Výmena chladiacej kvapaliny

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5188
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Já už leju do desítky všechno,co nemrzne..průhledný,růžový, modrý,zelený,co je po ruce
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Taktéž pozoruji v sedmičce ubytek kapaliny, projevující se pachem spálené nemrzky a párou deroucí se kolem kapoty ... zjevně sáknou hadice od LPG, plastová téčka a nátrubky na reduktoru nejsou asi to pravé ořechové, spony dotahuji pravidelně a stále "kape". Je zajímavé, že to co je v tom motoru sovětské fachčí bez problémů :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jimmi píše:Jo, a rád bych viděl příklad čidla, které potřebuje vodivou chladící směs.
Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.

Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Cenek píše:V dohledné době plánuji výměnu chladící kapaliny ... Doporučíte tu "růžovou" ? Díky.
Já jsem po vypuštění původní ruské a proplachu naplnil Fridex G Plus (růžovofialová) a nemám již několik let žádný problém. Ale už je tam 5 let, letos ji budu měnit za stejnou.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Marek píše:Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.

Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?
Je to sice divné řešení (i dražší) ale je tomu opravdu tak . Má to i jednu mectnost když se do vody dostane trochu oleje čidlo se jim obalí a přestává fungovat (častá příčina svítící kontrolky) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Marek píše:Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.

Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?
Tak tohle musel vymyslet nějaký šílenec. Podobný čidlo leda do studny s tvrdou vodou :D
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Elektrické vlastnosti chladící směsi jsou opravdu jen to jediné, proč nepoužít destilovanou vodu? Protože pokud ano, pak je to jednoduché.
Uhlídat, nakolik mám chladící systém prošpikovaný elektronikou, která je na tom závislá, zvládnu. :wink:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Saša píše:
Marek píše:Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.

Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?
Je to sice divné řešení (i dražší) ale je tomu opravdu tak . Má to i jednu mectnost když se do vody dostane trochu oleje čidlo se jim obalí a přestává fungovat (častá příčina svítící kontrolky) .
Jo, to je problém, třebas u Fabií 1,4 MPi, kde často docházelo k prosakování oleje do vody, to byl věčný problém. Musela se demontovat nádobka a vymýt nějakou odmašťovací chemií (když se to podchytilo včas, stačil JAR), v horším případě úplně vyměnit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

v ramci inovacie odpojit draty spojit :) a je pokoj... ci to je inovacia skodovky ze odchaza tesnenie skrz zistenia oleja v o vode :D
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Máte někdo nějakej hezkej způsob na vypouštění vody z bloku? Už mě nebaví se koukat jak mi fridex teče po půlce motoru, čepu řízení a spojkový hadici kamkoli jinam než do odchytávací nádoby...
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

no ja si nechavam viecko na chladici a pritlacanim ruky regulujem prud :wink:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Petanek2101
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petanek2101 »

no ja tám mel misto šroubu takovej malej kohoutek a na nej jsem vzdycky nasadil hadičku,natah pod auto a už to teklo :P
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Oběhl jsem spoustu kšeftů s výpustným šroubem v ruce a všude mě poslali do kšá. Spíše bude schůdnější splašit nějaký kohouteček co se přiletuje na provrtaný výpusťák. Momentálně používám provrtaný výpustný šroubek do kterého jsem zasunul hadičku, takže vodu ztrácím jen při jejich výměně, nicméně to zase moc pomalu teče.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Jednou za 5 let se to nezblázní a ty malé kohoutky měla tuším Š1000 a Š100 na topení pod zadní sicnou . Nebo tam nanvtejte odvzdušňovák z topení s tím plastovym kolečkem .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Za minulej rok sem to dělal asi pětkrát. Jednou měníš pumpu, jindy hlavu, svody, termostat, kohout topení... Důvod se vždycky najde... :idea: Že bych zašel dneska na pivko?
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“