Autobusy a vše okolo - part two
Moderátor: Moderátoři
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem tu ešemku viděl dneska naklochtanou a jako povim vam, dobrá dejmovniceMinulou stránku jsem píše: Tady něco pro vás starobusomilce
Jo a našel jsem další
Trošku upravená Ono vůbec ty komediantský auta jsou docela zajímavý exempláře...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Anebo vodácké, ti se taky vyváží hodně starými busy, výjimkou není ani RTO!
Včera jsem si báječně zajezdil... Samozřejmě se svým přiděleným mazlem 7348, měl jsem "šejdra" na lince 195. To je další z delších linek v Praze, ze Zahradního města, přes Malešice a Libeň až nahoru za Prosek, končí na Avii Letňany.
Těšil jsem se jako malý kluk, protože když to srovnám s natroublými linkami typu 148, nebo 115, kde jedno půlkolo trvá sotva pár minut, tahle linka kopíruje velkou část trasy linky 136 a hlavně 177, které jsou v Praze jednoznačně nejdelší a loni touhle dobou jsem právě tam často lítal s kloubákama.
Z Vysočanské na Prosek do kopce jsem se pokaždé vlekl, motor skučel a teploměr pomalu nestačil...
Ale můj super bus se nezapřel, ani úplně narvaný nezpomalil do prudkého kopce pod 50 a teplota nešla nad 85, což nejde nikdy, je to stroj! Taky si ho na garáži každý chválí... Je to dost velký skok od chvíle, co jsem na něj poprvé přišel, až doteď.
Prohlásil jsem, že už tenhle bus nechci v životě ani vidět a když jsem zjistil, že bude "můj", tak jsem si řekl, no nazdar... No nazdar, trocha ozdravné kůry ho vyšvihla mezi nejlepší!
Včera jsem si báječně zajezdil... Samozřejmě se svým přiděleným mazlem 7348, měl jsem "šejdra" na lince 195. To je další z delších linek v Praze, ze Zahradního města, přes Malešice a Libeň až nahoru za Prosek, končí na Avii Letňany.
Těšil jsem se jako malý kluk, protože když to srovnám s natroublými linkami typu 148, nebo 115, kde jedno půlkolo trvá sotva pár minut, tahle linka kopíruje velkou část trasy linky 136 a hlavně 177, které jsou v Praze jednoznačně nejdelší a loni touhle dobou jsem právě tam často lítal s kloubákama.
Z Vysočanské na Prosek do kopce jsem se pokaždé vlekl, motor skučel a teploměr pomalu nestačil...
Ale můj super bus se nezapřel, ani úplně narvaný nezpomalil do prudkého kopce pod 50 a teplota nešla nad 85, což nejde nikdy, je to stroj! Taky si ho na garáži každý chválí... Je to dost velký skok od chvíle, co jsem na něj poprvé přišel, až doteď.
Prohlásil jsem, že už tenhle bus nechci v životě ani vidět a když jsem zjistil, že bude "můj", tak jsem si řekl, no nazdar... No nazdar, trocha ozdravné kůry ho vyšvihla mezi nejlepší!
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Všechno bylo rájem Ikarusů, než dorazily kloubové Karosy.
Tak dnes jsem zažil skutečný "underground" a socku, neboli MHD. Na jedné zastávce nastoupili 2 hošánci, tak 17 let, půlmetrové kšilty, rozkrok u kolen... Tak si říkám, že mi snad v nestřeženém okamžiku nepokreslí autobus, najednou do autobusu vběhl chlap a začali se mydlit jako důchodci o rohlíky za 10 haléřů.
Už jsem se rozjížděl, takže jsem zase zastavil a dřív, než jsem stačil říct, ať si to jdou laskavě vyřídit ven, vykutáleli se ven, já zase zavřel, jeden z hošanů se zapomněl uvnitř a pokračoval se mnou na další zastávku.
No já měl zrovna novější Citybus s celouzavřenou kabinou, takže mi bylo všechno jedno, trochu jsem se vyděsil, co se to tam vzadu děje, ale nakonec jsem se tomu musel smát.
Co se kde stalo netuším, ale sázím na to, že v právu byl ten starší chlápek, když si domyslím, že hoši zřejmě měli "tah" a kdoví, co přitom zase ničili, jak je právě těmto týpkům podobné...
No a další bylo už pozdě večer na Roztylech na konečné, tam jsem se dal do řeči s kolegou, co přivalil z Brna s Ayatsem Student Agency. První mě pozdravil (což jsem se divil, považoval jsem všechny od nich za namyšlence), pozval mě na kafe a potom jsme probírali, jaká je u SA psina.
Čekalo je zamknout autobus, sednout na "krtka" a jet na Florenc na byt, o kterém prohlásil, že je naprosto luxusní, ale hlavně to, co se tam děje... To víte, samé mladé stevardky, takže tam prý š*ká každý s každým, když se zrovna sejdou ty správné dvojice...
Já to říkám pořád, že na autobusech je sranda. Ty večery na konečných, ty řeči a ty příběhy, které se vypráví. A hlavně, musím poněkud přehodnotit svůj názor na posádky SA.
