Jak na automatickou teplotu v kabině?

Moderátor: Moderátoři

Zdenda.G
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 31, 2008 09:26
Bydliště: Brno

Jak na automatickou teplotu v kabině?

Příspěvek od Zdenda.G »

Jestli se to tady řešilo tak mi dejte prosím odkaz kam se na to mrknout.
Chvíli teplo, chvíli zima, pořád tahám za páčky topení abych měl optimální teplotu v kabině... a už mě to přestává bavit, nejhorší je to ve městě, kdy chvíli jedu rychleji a potom zase stojím v koloně. Nemáte nějaký tip na automatickou regulaci teploty v kabině u 05-ky? Napadl mě nějaký elektricky ovládaný ventil na přívod vody od motoru k topení a nějaký prostorový termostat do kabiny, jako u topení v baráku.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Již to mám vyřešeno ale asi proTebe složitým systémem . Kohout topení je jiný (starý VW passát) a ovládá ho servo z Audi jehož krokový motor byl nahrazrn "normálním" . Teplota je hlídána dvěma komparátory (oper. zesilovče) . Ventil se musí otvírat a uzavírat velmi pomalu a musí být nastavena hysteréze . Napočátku je ventl otevřen na plno a pak se pomalu s rostoucí teplotou v kabině uzavírá . Teplota se nastavuje přímo ve °C .
Někoho napadlo tam dát kohout s termohkavicí (z ústředního topení). Při správném umístění by to mohlo také fungovat .
PS: jednoduše termostatem to nejde páč má výstup (zap/vyp) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Mirek999
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Taky me toto stve.Clovek nedela nic jineho,nez,ze furt reguluje teplo.Chvili hyc,chvili zima.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Saša, Saša, můžeš prosím umístit schema s popisem součástek, hodnot a veškerých komponent? Něco podobnýho bych určitě taky uvítal a pokusil se vyrobit.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Nohu dodat schéma +popis a foto analogového řízení . Ale tak před asi týdnem jsem mněl pokec s Martinem R-9 A ten umí programovat "jednočipy" a řešení v tom případě je velmi jednoduché a komfortní . Chci ho okolo programování požádat o nějakou spolupráci .
Naposledy upravil(a) Saša dne úte lis 11, 2008 17:37, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Tak pak bys mohl uveřejnit nějaké normální jednoduché řešení :) až to bude ;)
morcak
Příspěvky: 58
Registrován: pát říj 01, 2004 17:58
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od morcak »

Taky řeším podobnej problém, ale ne v žigulovi /nechť Allách oslavuje jeho památku/ , nýbrž v gazíkovi, což je skoro stejná situace. A protože mě bastlení nebaví a ani to pořádně neumím, a navíc bych svýmu elektronickýmu výtvoru asi moc nevěřil, tak jsem se mrknul do ciziny, protože u nás se nic podobnýho jednoduchýho neprodává, a našel jsem tohle
http://niva-faq.msk.ru/tehnika/kuzov/otopitel/suos.htm
což je podle mýho názoru absolutně dokonalá věc pro naše haj tech hustostroje.
Co si vo tom myslíte ? Já bych do toho šel.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

No já zatím mám důvod věřit "ubastlené" elektronice páč v 02 i 043 vše chodilo naprosto spolehlivě (pokaždé víc než 10let) a nebylo jí tam málo !
Tohle je zřejmně převzato z "nové" řady (2110) ta to má sériově .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Já věřím v Sašův projekt, tak si na něj počkám.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

topení v žigulu je hruza no... jako topi dto dost to je super.. ale ta regulace se neda... :axe: ja to vyřešil tak že jezdím i v zimě s otevřeným šibrem a mam topení na max... to je docela žůžo... :mrgreen:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tý jo vy furt řešíte kraviny :mrgreen: . Páčku teplého vzduchu dám na 2/3, páčku studeného vzduchu na cca 1/3. Případně reguluji pouze páčkou studeného vzduchu. Regulace páčkou teplého vzduchu vede přesně k těm problémům, co zde píšete. :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Vašátor píše:Tý jo vy furt řešíte kraviny :mrgreen: . Páčku teplého vzduchu dám na 2/3, páčku studeného vzduchu na cca 1/3. Případně reguluji pouze páčkou studeného vzduchu. Regulace páčkou teplého vzduchu vede přesně k těm problémům, co zde píšete. :wink:
No asi to bude tak, že s páčkou od kohoutu nemám odvahu pohnout jakýmkoliv směrem. Mám rád v autě sucho 8)
morcak
Příspěvky: 58
Registrován: pát říj 01, 2004 17:58
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od morcak »

sem si postavil regulátor luxeonu a ten funguje pořád, ale to bude tím, že to je jen jeden odpor...

no a proč tady bastlíte a vymejšlíte regulaci topení, když se dá vzít z novýho žigula ? a kde to prodávají ?
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Luxeon - Vysoce svítivá LED . No to je opravdu složitá regulace :P ale začít se od něčeho musí :wink:
morcak píše:a proč tady bastlíte a vymejšlíte regulaci topení, když se dá vzít z novýho žigula ?
Poněvač to někoho baví a chce aby to fungovalo dle jeho představ . Nebejt takových lidí tak "tu" řešíme opracování pazourků a pasti na mamuty . :twisted:
Až bude trošku lepší světlo (teď je tu mlha) tak dám foto jak se elegantně zbavit páček a tím ušetřit drahocené místo pro další "bastl" (včerejší testík) .
Toto je nejjednoduší elektrické ovládání . Ventil se ovládá potenciometrem (odkudkoli) pomocí serva (né modelářské) a celé je to doplněno o teplotní čidlo které "doregulovává" nastavenou teplotu .
Vše potřebné se dá vyhrabat na vrakovišti . Je to mírně upravené elektrické naklápění světel .
Ta černá pecička na dlouhých modrých nožkách je termistor (doregulace) . Elektronika pochází z naklápění světel a servo z topení nějakého VW/Audi (Valeo) Nic víc není třeba .
Stejně je možné řešit ovládání jiných páček nebo čehokoli jiného . Klapku přívodu vzduchu do topení budu mít zavíranou podtlakovým "servem" otevřeno/zavřeno .
Přílohy
Servoregulace.jpg
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

To servo napojíš na tiahlo ventilu ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“