Citroen XM - rady

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

Štěpán Getsko píše:No tak po komplimentech teď trošku vážnějc.
Rozvody jsme začali dělat v 18 hodin a zkončili ve 3 hodiny ráno. Asi 10 krát jsme přestavovali řemen na klikový řemenici a kvůli špatný kladce, nebo vlastní nepozornosti tmě a zbrklosti se nám nedařilo jednu ze dvou napínacích kladek dát do správný osový rovnoběžností s ostatnímy řemenicemi, takže nám furt nebezpečně vyjížděl řemen ven z řemenic. Pachtili jsme se pak s tím dalších asi 2 hodiny a nakonec se to jakž takž podařilo, ale i tak po asi 3 minutách běhu motorů se řemen posunul ven asi o 1mm nebo dva.

Jak to vypadá Aleši teďka s tím? Koukals na to? Zjistil jsi, co ti vytváří ty pravidelný zvuky? Je to ta spodní řemenice a spodní plastový krytování?
No tak nic není vidět, zvuky stále stejné. Myslím, že je to posunuté o půl zubu. I když to nechápu. Pamatuješ, jak jsem najednou vyhrkl, že je to super? Od té doby jsme polohu měli zaaretovanou a stejně je to divné po zvuku. Ten zvuk bohužel nevychází od krytování ale z motoru. Od té doby co jsem přijel jsem s tím radši nikam nejel.

Radši s tím nejezdím a jakmile bude trochu času tak se nechám odtáhnout do servisu. Chtěl jsem to po praxi od tebe zkusit sám, ale nemám takové nářadí a sám si těžko budu dělat protitahy na vačce atd...

Děkuju každopádně moc Štěpánovi G. za pomoc a ochotu s rozvody a za jeho neuvěřitelnou trpělivost a hlavně za to, že mě v tom nenechal a TAK MOC MI POMOHL za podmínek, kde by se na to jiní vybodli. Vážím si toho a neuvěřitelně to oceňuji.

To Honza21061: Honzo, je to určitá zkušenost. Je to možná blbý takhle říct, ale dokud to auto pojede, nešáhnu tam ani na nic. Maximálně asi za 2000km vyměním olej a filtry. Jinak nebudu investovat. Pro mě je to už dost složitý auto a dělat na něm rozborku je i dost drahá sranda. Zůstanu si u Lady, tu si postupně udělám a budu jí mít jako hoby. Citrouše nechám sloužit na běžné ježdění.

To Peet: Chlape, chlape, já že všechno rozmontuju? No máš pravdu, ale znáš mě :-) Prostě vždy si myslím, že věci nejsou takové, jak se zdají. Ale někdy se utnu. Časově dost nezvládám a budu si muset dodělat to co je rozvrtaný a nepřidělávat si další. Proto Citron jede do servisu. Aby byl ok a nemusím na něm trávit mládí. Pak si odkroutím praxi, a pokud to vyjde, budu hákes na chalupě, která taky potřebuje dodělat. Pak když mi zbyde tak týden až 14 dní po prázdninách, tak se vrhnu na Laděnku. Štěpán viděl aktuální stav a ví, že je to žalstné. :cry:
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

ladalover píše:... ale dokud to auto pojede, nešáhnu tam ani na nic ...
Nesmysl, ono ti za chvilku otrne. Když jsem "dělal" rozvody na žlutém, tak se mi to také všechno jaksi pomotalo, knížku jsem blbě pochopil, co mohl přesadil, domotal, zkonil. Ovšem nakonec i přes slabou chvilku, kdy jsem zauvažoval o servisu, jsem to na několik pokusů oživil. Je ovšem pravdou, že v 05 jsou rozvody na obtížnosti mlýnku na maso, oproti tvým náramkovým hodinkám, které jsou již poněkud vyšší liga, ale nepropadej panice, vše se vždy nějak vyřeší, každopádně znám ten pocit, když se nedaří a vím jak ti je, ale neboj, bude líp.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Koukám, že tady nám někdo konečně dospěl! :hello1:
Na Citroenovi si hlídej elektřinu a možná trochu to pérování, ale naftový motor je to poslední, co se na tom dělá, do toho se jen dolévá olej a to možná do atmosféráku mnohem méně než do turba a pak nafta, nic jiného nepotřebuješ!
Teď to máš rozhrabané a pojedeš do drahého servisu vkleče a na ruční brzdu...

Třeba se to fakt dá ještě dohromady, je na to servisní postup, sežeň si knížku na konkrétní motor a třeba z ní budeš moudřejší, než já z té Peugeoťácké. :mrgreen: (a proto na to radši ještě nikdy nikdo nesahal a jezdí to! ...ale jo, řemen se měnil... snad...)
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

Tak a je to!! Rozvody rozvádějí o 106 a motor si přede jako kočka.

Opět se jezdí a již bez obav z divných zvuků či povoleného závěsu motoru. :lol:

Díky Štěpánovi, který byl neuvěřitelně ochotný mi pomoci a přijel i na podruhé. Vše jsme zkontrolovali a příčina problému byla v řemenu samotném. Po jeho obrácení proti směru otáčení již z kladek a rozvodových kol nevyjížděl. Dotáhli jsme i pomocné uchycení motoru, které minule ve skrytu noci zůstalo dotaženo jen rukou.

Doufám, že se na XMku nic nestane a bude alespoň rok sloužit bez poruch. (i když dnes jsem si všiml, že zadní kola začínají jít mírně do A :cry: )
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Za málo.... :wink:
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

ladalover píše:Tak a je to!! Rozvody rozvádějí o 106 a motor si přede jako kočka.

