Kontrolka dobíjení
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
potřebuju radu, dnes sem nějak zprovoznil altik s jedním vyvodem... nestihl jsem však najit drat pro kontrolku, tak to samozřejmě bez zapojení nedobijelo, ale doma sem si vyrobil zkušební drátek se žárovkou , kterej sem naklapl na konektor na altiku a dal na (+) baterky, samozřejmě že to začalo hned dobíjet... ale žárovka pořád svitila i po tom co začala rafička voltmetru konečně běhat po budiku... kolik to přesně dobijelo nevim, ale napětí naprazdno bylo nižší, než při běhu motoru, takže to dobijí...
ale co mi teda nedá pokoj je to že ta žarovka pořád svitila... sice jsem to měl připojene napřimo na (+), ale když se to přopoji na kontrolku, ktera je napojená na kliček, tak to bude pořád to same ne??.. jako že to bude sviti při nastartovanem motoru...
ale co mi teda nedá pokoj je to že ta žarovka pořád svitila... sice jsem to měl připojene napřimo na (+), ale když se to přopoji na kontrolku, ktera je napojená na kliček, tak to bude pořád to same ne??.. jako že to bude sviti při nastartovanem motoru...
Měls to špatně!
Pokud je na altíku jen jeden fast-on vývod, tak jde o kontakt pro připojení buzení. Ten je umístěn buď na krabičce s regulátorem (kovová nebo plastová krabička) nebo přímo na držáku uhlíků (varianta alternátoru pro externí regulátor).
Při Tvém zapojení jsi žárovku vlastně zapojil do série s buzením, takže přes ni tekl proud a proto svítila. Díky tomu taky altík dobíjel. Na tento kontakt tedy musíš připojit drát s napětím 12V pro buzení (pokud je na altíku regler) nebo drát od externího regulátoru. Kontrolka dobíjení se připojuje přes relé na úplně jiný kontakt (pokud tedy na altíku je).
Snad jsi můj výtvor pochopil.
Pokud je na altíku jen jeden fast-on vývod, tak jde o kontakt pro připojení buzení. Ten je umístěn buď na krabičce s regulátorem (kovová nebo plastová krabička) nebo přímo na držáku uhlíků (varianta alternátoru pro externí regulátor).
Při Tvém zapojení jsi žárovku vlastně zapojil do série s buzením, takže přes ni tekl proud a proto svítila. Díky tomu taky altík dobíjel. Na tento kontakt tedy musíš připojit drát s napětím 12V pro buzení (pokud je na altíku regler) nebo drát od externího regulátoru. Kontrolka dobíjení se připojuje přes relé na úplně jiný kontakt (pokud tedy na altíku je).
Snad jsi můj výtvor pochopil.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
takže zase sem trochu poskočil... altik je namistě zapojeno vše jak má, taky to dobíjí (sice trochu mene asi, ale při zapnutých světlech asi 14,2V, při otáčkách kolem 3000), ale kontrolka stále svítí, důvod je ten že na konektoru ke kontrolce dobíjení je jen 7V (cca)...
s ludkem sme usodily že by mohlo jít o proraženou diodu...
takže mam možnost poskladat nějakej funkčni altik s regulátorem z toho co mam (ičkovej) a pak z klasickeho bez regulátoru a ještě mam naskladě regulátor na 04/04/07 altik s regulátorem..
otázka zní: jak je možno kombinovat vnitřností altiku.. jde mi hlavně o tu "podkovu" na ktere sidlí ony diody... jestli je možno jí měnit v různých altících??.
s ludkem sme usodily že by mohlo jít o proraženou diodu...
takže mam možnost poskladat nějakej funkčni altik s regulátorem z toho co mam (ičkovej) a pak z klasickeho bez regulátoru a ještě mam naskladě regulátor na 04/04/07 altik s regulátorem..
otázka zní: jak je možno kombinovat vnitřností altiku.. jde mi hlavně o tu "podkovu" na ktere sidlí ony diody... jestli je možno jí měnit v různých altících??.
