Autobusy a vše okolo - part two
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To je vidět, jak se autobusy těší velkému zájmu.
Řidič má možnost tlačítka používat, nebo ne. Prostě buď dveře OTEVŘE, nebo zapne předvolbu. Předvolba by se nemusela zapínat na konečných, nebo zastávkách, kde je vysoká koncentrace lidí a očekává se hromadné přesunování, takže by to jen zdržovalo, resp. na konečné je to zbytečné.
Ale jak říkám, u autobusů a trolejbusů mi to nesedí.
- - - - - - -
To se dneska jezdilo (jako kaštanovi samozřejmě)! Svezl jsem se "bratrem" mého stotřicetsedmičkářského 7327, vozem 7325, který nedávno prodělal střední opravu a jel opravdu znamenitě, motor táhl jako lokomotiva!
Byla to taková cesta poznání, protože v jedné zastávce jsem viděl, jak nějaký blbec ve VW Transporter naschvál blokuje autobus v křižovatce (asi mu tam vjel a ten na něj zatroubil) a když na něj potom troubil více, ještě ho blokoval o to déle. V té chvíli jsem začal cítit, že pěním a být za volantem místo našeho řidiče, začal bych troubit taky a ještě bych tomu nemožnému volovi vynadal z okna...
Náš řidič se poté nějak dostal do ráže a od té chvíle se rozjížděl s vytočeným motorem naplno, do toho převodovka Voith pěkně odřazovala a nekazila pěkný svižný styl jízdy, tak jako ZF!
Vzpomněl jsem si na sebe, jak jsem na 137 nahoře na Farkáně, kde už byla rovinka, vždycky dělal to samé, několikrát krátce "podebrat" plyn, autobus zvolna vyplul jako parník, potom plný nášlap, Liazka zařvala jako lev a vpřed! Hlavně žádné matlání se s tím, muselo to frčet a 7327 jezdil také moc dobře!
Když jsem to dnes po mém objíždění více cílů více autobusy bilancoval, vyšlo mi to tak 50:50. Pohoda, svoboda, ale s osobáky a s cestujícími jsou často vážně dost problémy...
Přesto mi život na autobusech trochu chybí a lehce začínám přemýšlet o návratu "za kolečko".
Do toho se potom v jiném autobusu ozvala vysílačka: "Zde KGX-3, zde KGX-3, zpráva pro řidiče linky 121. V důsledku dopravní nehody obousměrný odklon ulicemi ... ... a dále vpravo zpět po své trase. Vynechaná zastávka: Nádraží Krč v obou směrech, takže podle možností uvědomte cestující, po vyšetření nehody budeme informovat, KGX-3 konec". I to byla taková nostalgická chvíle...
Řidič má možnost tlačítka používat, nebo ne. Prostě buď dveře OTEVŘE, nebo zapne předvolbu. Předvolba by se nemusela zapínat na konečných, nebo zastávkách, kde je vysoká koncentrace lidí a očekává se hromadné přesunování, takže by to jen zdržovalo, resp. na konečné je to zbytečné.
Ale jak říkám, u autobusů a trolejbusů mi to nesedí.
- - - - - - -
To se dneska jezdilo (jako kaštanovi samozřejmě)! Svezl jsem se "bratrem" mého stotřicetsedmičkářského 7327, vozem 7325, který nedávno prodělal střední opravu a jel opravdu znamenitě, motor táhl jako lokomotiva!
Byla to taková cesta poznání, protože v jedné zastávce jsem viděl, jak nějaký blbec ve VW Transporter naschvál blokuje autobus v křižovatce (asi mu tam vjel a ten na něj zatroubil) a když na něj potom troubil více, ještě ho blokoval o to déle. V té chvíli jsem začal cítit, že pěním a být za volantem místo našeho řidiče, začal bych troubit taky a ještě bych tomu nemožnému volovi vynadal z okna...
