Blokování pravého zadního kola na 2101

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Marek89 píše:o daždi alebo keď je vlhko, tak mi pri cúvaní drhnú zadné brzdy. Čo by som mal pozrieť
Zadné brzdy :wink:

jednoducho ich rozober, skontroluj či je všetko ako má byť a je to, tieto úvahy ma začínajú štvať, ak to rozoberieš, všetko povyčisťuješ, prípadne vymeníš čeľuste atd a aj tak to bude robiť potom sa pýtaj kde môže byť chyba, tu to bude nejaká chujovina...
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jakub Metelka »

Takže dneska se závada opět projevila :( .A teďkom je to horší o to že se kolo zničehož nic blokne samo od sebe a nelze snim pohnout.Na spátečku se to uvolní pak to dá pokoj a zase nevíme čím to je mohla by být závada na difecu :?: .Zítra rozděláme druhou stranu poněvadž to dělá zase pro změnu levá :D.Vyměníme pakny vyčístíme a když to bude dělat zase tak se pudu houpat na strom :mrgreen: .Prosím o každou radu

Díky

Má to i předešlé sindromy udělá to při zatažení ruční brzdy i sešlápnutí pedálu a teďkom doplněné i o samovolné zablokování jo a obcas se bloknou obě kola :( .Spíš ale to levý :dontknow:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

1) sundat buben
2) šroubovákem zatlačit opatrně (klidně i silněji) na pístky brzdového prasátka, oba pístky musí jít volně zasunout. Pozor ovšem na to, když na jeden tlačíš, aby druhý nevyskočil ven. Proto je lepší nechat nasazené pakny. Takže na jeden tlačit a druhý si přidržovat.
- Pokud jdou pístky lehce, je to v pořádku.
- Pokud jdou pístky těžko, je potřeba je vyčistit. Sundáš prachovky a pedálem brzdy pomalu vyšlápneš brzdové pístky ven. Ovšem pozor aby pístek nevyskočil ven! Tudíž jeden člověk pomalu šlape na pedál, druhý si přidržuje pístky a hlídá je. Potom je potřeba je řádně vyčistit. Takže WD-čko, jemný smirek, hadr a všechen bordel ven. Prostříkat olejem a rozchodit. Musí jít lehko.
3) skontrolovat, jestli není někde viditelné opotřebení, ošoupání. Při silném dotahování kola se může stát, že se šrouby prolisují skrz disk moc hluboko a potom blokují brzdový systém - smejkají o brzdové pakny.
4) skontrolovat nastavení brzdových paken (pokud nemá náprava samoštel) - pakny dotáhnout s citem, kolo o ně nesmí přibržďovat, maximálně lehce štrejchat. Pakny seřizuj tak, že prvně nastav paknu přední (směrem k předku auta), přičemž si zadní dostatečně povol. Přední pakna je totiž unášena bubnem - buben ji při jízdě bere sebou a pokud pakna šmejhá, buben ji může strhnout a zabrzdit. Až potom nastav paknu zadní.
5) Podívej se pod auto, jestli je lanovod ruční brzdy v pořádku, nikde se neblokuje.

6) Na diferenciál bych to neviděl, je to málo pravděpodobné.

Snad jsem na nic nezapomněl 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Vašátor píše: Při silném dotahování kola se může stát, že se šrouby prolisují skrz disk moc hluboko a potom blokují brzdový systém - smejkají o brzdové pakny.
Jo, nezačlo se tě to projevovat až po tom, co jsi nasadil ty rezatý kola nejasnýho původu?
Jakub Metelka píše:a když to bude dělat zase tak se pudu houpat na strom .Prosím o každou radu
Snažil jsem se ti vyhovět, projel jsem trochu strejdu Gúgla, bohužel nic moc jsem nenašel, snad jen tuto...
Ale tuto je taky náramně zajímavý.....hlavně ty údaje o vejšce a způsobech....

:hrob:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jakub Metelka »

Kluci díky
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Laďuša píše: Ale tuto je taky náramně zajímavý.....hlavně ty údaje o vejšce a způsobech....
Velice zajímavé čtení.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4300
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Pokud by se snad diferenciál kousal jednak z něj půjdou asi hrozný zvuky a druhak by v oleji bylo spousta železa. Aspoň myslím. Taky mě napadly ty šrouby (stačí jim opravdu málo).
A co ložisko zadního kola?
A kdyby se blokoval pohon (diferenciál) bude kardan natvrdo, zatímco když to bude na kolech, půjde s kardanem trochu hnout.
Až se to zablokuje, zvedni kolo a zkus sundat buden, když dolů nepůjde, je zabržděná brzda. Když půjde dolů volně a osa bude kousnutá, je to někde v ložiskách, kardanu a nebo těch dlouhých šroubech (protažených ráfcích).
Naposledy upravil(a) Teepee dne stř úno 25, 2009 09:37, celkem upraveno 1 x.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Jakub Metelka píše:Na spátečku se to uvolní
To vypadá na chybu v uložení náběžné pakny.
Kontrola viz Vašátor + kontrola výšky obložení + kontrola spodního uložení paken. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Luděk Musil píše:To vypadá na chybu v uložení náběžné pakny.
myslis ze by trebas chybela pruzina? Podle meho je neco uvolneneho v bubnu, po sundani se zjisti co...jinak je to tlachani o nicem 8)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Drobek81, Lenže on ma 01, sice som tie brzdy rozobraté nikdy nevidel, ale podľa Vašátoróvého popisu sa môžu nasadiť aj blbo,čo sa mi na 03 doteraz nestalo, sa nastavujú, nemajú samostavy. Takže ako píše LM, bude to blbo nasadené, inak mi to už nevychádza :scratch:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“