Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim

Příspěvek od Vašátor »

Jelikož se cesta do Bulharska blíží čím dál více, rozhodl jsem se pořešit to moje chlazení. Po několika propláchnutí celé chladící soustavy, kdy po prohřátí motoru vždy tekla rezavá voda, ručička teploměru stále stoupala za půlku. Vyměnil jsem tedy termostat (nový, funkčnost proměřena), ovšem teplota opět lehce lezla přes půlku. Tož sem dnes dal do výměny chladiče a co jsem uviděl po odmontování trubek mi dnes asi nedá spát. Ve vstupním hrdle chladiče (horní hadice) usazená a zatvrdlá 4mm tlustá vrstva rzi. Při pohledu do chladiče trubky vypadají dosti podobně. Možná by někdo poznamenal, proč tento chladič řešit, když mám druhý. Ano, to mám, ovšem má pokřivenou dosedací plochu víčka a voda z expanzní nádoby skrz víčko vytíká ven. Navíc bych rád měl v autě chladič originální.

Napadá někoho jak tuto usazenou a zatvrdlou rez, s největší pravděpodobností i s vodním kamenem, odstranit aniž bych musel chladič montovat do auta? Průplach tohoto humusu bych na chlazení v autě dělal nerad. Tudíž jak na to při vymontovaném chladiči a čím?
Přílohy
To je humáč, co?
To je humáč, co?
Naposledy upravil(a) Vašátor dne pon srp 03, 2009 12:46, celkem upraveno 2 x.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

To vypadá opravdu zoufale.
Jestli je totéž i uvnitř, (jakože ano)....
Dostat to úspěšně ven a přitom nezničit chladič, bude běh na dlouhou trať.
Chtělo by to trvalý průtok mírně kyselé vody, ideálně dešťovky s nějakým odstraňovačem vodního kamene. (třeba ten z reklamy na chcíplou pračku :lol: ) nebo technickou sodu.

Prostě ponořit chladič do škopku s rozpouštěcím roztokem, tak aby koukalo jen hrdlo nátrubku, a do něj hnát čerpadýlkem ten roztok.
A nepočítám, že se viditelný výsledek dostaví dřív než za týden.

Když to v tom bude jen stát, usazenina změkne, začne se rozpadat na kusy a ty pak ucpou i ten zbytek průchozích lamel.

Bude to obrovská práce s nejistým výsledkem.

:wink:
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Také mě napadlo to nějak podobně udělat. Kurník technickou sodu bych měl někde mít ... ale kde? Naposledy jsem v ní vařil před 6ti rokama karburátor do Jawy.
Hmm .... už vidím nadšení mátí, když se jí bude ve vaně týden válet chladič :mrgreen:
Hmm .... mno ještě teda budu muset pohledat čerpadýlko od pračky :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Vašátor píše:budu muset pohledat čerpadýlko od pračky
Ano, ideální pro tenhle účel :)
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Šubi
Příspěvky: 38
Registrován: pon srp 22, 2005 16:28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvek od Šubi »

Zkus se pozeptat v mototechně, třeba nějaký roztok na zbavení vodního kamene autochladiče existuje. Jinak já bych to řešil výměnou celýho chladiče za jinej.
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

hele mám doma chladič z 2101 v dobrým stavu tak kdyby byl zájem napiš SZ a domluvíme se :wink:
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

A aby to bolo idealne, chcelo by to este cele prihriat..... To vodny kamen nema rad :D
Roman
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Na Slovensku v "termálech" (Kováčová ,Čalovo a další) čistí vrty a potrubí od vodního kamene kyselinou fosforečnou (koncentraci neznám) a do starých parních kotlů se dávkoval fosforečňan sodný nebo draselný a mám dojem ,že to je ten Calgon(asi 50x předražený).
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4268
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Ale sakra, kde se tam tolik rzi vzalo? Kdepak asi ten materiál chybí!?
Člověk by sice měl být tvor učenlivý, ale časově racionálnější cesta nejmenšího odporu je zaopatření jiného chladiče, nejlépe asi vícero, protože co jest v chladiči bude asi i jinde (to by mě zajímalo jak je na tom topení). A oprosti se od myšlenek, jak to asi vypadá v motoru, snad tam nikde moc nechybí.
Pokud opravdu trváš na tomto chladiči v Oranžádě, pak bych radil použít jiný chladič (rozhodně nenechávej motor na "suchu" jen se zbytky průplachové vody, i za noc dokáže být zrzavá) a s tímhle si hrát ve volných chvílích. Mezitím se ještě něco dostane z motoru a topení a pak ho tam třeba vrátíš.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Demontovat vonku.... je to praca na 30min. ZApchat c osa da a naliat fixinelu pre odvaznych hcl + voda cakat a miesat neliat do plna aby sa dalo dobre miesat trasenim a prelievanim .... ja som tak cistil vymenik supis to pomohlo a zatial netecie. Inak riadne kysy s toho vychadzali :)

Inak ak to raz zacnes rozpustat nieje cesty spat :)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Vašku, a co se zásobovat tou kyselinou sírovou od kamoše z bazénu? Samozřejmě tu brutálnější... Aspoň ten vodní kámen by to mohlo nahlodat ....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Laďuša, A proč rovnou nevyzkoušet dynamit? :lol: :mrgreen:

já bych asi zkusil nalejt do chladící soustavy něco na vodní kámen, třeba bref a nechat to prohřát, třeba by to pomohlo...
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Jelen píše: něco na vodní kámen
Však sírovka je na vodní kámen, že jo, Vašátore :lol: :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

A co takhle nasypat tak 2 -3 pytliky s kyselinou citronovou? Podle mně je to menší zlo, než HCl.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Podla tej fotky 2 - 3 poriadne pytle :?
Roman
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“