Nevíte kolik tepla se odvede z motoru olejem? Dá se to nějak procentuálně vyjádřit?
Nikde to nemůžu najít.
Chlazení olejem?
Moderátor: Moderátoři
tak kolem 10% celkového výkonu motoru. Tož asi tak 25 až 30% je mechanická účinnost motorů, tak 35% odejde teplo výfukem a zbytek je tepelnej výkon na chladič, což je asi 35%. Když si uděláš chladič oleje, tak z těch 35% tak při běným provozu pustíš půlku tepelnýho výkonu, ale při agresivnějším tak 1/4. Jinak chlazení oleje se spíše používalo kvůli lepší viskozitě studenějšího oleje a tím i lepšímu mazání.
A co když olejovou vanu zakreju zepředu a zespodu třeba plechem, bude to nějak vadit při pomalý jízdě do hodně dlouhýho kopce, nebo když povleču z lesa vozík plný dřeva a pojedu jak s hnojem na velkej výkon a ještě k tomu do kopce ?
Jde mi o to, jestli se může dnešní olej m7adsIII nějakým způsobem přepálit, protože co jsem hledal, tak teplota oleje by neměla překročit 120 stupňů. Ve starých manuálech z roku 1960 atp. je psána teplota snat jen do 100 stupňů.
Jde mi o to, jestli se může dnešní olej m7adsIII nějakým způsobem přepálit, protože co jsem hledal, tak teplota oleje by neměla překročit 120 stupňů. Ve starých manuálech z roku 1960 atp. je psána teplota snat jen do 100 stupňů.
Olej se samozřejmě může přepálit ale trvá to "dlouho" poněvač se olej velmi pomalu zahřívá a je chlazen teplotou motoru . Zakrytí vany vede ke zhoršení chlazení oleje . Nejvíc se olej zahřívá Vysokými otáčkami motoru (olej.čerpadla) při velkém výkonu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Pokud se ti jedná o sériový motor, tak bych se zakrytí vany vůbec nebál. Předpokládám, že to chceš kvůli ježdění do lesa. Doporučuju akorát hlídat chlazení.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Olej M7ADSIII je běžný minerální olej, který velmi dobře snáší vysoké teploty a tak jako u každého minerálního oleje u něj nedochází zahřátím k nevratným změnám. Jiná situace je u olejů syntetických. A jenom tak pro informaci, když jsem ještě jezdil se 138 nebo se 148 Tatrou s vlekem za zadkem, tak bylo na teploměru mnohdy 120 stupňů, vic to nešlo . Já bych se toho nebál. Jenom jak píše Vašátor, chce to mít v pořádku a hlídat si chlazení.morcak píše:...Jde mi o to, jestli se může dnešní olej m7adsIII nějakým způsobem přepálit, protože co jsem hledal, tak teplota oleje by neměla překročit 120 stupňů. Ve starých manuálech z roku 1960 atp. je psána teplota snat jen do 100 stupňů.