Kontrolka dobíjení
Moderátor: Moderátoři
Kontrolka dobíjení
Neví někdo jak a kam a přez co je zapojená? Schéma mě nezajíma, už ho mám vykoukaný. Zkusíte mi to někdo nějak vysvětlit?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Jak jednoduše To nejde No, v kostce :
Z jedné strany je kontrolka zapojená přes klíček na baterku - tedy plus
Z druhé strany je přes rozepínací relé zapojená na výstup alternátoru (tedy resp. uhlíky). Alternátor je ukostřen a minus se různými cestičkami a kličkami dostane z druhé strany ke kontrolce
Popis činnosti:
Klíček vypnut: proud neprobíhá, žárovka nesvítí.
Klíček zapnut: proud běží od baterie přes klíček, žárovku k relátku, kde najde kostru, proto je obvod sepnut a žárovka svítí.
Motor je nastartován, alternátor dodává proud: proud běží . . . . . k relátku, které ale dostalo impuls od alternátoru, proto rozeplo, nenajde kostru, žárovka zhasne.
Motor je nastartován ale alternátor přestal dávat proud: relátko ztratí impuls od alternátoru, proto sepne a žárovka se rozsvítí.
Uuuf, jasný? L.
Z jedné strany je kontrolka zapojená přes klíček na baterku - tedy plus
Z druhé strany je přes rozepínací relé zapojená na výstup alternátoru (tedy resp. uhlíky). Alternátor je ukostřen a minus se různými cestičkami a kličkami dostane z druhé strany ke kontrolce
Popis činnosti:
Klíček vypnut: proud neprobíhá, žárovka nesvítí.
Klíček zapnut: proud běží od baterie přes klíček, žárovku k relátku, kde najde kostru, proto je obvod sepnut a žárovka svítí.
Motor je nastartován, alternátor dodává proud: proud běží . . . . . k relátku, které ale dostalo impuls od alternátoru, proto rozeplo, nenajde kostru, žárovka zhasne.
Motor je nastartován ale alternátor přestal dávat proud: relátko ztratí impuls od alternátoru, proto sepne a žárovka se rozsvítí.
Uuuf, jasný? L.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Este maly dodatok, to rele pokial viem je zapojene na zvlastny vyvod z alternatora, je to myslim stred vinuti a tam je pri behu alternatora polovicne napatie a preto spominane rele musi spinat na 6V. Funguje to aj s niektorymi "citlivejsimi" 12V relatkami. P.S. relatko musi byt samozrejme rozopinacie.
Roman
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
No tak ja som dnes konecne rozobral pristrojovku .. pomenil vypalene ziarovky osvetlenia a pozral som aj na kontrolku dobijania ... a tazko povedat ... ale zda sa mi, ze pod sklickom ani nevedie ziarovka! Abo je vo velkom kryte ako aj tie co osvetluju budiky ???? Tak ci onak .. nesvieti
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit
A máš zabudovaný voltmetr (továrně)? Já mám ještě 05 a u ní mi taky nesvítí kontrolka nabíjení. Když jsem se ptal původního majitele, který to koupil nové, tak mi řekl, že mu to taky nikdy nesvítilo a v servisu mu už tehdy řekli, že se u některých verzí s voltmetrem kontrolka nezapojovala. Tak nevím. Mě to zatím nevadí a stejně nemám čas procházet el.instalaci a zjišťovat jak to vlastně je. Časem se na to ale určitě podívám.
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja mam 05 s vstavanym reglerom, nefungovala kontrolka(relatko fuc, draty ucvaknute...).dali sme tam skodovacke rozpinacie 12V, par mesiacov to fachcilo a potom sa rozsvietila a uz ani za boha zhasnut.no proste divocina.tak som fical na vrakac a kupil za 150Sk relatko ruske origos(od toho stareho zgrlosa uz nic nekupim) a od vtedy fachci ako ma...mam na sklade 2, 50Kc kus...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
jasne .. mam od vyroby voltmetr .. ale proste me stve, ze tam je ta kontrolka a nesvieti .. neblika ani nic podobne jasne je vsio vidno cca na voltmetry, ale beztak ju chcem zfunkcnit ... musim pozriet a tusim to tu uz aj niekto pisal na ktore dve veci ju treba pripojit .. nemal som totalne vonka pristrojovku, tak sa mi nepodarilo ist na koniec cesty vodivej listy, ze ci to vobec niekam smeruje.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Ha, a já myslel ,že mám prasklou žárovku. A ono to tam není zapojení. Myslíte tu kontrolku, co je vedle mazání, že jo? Mě to zas tak nevadí, mám tam ten voltmetr a navíc jinou kontrolku na otáčkoměru (takovej ten dodo diodovej).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Já tu kontrolku taky nemám zapojenou. Když sem měnil palubku, tak sem to zkoušel nějak rozluštit, ale nepovedlo se. Hledám místo, kde vzít šťávu pro relé(pravděpodobně rozpínací). Ještě sem nezkoušel ten střed vinutí altíku, ale podle mě je to slušná stopa. Jen nevím co udělaj s relátkem ty 4 volty, co z toho středu vinutí lezou...
Ja u obou LAD 2105 mnel osazeny zarofky dobijeni i s kabelama ktery koncili u druhy svorkovnice,kabely v motorovym prostoru k rele na kontrolku byly orig zafacovany a scghovany v kabelovym svazku,[dva oranzovy,bilej a myslim ze zlutej]doplnil sem rozpinaci rele a kabel od svorkovnice co je v odkladaci skrince az na zarofku a je to OK.
Co ja vim tak maloktera 2105 ma zarofku dobijeni zapojenou.
Co ja vim tak maloktera 2105 ma zarofku dobijeni zapojenou.