Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

No je to vážně zapeklité.
Velká vůle mezi lopatkami mě také napadla, ovšem že by byla zase až tak velká? Navíc bych typl, že pumpu ještě nikdo nesundával.
Špatné seřízení bych vyloučil, motor jsem po koupi seřizoval sám, rok potom ho seřizoval Marek a nyní se na něm vystřídali 3 karburátory (samozřejmě všechny mnou seřízené a troufám si říci, že správně).
Přicpaný olejový kanál bych vyloučil, protože motor je z olejové části čistý jako dětská prdelka. Vačkové těleso je nádherně lesklé a čisté a ani jinde jsem si nějakých nečistot nevšiml.
Mno a původní krytování kolem vrtule samozřejmě je :).

Mě teď leda napadá, že čistící Calgonovo - STP proces mohl motor alespoň trošku vyčistit, ovšem zase přicpal chladič. Takže dnes vyměním chladič a zítra provedu testovací jízdu. Snad to bude alespoň trochu lepší.

Jen je mi divný, že v hlavním kanálu hlavy usazeniny nebyly a rovněž ani u vstupu do vodní pumpy (od hadice). Snad Bulharsko odjedeme bez vaření, zvýšená teplota budiž. Vodní pumpu se mi již rozdělávat nechce - právě jsem skončil s výměnou HBV (starý začal vlhnout do interieru).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Nove vodne pumpy urcene pre 01-07 maju vecsi premer lopatkoveho kola typujem ze aj lepsi pretok a odoberu viac vykonu :D

P.S. lameli na chladicoch so priechodne a este ako tak zdrave ? nie nejake upchate a zhrdzavene cez ktore ani vzduch neprejde :D ... dufam ze nie su ani malovane stetkou :D
tonda
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od tonda »

Zahoď Vašátore všechny ty prorostlé chladiče co máš a investuj do nového ať Ti to konečně chladí jak má. Starý chladič nejde vyčistit - je to marná práce. Starý chladič i když je průchozí a zdá se být v pořádku, tak není - je prorostlý vodním kamenem a nepředává teplo do okolí. Hodně zdaru. B je správně - dát nový chladič.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

tonda píše:Zahoď Vašátore všechny ty prorostlé chladiče co máš
Nevím jak jsi přišel na to, že můj druhý chladič je zarostlý :P Jezdil 7let v mém předchozím autí, plněn nemrzkou a chladil jak ďas. Ani lamely nemá rezavé :P
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

tonda píše:Zahoď Vašátore všechny ty prorostlé chladiče co máš a investuj do nového ať Ti to konečně chladí jak má. Starý chladič nejde vyčistit - je to marná práce. Starý chladič i když je průchozí a zdá se být v pořádku, tak není - je prorostlý vodním kamenem a nepředává teplo do okolí. Hodně zdaru. B je správně - dát nový chladič.
Tonda má pravdu!Vyzkoušeno!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak mi to nedalo a tento víkend jsem rozebral vodní pumpu. Vodní pumpa naprsto v pořádku. Vůle mezi lopatkami a tělesem nastavena přesně, lopatky nepoškozeny, bez usazenin, pumpa krásně čistá. Dokonce ani v bloku motoru jsem neviděl žádné usazeniny.

Takže mě napadá .... kdyby byla vada v těsnění pod hlavou, je možné aby těsnění bránilo průtoku vody a přitom voda nemizela do oleje či spalovacího prostoru?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Dle toho co jsem někde viděl mohou být kamencem zaneseny díry v těsnění . Je tam narostlý kamenec a zmenšuje průměr dírek . Co předstih , ten má na teploty zásadní vliv .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

nie je to auto chudobne? ak ma chudobnu zmes moze ist normalne ale hreje sa
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Sašo, taky mě toto napadlo. Jen jsem nevěděl, jestli je to v reálu možné. Na průplach chladící soustavy jsem použil přípravek k tomu určený i jiné přípravky ... chlazení se trošku zlepšilo, ale stále si rafička teploměru cestuje jak se jí zachce. Holt mi asi nezbude nic jiného, než hlavu opravdu shodit. Jenže se mi dotoho vůbec nechce, málo času ...