Opět se jezdí a již bez obav z divných zvuků či povoleného závěsu motoru. :lol:

Díky Štěpánovi, který byl neuvěřitelně ochotný mi pomoci a přijel i na podruhé. Vše jsme zkontrolovali a příčina problému byla v řemenu samotném. Po jeho obrácení proti směru otáčení již z kladek a rozvodových kol nevyjížděl. Dotáhli jsme i pomocné uchycení motoru, které minule ve skrytu noci zůstalo dotaženo jen rukou.

Doufám, že se na XMku nic nestane a bude alespoň rok sloužit bez poruch. (i když dnes jsem si všiml, že zadní kola začínají jít mírně do A :cry: )
Jestli si dobře pamatuju, tak mě říkal v J.Hradci pan Hejda, že repase zadní nápravy je asi za 4.500kč na BX, takže na XM to bude asi podobná cena.Já se na to tenkrát vykašlal a auto radši rychle prodal, protože by mě toho čekalo mnohem víc než jen ta náprava.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

plavec píše:Jestli si dobře pamatuju, tak mě říkal v J.Hradci pan Hejda, že repase zadní nápravy je asi za 4.500kč na BX, takže na XM to bude asi podobná cena.Já se na to tenkrát vykašlal a auto radši rychle prodal, protože by mě toho čekalo mnohem víc než jen ta náprava.
Ahoj, ty jsi měl BX? Bylo to dobrý auto?

Já moc nechápu, jak se může ta zadní náprava prohnout do A, když je bez náhonu a většinou netrpí ani tak jako předek. Nevi někdo proč to tak je?

Dík
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

to udělají jehličkový ložiska v uložení tý nápravy, když se zavčes nevymění, tak to odnesou i ramena, teda tak je to aspoň u peugeotu u citrónu nevim
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
citron
Příspěvky: 39
Registrován: ned črc 15, 2007 13:18
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od citron »

Je to tak a nejhorší na tom je, že pro modely s ABS nejdou pak ty ramena sehnat a musej se repasovat i totální hrůzy. Teda alespoň u BX.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

u oplu vectra b taky zadni naprava neni pohanena a stryc ma na ni pekny acka. prej ramena v pi.. nebi co
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

A je velký problém si to opravit sám nebo je lepší to svěřit servisu? Já to mám zatím jen tak lehce a naštěstí nemám ABS, takže to snad nebude takový problém.


Jinak dotaz na experty: Jak moc je nebezpečné s tím jezdit, eventuelně co se může stát nejhoršího (upadne to při jízdě?)?

Díky
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
citron
Příspěvky: 39
Registrován: ned črc 15, 2007 13:18
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od citron »

Tady něco okrajově http://www.bxclub.cz/page/kod-24/topic-84033397 určitě tam toho najdeš víc, jen to najít... Nebo se tam zeptej.

Nebezpečný to je právě v tom, že to odnesou ramena. Když se to zachytí zavčas, vymění se jen ty ložiska a na ramena šahat nemusíš.

Jinak s tím ABS to bude problém asi hlavně BX, protože moc aut s abs nevyrobili a není v případě potřeby kam šáhnout. U XM by to mohlo bejt lepší.
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

ladalover píše:A je velký problém si to opravit sám nebo je lepší to svěřit servisu? Já to mám zatím jen tak lehce a naštěstí nemám ABS, takže to snad nebude takový problém.


Jinak dotaz na experty: Jak moc je nebezpečné s tím jezdit, eventuelně co se může stát nejhoršího (upadne to při jízdě?)?

Díky
Pokuď si to dobře pamatují, tak u tebe jsou kola v pořádku Aleši. Mírně do A jsou na zadku u každýho citrona s hydrou. Větší odklon je většinou způsoben tím, že odcházejí ložiska ( myslím, že tam jsou ložiska, nejsem si tím jistej ) na ramenech, která spojují rameno s kastlí. Způsobují taky takový to pověstný vrzáni zadku při zvedání nebo klesání auta. Zkus se na to kouknout a případně to trochu něčím namáznout. Doporučil bych vazelínu na vodní čerpadla ( je to vystavený povětrnostním vlivům a vodní vazelína má lepší odolnost vůči vodě. ) http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopi ... +n%E1prava není to sice XM, ale je to hydra v bledě modrým.

A ještě jednou http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopi ... +n%E1prava
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

Ahoj,¨

Tak bohužel ty kola do A opravdu jsou. Sice jen mírně, ale začíná to být znát. Cena servisu Citroen je jen za práci (4,9hod na jednom rameni + 3hod výměna ložiska a montáž krát 833kč/hod)...13 161,-

Jedno rameno stojí..........17 500,-
druhé rameno stojí..........17 500,-
ložiska s podložkou...........8 400,-
dohromady:....................56 561,-Kč

A dnes mi někdo utrhl plastový rožek blatníku (velikost 5x4cm) a cena??? 1194,-

Si myslí, že kradu???!!!

Auto je na jízdu velice luxusní, ve srovnání 1000x lepší na pohodlí než 80% západních značek, ale co do cen práce a ND je to totálka!!

Proto musím doufat, že třeba ještě 3-4 sezóny bude relativně ok, a pak půjde na šrotiště.

Jo a protože s tím jezdím téměř půl roku, uvádím údaj o spotřebě, kterou jsem sám vypozoroval: spotřeba na dálkách (praha - vary) je 4,7 litru nafty/100km. Po praze se pohybuje okolo 5,5 - 6,5l/100.

Štěpáne:
mám ten klíč trubkový, jaks ho sháněl - bude u mě, tak si ho pak předáme
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

tie ceny si prestrelil.. ak mi posles uplne udaje o tom plavidle dam ti vediet cenu ND za ktore ti to viem dodat ja ;) a urcite to nebude taka palka
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“