Chlazení olejem?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
morcak
Příspěvky: 58
Registrován: pát říj 01, 2004 17:58
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Chlazení olejem?

Příspěvek od morcak »

Nevíte kolik tepla se odvede z motoru olejem? Dá se to nějak procentuálně vyjádřit?
Nikde to nemůžu najít.
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

řeknu ti stručně-dost :mrgreen:
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
morcak
Příspěvky: 58
Registrován: pát říj 01, 2004 17:58
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od morcak »

ani orientačně ?
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

tak kolem 10% celkového výkonu motoru. Tož asi tak 25 až 30% je mechanická účinnost motorů, tak 35% odejde teplo výfukem a zbytek je tepelnej výkon na chladič, což je asi 35%. Když si uděláš chladič oleje, tak z těch 35% tak při běným provozu pustíš půlku tepelnýho výkonu, ale při agresivnějším tak 1/4. Jinak chlazení oleje se spíše používalo kvůli lepší viskozitě studenějšího oleje a tím i lepšímu mazání.
morcak
Příspěvky: 58
Registrován: pát říj 01, 2004 17:58
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od morcak »

A co když olejovou vanu zakreju zepředu a zespodu třeba plechem, bude to nějak vadit při pomalý jízdě do hodně dlouhýho kopce, nebo když povleču z lesa vozík plný dřeva a pojedu jak s hnojem na velkej výkon a ještě k tomu do kopce ?
Jde mi o to, jestli se může dnešní olej m7adsIII nějakým způsobem přepálit, protože co jsem hledal, tak teplota oleje by neměla překročit 120 stupňů. Ve starých manuálech z roku 1960 atp. je psána teplota snat jen do 100 stupňů.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Olej se samozřejmě může přepálit ale trvá to "dlouho" poněvač se olej velmi pomalu zahřívá a je chlazen teplotou motoru . Zakrytí vany vede ke zhoršení chlazení oleje . Nejvíc se olej zahřívá Vysokými otáčkami motoru (olej.čerpadla) při velkém výkonu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pokud se ti jedná o sériový motor, tak bych se zakrytí vany vůbec nebál. Předpokládám, že to chceš kvůli ježdění do lesa. Doporučuju akorát hlídat chlazení.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

morcak píše:...Jde mi o to, jestli se může dnešní olej m7adsIII nějakým způsobem přepálit, protože co jsem hledal, tak teplota oleje by neměla překročit 120 stupňů. Ve starých manuálech z roku 1960 atp. je psána teplota snat jen do 100 stupňů.
Olej M7ADSIII je běžný minerální olej, který velmi dobře snáší vysoké teploty a tak jako u každého minerálního oleje u něj nedochází zahřátím k nevratným změnám. Jiná situace je u olejů syntetických. A jenom tak pro informaci, když jsem ještě jezdil se 138 nebo se 148 Tatrou s vlekem za zadkem, tak bylo na teploměru mnohdy 120 stupňů, vic to nešlo :) . Já bych se toho nebál. Jenom jak píše Vašátor, chce to mít v pořádku a hlídat si chlazení.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

a kdyz pockas az nekdo pojede na ua tak ti muze dovezt plech pod motor. je toho tam mraky
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“