Náš řidič se poté nějak dostal do ráže a od té chvíle se rozjížděl s vytočeným motorem naplno, do toho převodovka Voith pěkně odřazovala a nekazila pěkný svižný styl jízdy, tak jako ZF!
Vzpomněl jsem si na sebe, jak jsem na 137 nahoře na Farkáně, kde už byla rovinka, vždycky dělal to samé, několikrát krátce "podebrat" plyn, autobus zvolna vyplul jako parník, potom plný nášlap, Liazka zařvala jako lev a vpřed! Hlavně žádné matlání se s tím, muselo to frčet a 7327 jezdil také moc dobře!
Když jsem to dnes po mém objíždění více cílů více autobusy bilancoval, vyšlo mi to tak 50:50. Pohoda, svoboda, ale s osobáky a s cestujícími jsou často vážně dost problémy...
Přesto mi život na autobusech trochu chybí a lehce začínám přemýšlet o návratu "za kolečko".
Do toho se potom v jiném autobusu ozvala vysílačka: "Zde KGX-3, zde KGX-3, zpráva pro řidiče linky 121. V důsledku dopravní nehody obousměrný odklon ulicemi ... ... a dále vpravo zpět po své trase. Vynechaná zastávka: Nádraží Krč v obou směrech, takže podle možností uvědomte cestující, po vyšetření nehody budeme informovat, KGX-3 konec". I to byla taková nostalgická chvíle...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jezdím denně metrem a tam to tak funguje, už to nějak neřeším, ale občas vidím, že někdo to prostě nemá zmáklý.Honza 21061 píše:To je vidět, jak se autobusy těší velkému zájmu.
Řidič má možnost tlačítka používat, nebo ne. Prostě buď dveře OTEVŘE, nebo zapne předvolbu. Předvolba by se nemusela zapínat na konečných, nebo zastávkách, kde je vysoká koncentrace lidí a očekává se hromadné přesunování, takže by to jen zdržovalo, resp. na konečné je to zbytečné.
Ale jak říkám, u autobusů a trolejbusů mi to nesedí.
Takže kaštani. Když tlačítko na dveřích nesvítí, nevšímejte si ho, dveře se prostě otevřou, všechny (celá souprava). Když svítí, tak před stanicí se musí zmáčkout. V ten moment se rozbliká a to je signál, že se ve stanici dveře otevřou (je na jejich otevření požadavek). Když přijdete ke dveřím, kde to už bliká, tak je to už snad jasný, prostě to zmáčknul někdo před vámi.
Kolikrát vidím babičky, jak zoufale před zastavením mačkají "potemnělé" tlačítko a asi čekají, že se rozsvítí aby jim ukázalo, jo dobrý, vím o Tobě. Pak takové mačkání končí dojetím do stanice a prd dveře se prostě otevírají, bez ohledu na tlačítko, v ten moment babičce padá kámen ze srdce, že to zvládla...
V autobusu jsem to ještě neviděl a tam to asi fakt nemá smysl, možná v těch "harmonikách" (ano jsem pozorný čtenář tohoto tématu, takže v kloubových autobusech), v tramvajích je to normální a odůvodněné, stejně tak v metru.
Znalci, je hlavní smysl těchto předvoličů úspora enegie na otevírání dveří? Nebo něco jiného co mi uniklo?
Bílý LADA a okřídlená spol.
No ještě bych dodal, že první a poslední dveře v soupravě (metro) se otevírají vždy (je to kvůli vozejčkářům), což jde nakonec poznat z toho že nesvítí.
Největší sranda je, když stojím první u dveří u zhasnutýho tlačítka, nějdo ke mě příde a to tlačítko zmáčkne ještě s takovým výrazem, ty seš ale trouba, že si to nezmáčk, by se ti to neotevřelo, sem tě zachránil
Taky jsem v metru viděl jednu starší pani, která se k tomu postavila velice poctivě: jak jsou na tom tlačítku takový ty šipky doprava a doleva, tak paní zmáčkla nejdřív tu jednu šipku a pak i tu druhou, asi aby se otevřely obě křídla dveří
Vinu na tom má trošku i DP, protože je sice hezký, že "návod" dal několikrát do Metra (myslím ty noviny zadara), ale proč se to nedalo i na ty nálepky "tlačítko dveří" velký jsou na to dost.