Pokud "sedí "mechanicky,nestačí to, je nutno dát velký pozor na polaritu, poněvadž tyto "lisovací" diody se z důvodu jednoduchosti chlazení vyrábějí v obou polaritách - takže - měřit,měřit,měřit. Již jsem to zde popisoval.Teslácké se poznají podle barvy vývodů, ale u ruských nevím.Little Red Riding Hood píše: ... jestli je možno jí měnit v různých altících??.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Lepší je stejně koupit diodový můstek nový. Přendávání starých diod je jen na chvíli (slova člověka co má na toto živnost a i moje zkušenosti)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Pokud si mohu tipnout tak bude vadná jedna s těch tří pomocných (malých) diod . Dioda tam jde dát skoro jakákoli Třeba 1N400x (místo "x" může bejt 1-7)
Naposledy upravil(a) Saša dne úte úno 10, 2009 11:44, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Chybama se člověk učí . Dusan má pravdu s tím proudem diod . Po roztočení altíku jimi totiž teče budící proud . Proto "řadu" diod 1N400x NE !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Vše je vidět na schematu (i s popisem funkce):
Obsah fóra LADAklub - Forum » Stará řada (2101 - 2107) » Elektrická soustava » Blikající světla
U polovodičového regulátoru je jen ten rozdíl, že se nereguluje pomocí kontaktů a přes odpor, ale spojitě nebo pulsně/šířkově přes výkonový tranzistor.Pro názornost uvedu simulované grafy, kde je budící výkon vždy dán velikostí fialové plochy(nebo součtem ploch) v určitý čas. V reálu budou ty obdélníky zkresleny vlivem indukčnosti budícího vinutí.
Problémem je, že se temata všelijak kříží a prolínají a málokdo si pročte vše, co s tématem souvisí.
Ještě přihodím výhody/nevýhody:
Buzení3 – pomocí relé
+ jednoduchost
+ seřízení přihnutím pružiny
- opalování kontaků
- ztráty až 2/3 bud.výkonu ( při přerušení budícího odporu "bliká")
Buzení 1 – pulzně šířkové
+ bezztrátové
+ IO a tranzistor III gen.(výrobně jednoduché)
- dražší
- většinou nelze seřizovat
Buzení - spojité
+ elektronika II gen. (výrobně náročnější)
+ lze seřídit trimrem nebo justovacím odporem
- poruchovější než III generace
- ztráty cca 1/2 bud. výkonu
Obsah fóra LADAklub - Forum » Stará řada (2101 - 2107) » Elektrická soustava » Blikající světla
U polovodičového regulátoru je jen ten rozdíl, že se nereguluje pomocí kontaktů a přes odpor, ale spojitě nebo pulsně/šířkově přes výkonový tranzistor.Pro názornost uvedu simulované grafy, kde je budící výkon vždy dán velikostí fialové plochy(nebo součtem ploch) v určitý čas. V reálu budou ty obdélníky zkresleny vlivem indukčnosti budícího vinutí.
Problémem je, že se temata všelijak kříží a prolínají a málokdo si pročte vše, co s tématem souvisí.
Ještě přihodím výhody/nevýhody:
Buzení3 – pomocí relé
+ jednoduchost
+ seřízení přihnutím pružiny
- opalování kontaků
- ztráty až 2/3 bud.výkonu ( při přerušení budícího odporu "bliká")
Buzení 1 – pulzně šířkové
+ bezztrátové
+ IO a tranzistor III gen.(výrobně jednoduché)
- dražší
- většinou nelze seřizovat
Buzení - spojité
+ elektronika II gen. (výrobně náročnější)
+ lze seřídit trimrem nebo justovacím odporem
- poruchovější než III generace
- ztráty cca 1/2 bud. výkonu
takze mam takyto problem!
-Ked nastartujem auto a zapnem svetla,na volnobehu je vsetko normalne...
-Lenze akonahle sa motor dostane do otacok (cca nad 1500) tak zacnu mi blikat svetla a voltmeter ukazuje stahovanie prudu
-cize mi skace dobijanie a tym padom vsetky elektricke veci ako su svetla,kurenie,robi to aj pri zapnutych smerovkach.....
-MOZE TO BYT REGULATOROM? prosim vas o radu ...
-Ked nastartujem auto a zapnem svetla,na volnobehu je vsetko normalne...
-Lenze akonahle sa motor dostane do otacok (cca nad 1500) tak zacnu mi blikat svetla a voltmeter ukazuje stahovanie prudu
-cize mi skace dobijanie a tym padom vsetky elektricke veci ako su svetla,kurenie,robi to aj pri zapnutych smerovkach.....
-MOZE TO BYT REGULATOROM? prosim vas o radu ...
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
konec zvonec
Tak přátelé altík je OK.
A verdikt - mrtvá - oboustranně neprůchozí pomocná dioda. Už mi z toho tekla krev ze zubů, ale dal jsem si s tím práci a je to OK. Závada - neprůchozí dioda nešla zjistit dokud se to vše nerozletovalo. Všem zúčastněným děkuji za pomoc.
A verdikt - mrtvá - oboustranně neprůchozí pomocná dioda. Už mi z toho tekla krev ze zubů, ale dal jsem si s tím práci a je to OK. Závada - neprůchozí dioda nešla zjistit dokud se to vše nerozletovalo. Všem zúčastněným děkuji za pomoc.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10