Kontrolka dobíjení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Kontrolka dobíjení

Příspěvek od Pája »

Neví někdo jak a kam a přez co je zapojená? Schéma mě nezajíma, už ho mám vykoukaný. Zkusíte mi to někdo nějak vysvětlit?
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Jak jednoduše :?: To nejde :!: No, v kostce :) :
Z jedné strany je kontrolka zapojená přes klíček na baterku - tedy plus
Z druhé strany je přes rozepínací relé zapojená na výstup alternátoru (tedy resp. uhlíky). Alternátor je ukostřen a minus se různými cestičkami a kličkami dostane z druhé strany ke kontrolce
Popis činnosti:
Klíček vypnut: proud neprobíhá, žárovka nesvítí.
Klíček zapnut: proud běží od baterie přes klíček, žárovku k relátku, kde najde kostru, proto je obvod sepnut a žárovka svítí.
Motor je nastartován, alternátor dodává proud: proud běží . . . . . k relátku, které ale dostalo impuls od alternátoru, proto rozeplo, nenajde kostru, žárovka zhasne.
Motor je nastartován ale alternátor přestal dávat proud: relátko ztratí impuls od alternátoru, proto sepne a žárovka se rozsvítí.

Uuuf, jasný? L.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Este maly dodatok, to rele pokial viem je zapojene na zvlastny vyvod z alternatora, je to myslim stred vinuti a tam je pri behu alternatora polovicne napatie a preto spominane rele musi spinat na 6V. Funguje to aj s niektorymi "citlivejsimi" 12V relatkami. P.S. relatko musi byt samozrejme rozopinacie.
Roman
Dusan
Příspěvky: 3925
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Kontakty rele rozpinaju (rele pritiahne kotvu) pri 5,5V +-0,2
a spinaju pri napäti 3,5V+-0,5

Ak maš novy alternator s integrovanym Regulatorom tam je to inač.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Takže tam můžu nacpat obyč 12V rozpinaci relé?
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Pája píše:Takže tam můžu nacpat obyč 12V rozpinaci relé?
No to sice můžeš.
Ale - teď mě tak napadá - ty máš podle obrázku 07 a podle nějaké knížky, ze které mi DELi nascanoval elektroschéma, tak rozpínací relé tam musíš mít.
A tobě ta kontrolka nesvítí, nebo nezhasíná, nebo co vlastně? L.
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

No tak ja som dnes konecne rozobral pristrojovku .. pomenil vypalene ziarovky osvetlenia a pozral som aj na kontrolku dobijania ... a tazko povedat ... ale zda sa mi, ze pod sklickom ani nevedie ziarovka! Abo je vo velkom kryte ako aj tie co osvetluju budiky ???? Tak ci onak .. nesvieti :D
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

A máš zabudovaný voltmetr (továrně)? Já mám ještě 05 a u ní mi taky nesvítí kontrolka nabíjení. Když jsem se ptal původního majitele, který to koupil nové, tak mi řekl, že mu to taky nikdy nesvítilo a v servisu mu už tehdy řekli, že se u některých verzí s voltmetrem kontrolka nezapojovala. Tak nevím. Mě to zatím nevadí a stejně nemám čas procházet el.instalaci a zjišťovat jak to vlastně je. Časem se na to ale určitě podívám.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

ja mam 05 s vstavanym reglerom, nefungovala kontrolka(relatko fuc, draty ucvaknute...).dali sme tam skodovacke rozpinacie 12V, par mesiacov to fachcilo a potom sa rozsvietila a uz ani za boha zhasnut.no proste divocina.tak som fical na vrakac a kupil za 150Sk relatko ruske origos(od toho stareho zgrlosa uz nic nekupim) a od vtedy fachci ako ma...mam na sklade 2, 50Kc kus...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

jasne .. mam od vyroby voltmetr .. ale proste me stve, ze tam je ta kontrolka a nesvieti .. neblika ani nic podobne :D jasne je vsio vidno cca na voltmetry, ale beztak ju chcem zfunkcnit ... musim pozriet a tusim to tu uz aj niekto pisal na ktore dve veci ju treba pripojit .. nemal som totalne vonka pristrojovku, tak sa mi nepodarilo ist na koniec cesty vodivej listy, ze ci to vobec niekam smeruje.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

dancul to riesil, kontrolku tam vobec nemal osadenu...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Ha, a já myslel ,že mám prasklou žárovku. A ono to tam není zapojení. Myslíte tu kontrolku, co je vedle mazání, že jo? Mě to zas tak nevadí, mám tam ten voltmetr a navíc jinou kontrolku na otáčkoměru (takovej ten dodo diodovej).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Já tu kontrolku taky nemám zapojenou. Když sem měnil palubku, tak sem to zkoušel nějak rozluštit, ale nepovedlo se. Hledám místo, kde vzít šťávu pro relé(pravděpodobně rozpínací). Ještě sem nezkoušel ten střed vinutí altíku, ale podle mě je to slušná stopa. Jen nevím co udělaj s relátkem ty 4 volty, co z toho středu vinutí lezou...
hornak.active.sound

Příspěvek od hornak.active.sound »

Ja u obou LAD 2105 mnel osazeny zarofky dobijeni i s kabelama ktery koncili u druhy svorkovnice,kabely v motorovym prostoru k rele na kontrolku byly orig zafacovany a scghovany v kabelovym svazku,[dva oranzovy,bilej a myslim ze zlutej]doplnil sem rozpinaci rele a kabel od svorkovnice co je v odkladaci skrince az na zarofku a je to OK.
Co ja vim tak maloktera 2105 ma zarofku dobijeni zapojenou.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Já mám taky stejně nachystaný kabely i hadičky ke stěračům na světla:-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“