Tak dnes jsem zažil skutečný "underground" a socku, neboli MHD. Na jedné zastávce nastoupili 2 hošánci, tak 17 let, půlmetrové kšilty, rozkrok u kolen... Tak si říkám, že mi snad v nestřeženém okamžiku nepokreslí autobus, najednou do autobusu vběhl chlap a začali se mydlit jako důchodci o rohlíky za 10 haléřů.
Už jsem se rozjížděl, takže jsem zase zastavil a dřív, než jsem stačil říct, ať si to jdou laskavě vyřídit ven, vykutáleli se ven, já zase zavřel, jeden z hošanů se zapomněl uvnitř a pokračoval se mnou na další zastávku.
No já měl zrovna novější Citybus s celouzavřenou kabinou, takže mi bylo všechno jedno, trochu jsem se vyděsil, co se to tam vzadu děje, ale nakonec jsem se tomu musel smát.
Co se kde stalo netuším, ale sázím na to, že v právu byl ten starší chlápek, když si domyslím, že hoši zřejmě měli "tah" a kdoví, co přitom zase ničili, jak je právě těmto týpkům podobné...
No a další bylo už pozdě večer na Roztylech na konečné, tam jsem se dal do řeči s kolegou, co přivalil z Brna s Ayatsem Student Agency. První mě pozdravil (což jsem se divil, považoval jsem všechny od nich za namyšlence), pozval mě na kafe a potom jsme probírali, jaká je u SA psina.
Čekalo je zamknout autobus, sednout na "krtka" a jet na Florenc na byt, o kterém prohlásil, že je naprosto luxusní, ale hlavně to, co se tam děje... To víte, samé mladé stevardky, takže tam prý š*ká každý s každým, když se zrovna sejdou ty správné dvojice...
Já to říkám pořád, že na autobusech je sranda. Ty večery na konečných, ty řeči a ty příběhy, které se vypráví. A hlavně, musím poněkud přehodnotit svůj názor na posádky SA.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No vida, měls říct, když mi jezdíš pod okny v práci, zkontroloval bych Ti tu cedulku. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8685&start=16Honza 21061 píše:Včera jsem si báječně zajezdil... Samozřejmě se svým přiděleným mazlem 7348, měl jsem "šejdra" na lince 195. To je další z delších linek v Praze, ze Zahradního města, přes Malešice a Libeň až nahoru za Prosek, končí na Avii Letňany.
Nebo bych v rámci oběda provedl již dlouho slibovanou hospitaci.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Tak musel jsem si vyzvednout nenápadně nejlepší značku
Paradoxní je, že u nás bylo víc vozů 280, jak v MLR sic asi jen o 300,a le i tak...
Jo, jinak vyšla kniha"Az Ikarus évszázados törtenéte"stručný popis-Nádherná, vynikající, úžasné, prostě o Ikarech. Nedá se to popsat:-)
Paradoxní je, že u nás bylo víc vozů 280, jak v MLR sic asi jen o 300,a le i tak...
Jo, jinak vyšla kniha"Az Ikarus évszázados törtenéte"stručný popis-Nádherná, vynikající, úžasné, prostě o Ikarech. Nedá se to popsat:-)
Cedulí, dveří a trilexu není nikdy dost.
Legjobb városi csuklós autóbusz Ikarus.
Legjobb városi csuklós autóbusz Ikarus.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: stř čer 29, 2005 11:08
Pánové, mám takovou prosbu, protože autobusům vůbec nerozumím, potřeboval bych vědět, jaké je spotřeba běžně uřívaných autobusů v MHD a jako metodikou se zjišťuje. Bohatě mi postačí ozančení příslušné směrnice EU. A kdyby snad někdo věděl, jaká je spotřeba a jak se zjiš'tuje u speciálních autobusů (nemajících homologaci k provozu na pozemních komunikacích a pohybujících se v uzavřených areálech), bylo by to úplně super.
Tak to je na mě moc. Ale mám poct že se spotřeba měří metodikou EHK. Což by mělo být plně obsazené vozidlo jedoucí 2/3 rychlostí z maximální rychlosti vozidla na vzdálenost 1 km.Jura Baran píše:Pánové, mám takovou prosbu, protože autobusům vůbec nerozumím, potřeboval bych vědět, jaké je spotřeba běžně uřívaných autobusů v MHD a jako metodikou se zjišťuje. Bohatě mi postačí ozančení příslušné směrnice EU. A kdyby snad někdo věděl, jaká je spotřeba a jak se zjiš'tuje u speciálních autobusů (nemajících homologaci k provozu na pozemních komunikacích a pohybujících se v uzavřených areálech), bylo by to úplně super.
U karosy B732 je norma 33 litrů a u C734 je 31 litrů.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Většinou se to vejde daleko pod normu. Když je dobře seřízeno, nic nepřibržďuje, tak si vezme kolem 25 litrů i méně, že Pšendo? U automatu a konkrétně u Citybusů, je to mnohem horší. To jsou žrouty, že si to nikdo neumí představit.