Co se týká seřízení motoru, myslím, že jsem to tu už psal. Motor je poctivě seřízen, hřeje od doby co jsem auto koupil, přičemž už byl seřizován min. 4x. Tudíž seřízením motoru to opravdu NENÍ.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Vašátor píše:Sašo, taky mě toto napadlo. Jen jsem nevěděl, jestli je to v reálu možné. Na průplach chladící soustavy jsem použil přípravek k tomu určený i jiné přípravky ... chlazení se trošku zlepšilo, ale stále si rafička teploměru cestuje jak se jí zachce. Holt mi asi nezbude nic jiného, než hlavu opravdu shodit. Jenže se mi dotoho vůbec nechce, málo času ...

Co se týká seřízení motoru, myslím, že jsem to tu už psal. Motor je poctivě seřízen, hřeje od doby co jsem auto koupil, přičemž už byl seřizován min. 4x. Tudíž seřízením motoru to opravdu NENÍ.
hmm a opravdu se hřeje??? nebo to jen !tvrdí čidlo a budík..
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Čidlo i budík ukazují zcela přesně. Když je ručička v červeném poli, tak to v motoru a chladiči bublá (vaří). Navíc potom jde logicky i výkon dost znatelně dolů.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Hurikáne díky,že jsi odpověděl za mě:). Už mě nebaví stále dokola zodpovídat již řečené.
Holt mi asi nezbude nic jiného,než mrknout pod tu hlavu. Kdo ví,jestli ji někdo vůbec sundával a jestli těsnění není ještě původní r.v.78. Gufera na ventilech sice byli měněný,ovšem těžko říct,jakou metodou. Hlava přitom dolů nemusí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

Nečítal som to teraz celé, a nepamätám si, či si skúšal aj takéto srandy http://www.auto-filson.cz/prisada-na-ci ... -1172.html
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Dandy, ano - použil :). Použil jsem přípravek od STP : http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/14-1-Naplne-aditiva-a-tech-spreje/0/5/509-STP-Radiator-flush Z motoru opět vytekly nějaký sračky, ale už jich nebylo tolik. Motor jsem proplachoval X-krát vodou (i s nastartovaným motorem, hadicí v chladiči a odšroubovaným vypoušťákem na motoru), pak přišla Calgonová náplň - opět vytekly nějaký sračky a těsně před odjezdem do Bulharska průplach přípravkem od STP.

Pořád se mi nechce dávat dolů hlava, tak koketuju s mylšenkou, použít ještě jednou přípravek na čištění chladící soustavy.... ale nevim nevim. Holt, jsem tvor líný a výměna těsnění pod hlavou je moc práce. Navíc kdo ví co tam na mě ještě za ty roky vybafne. Hlava sežraná, blok sežraný .... :roll:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak jsem dnes shodil hlavu motoru a opět jsem na nic nepřišel. Těsnění v pořádku, usazeniny v motoru a hlavě minimální (jen povrchovka), tak už fakt teda nevím ,proč to pořád hřeje.

Abych shrnul, co vše bylo s motorem už dělané:
- několik průplachů chladící soustavy, prvně vodou, pak Calgon, po té přípravek od STP pro čištění chladících soustav
- vyměněný (nový) termostat, otestovaný v hrnci s vařící vodou a teploměrem ze zavařovacího hrnce
- vyměněný chladič, starší, z mé minulé 2101 kde se rafička teploty ani v těch největších kopcích výrazně nehnula
- skontrolována vodní pumpa, lopatky celé, bez usazenin, vůle nastavena správně
- hadice vody průchozí
- nyní sundána hlava, těsnění pod hlavou však v pořádku, hlava i blok bez větších usazenin, pouze povrchovka (to co jde vidět)

- předstih nastaven správně
- karburátor několikrát seřizován, loni vyměněn
- palec, hlava rozdělovače, kabely, svíčky - nové
- elektrika v pořádku, jakmile dojde rafička teploty ke konci červeného pole, motor vyvře

Motor hřeje od doby, kdy jsem auto koupil, tzn. pomalu tři roky a přes všechny experimenty jsem docílil akorát toho, že hřeje trošku méně. Ovšem přijde kopec a rafička jde nahoru. Při veeeeelkém kopci a naloženém autu (např. Bulharské hory), motor sprostě vyvře.

HELP :!:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“