Co se týká tramvají, tak tam to není moc vychytaný: nepozná se kdy se musí mačkat a kdy ne, navíc pokud tramvaj zavře dveře a čeká v zastávce (třeba na "červenou"), tak když se to tlačítko zmáčkne tak se dveře otevřou (sem si chtěl předvolit otevření v další zastávce a místo toho mi vynadal tramvaják )
To tlačítkový ovládání se dělá jednak aby se v zimě zbytečně nevětralo (no v metru je to jedno), dál kvůli menšímu opotřebení mechanismu dveří a taky pro lepší přenos kožních nemocí
Největší sranda je, když stojím první u dveří u zhasnutýho tlačítka, nějdo ke mě příde a to tlačítko zmáčkne ještě s takovým výrazem, ty seš ale trouba, že si to nezmáčk, by se ti to neotevřelo, sem tě zachránil
Taky jsem v metru viděl jednu starší pani, která se k tomu postavila velice poctivě: jak jsou na tom tlačítku takový ty šipky doprava a doleva, tak paní zmáčkla nejdřív tu jednu šipku a pak i tu druhou, asi aby se otevřely obě křídla dveří
Vinu na tom má trošku i DP, protože je sice hezký, že "návod" dal několikrát do Metra (myslím ty noviny zadara), ale proč se to nedalo i na ty nálepky "tlačítko dveří" velký jsou na to dost.
Co se týká tramvají, tak tam to není moc vychytaný: nepozná se kdy se musí mačkat a kdy ne, navíc pokud tramvaj zavře dveře a čeká v zastávce (třeba na "červenou"), tak když se to tlačítko zmáčkne tak se dveře otevřou (sem si chtěl předvolit otevření v další zastávce a místo toho mi vynadal tramvaják )
To tlačítkový ovládání se dělá jednak aby se v zimě zbytečně nevětralo (no v metru je to jedno), dál kvůli menšímu opotřebení mechanismu dveří a taky pro lepší přenos kožních nemocí
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Ano výborná situace, tu jsem zapoměl zmínit, taky jsem si zakusil.zelvotron píše: Největší sranda je, když stojím první u dveří u zhasnutýho tlačítka, nějdo ke mě příde a to tlačítko zmáčkne ještě s takovým výrazem, ty seš ale trouba, že si to nezmáčk, by se ti to neotevřelo, sem tě zachránil
Tak toto je cenná informace, zase mám oproti kaštanům-laikům o trochu navrch, nevěděl jsem to. Poznat to sice jde, ale nikdy mě nenapadlo koukat na ostatní dveře soupravy.zelvotron píše: No ještě bych dodal, že první a poslední dveře v soupravě (metro) se otevírají vždy (je to kvůli vozejčkářům), což jde nakonec poznat z toho že nesvítí.
Naposledy upravil(a) Teepee dne úte dub 01, 2008 08:17, celkem upraveno 5 x.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Proto se v těch případech strategicky držím u dveří a v každý zastávce je otevírámMichal Pokorný píše:hm, smrádek, ale teploučko .......zelvotron píše:aby se v zimě zbytečně nevětralo
Otevření dveří je mnohdy v přeplněném voze spásou pro plíce
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Hm, a kde že mám co mačkat ?
http://www.sht.cz/nov/mesta/ul/voz-park ... 73-011.htm
http://www.sht.cz/nov/mesta/ul/voz-park ... 73-011.htm
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
U těch tramvají je to nevychytané. Jakkoliv jsem nepřítelem buzerace řidičů a přílišného předpisování, tak toto bych výjimečně do předpisu zakotvil. Stanovil bych období a po tuto dobu by řidič předvolbu nesměl používat- léto, nebo naopak musel/mohl- zima.