Jejich provoz je tak nákladný, že by cestující měli pěkně držet ústa, co se týče zdražování MHD. Citybus je totiž typický příklad lití drahocenné nafty do kanálu.
- - - - - - - - -
Zrovna včera jsem se bavil s bývalým dílenským, který jezdí a ten mi říkal, jak jsou motory Liazky dokonalé a naprosto nezničitelné. Dokáže jet bez oleje, bez vody a vždycky dojede a většinou bez následků.
Zatímco Renault, tomu stačí chvilka a motor se zničí- většinou se zkroutí všechno co může, to samé, když náhodou chybí trocha oleje.
Včera jsem si po roce připomněl linky 244/204 (jsou tam změny, 2x 244, potom 204), před Radotínem se zčásti jede po silničce pod tratí do Berouna jako vystřižené z Frýdecko-Místecka, je tam cítit pole, venkov, v noci je vidět, jak u kolejí svítí záplava modrých světel (zákaz posunu), potom neonové reklamy podniků, jede se kolem rozestavěné mostní estakády budoucího obchvatu Prahy, zahradnictví, dostihové dráhy, lítání po Strakonické a samotné staré radotínské sídliště, kde je konečná, je dost zajímavé na "výlet".
Pěkná romantická linka, připadal jsem si už jako kdybych jel s kolonou na Trnavský sraz. Bohužel těch podivných existencí co tam jezdí... Před Radotínem jsou totiž ubytovny, ale to si člověk nesmí připustit, nesmí se moc zhluboka nadechovat a musí se soustředit jen na pohodovou jízdu a rádio. Škoda, že jsem neměl foťák...
Jejich provoz je tak nákladný, že by cestující měli pěkně držet ústa, co se týče zdražování MHD. Citybus je totiž typický příklad lití drahocenné nafty do kanálu.
- - - - - - - - -
Zrovna včera jsem se bavil s bývalým dílenským, který jezdí a ten mi říkal, jak jsou motory Liazky dokonalé a naprosto nezničitelné. Dokáže jet bez oleje, bez vody a vždycky dojede a většinou bez následků.
Zatímco Renault, tomu stačí chvilka a motor se zničí- většinou se zkroutí všechno co může, to samé, když náhodou chybí trocha oleje.
Včera jsem si po roce připomněl linky 244/204 (jsou tam změny, 2x 244, potom 204), před Radotínem se zčásti jede po silničce pod tratí do Berouna jako vystřižené z Frýdecko-Místecka, je tam cítit pole, venkov, v noci je vidět, jak u kolejí svítí záplava modrých světel (zákaz posunu), potom neonové reklamy podniků, jede se kolem rozestavěné mostní estakády budoucího obchvatu Prahy, zahradnictví, dostihové dráhy, lítání po Strakonické a samotné staré radotínské sídliště, kde je konečná, je dost zajímavé na "výlet".
Pěkná romantická linka, připadal jsem si už jako kdybych jel s kolonou na Trnavský sraz. Bohužel těch podivných existencí co tam jezdí... Před Radotínem jsou totiž ubytovny, ale to si člověk nesmí připustit, nesmí se moc zhluboka nadechovat a musí se soustředit jen na pohodovou jízdu a rádio. Škoda, že jsem neměl foťák...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jéééé, já chci taky, ale moje VAZidlo tak daleko nedojedezdenda píše:Tak jsem byl minulý týden v MLR. Úžasné, jízdy Ik 280T a ZIU9 nemají chybu, hlavně styl jízdy. Prostě pedál jízdy do 2 sec položit na podlahu a jeď, co to dá Prostě fantasie... Samý Ikarus 280 a 260...
Mě snad zbývá tak akorát vyrazit do Tábora a mít štěstí.
No, a nebo vyrazit do Jihlavy
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Škoda, že jste se nepřišli někdo podívat minulé dva dny za mnou na linku, bylo to pěkné. Hlavně ten západ slunce a ty večery na konečných, na Roztylech pokec s meziměstskýma šoférama, škoda, že tam nebyl jako minule ten mazák od Student Agency, zase bych se od plic zasmál, co vyvádějí na Florenci na bytě.
No, mám dnes volno a už jsem zase žíznivě koukal po autobusech a začalo se mi stýskat. Nakonec se ze mě ještě stane workholik, když při posledním volném víkendu jsem v sobotu měl nutkání zavolat na výpravnu, aby mi na neděli dali nějakou šichtu...
Zítra bude kratší ranní na lince 260, doufám, že budu mít napsaný svůj autobus, to bude za odměnu a potom volno a Trnava.
Jenom přemýšlím, jestli bez toho autobusu ty 3 dny vydržím.
No, mám dnes volno a už jsem zase žíznivě koukal po autobusech a začalo se mi stýskat. Nakonec se ze mě ještě stane workholik, když při posledním volném víkendu jsem v sobotu měl nutkání zavolat na výpravnu, aby mi na neděli dali nějakou šichtu...
Zítra bude kratší ranní na lince 260, doufám, že budu mít napsaný svůj autobus, to bude za odměnu a potom volno a Trnava.
Jenom přemýšlím, jestli bez toho autobusu ty 3 dny vydržím.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno