auta), přičemž si zadní dostatečně povol. Přední pakna je totiž unášena bubnem - buben ji při jízdě bere sebou a pokud pakna šmejhá, buben ji může strhnout a zabrzdit. Až potom nastav paknu zadní.
5) Podívej se pod auto, jestli je lanovod ruční brzdy v pořádku, nikde se neblokuje.
6) Na diferenciál bych to neviděl, je to málo pravděpodobné.
Snad jsem na nic nezapomněl