Nic to nestojí, v létě se stiskne "otevřít" a v zimě "předvolba", žádná práce navíc, žádná byrokracie, naopak přehlednost pro cestující.
S těmi tlačítky je to vážně kolikrát pro smích, když 20 letý člověk neví, že se má zmáčknout, nebo když do tlačítka důchodci šťouchají i holemi. Nebo se mi stávalo, když jsem měl službu na Citybusu, že se lidi pokouší i mačkat zvenku "sklíčko" nouzového otevření dveří.
Nic to nestojí, v létě se stiskne "otevřít" a v zimě "předvolba", žádná práce navíc, žádná byrokracie, naopak přehlednost pro cestující.
S těmi tlačítky je to vážně kolikrát pro smích, když 20 letý člověk neví, že se má zmáčknout, nebo když do tlačítka důchodci šťouchají i holemi. Nebo se mi stávalo, když jsem měl službu na Citybusu, že se lidi pokouší i mačkat zvenku "sklíčko" nouzového otevření dveří.
Ano, i toto je třeba očekávat v MHD.a místo toho mi vynadal tramvaják
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
MP: no tak to nevím, možná tak na nějakou pěknou spolucestující
Mimochodem to první křídlo předních dveří na tý fotce je celkem vzácnost.
Honza: no ono když to v těch ciťácích k tomu svádí, prostě tlačítko, tak ho zmáčknu, taky sem to už párkrát viděl:-) navíc některý mají i tlačítko vevnitř s takovým krásným piktogramem autobusu v zastávce, to může málokdo odolat
Jinak se nedivím, že sem toho tramvajáka nasr... jenže kdo to má vědět, že to tak blbě funguje, málem kvůli tomu nestih projet křižovatku a já sem taky celkem pospíchal, takže mě to taky zdrželo
Mimochodem to první křídlo předních dveří na tý fotce je celkem vzácnost.
Honza: no ono když to v těch ciťácích k tomu svádí, prostě tlačítko, tak ho zmáčknu, taky sem to už párkrát viděl:-) navíc některý mají i tlačítko vevnitř s takovým krásným piktogramem autobusu v zastávce, to může málokdo odolat
Jinak se nedivím, že sem toho tramvajáka nasr... jenže kdo to má vědět, že to tak blbě funguje, málem kvůli tomu nestih projet křižovatku a já sem taky celkem pospíchal, takže mě to taky zdrželo
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
To je nějaký divný, já jsem zase v tramvaji viděl (tuším při odjezdu z I.P.Pavlova směrem na Karlovo náměstí), že cestující při čekání na křižovatce mačkal tlačítko a ono už nereagovalo. Přece řidič musí zavřít dveře a něco musí rozeznat, že nyní je otevření dveří blokováno, protože jsme sice popojeli 2 metry, ale čekáme už na křižovatce, než dostaneme volno. To bych si pak mohl otevřít dveře kdekoli a vystoupit si za jízdy.
V metru dejme tomu to hlídá AVV, ale na ulici to je jistě na řidičovi, aby dal automatice dveří povel: už nejsme v zastávce (i když tam ještě stojí)
V metru dejme tomu to hlídá AVV, ale na ulici to je jistě na řidičovi, aby dal automatice dveří povel: už nejsme v zastávce (i když tam ještě stojí)
Bílý LADA a okřídlená spol.
No ono to bylo tak, že zavřel dveře a zůstal stát v zastávce, na tom Pavláku je to většinou tak, že kousek popojede ke světlům, takže to pak už nejde, ale možná jen něco zapomněl zmáčknout a odnes sem to já
Mám k tomu vlastně ještě jednu příhodu: Stál sem u dveří a vedle mě stála nějaká slečna a četla si knížku, jak se začly zavírat dveře, tak se jí nějak vysmekla nebo já nevim co s ní dělala, protože pak jak se snažila tu knížku chytit tak tak do ní několikrát pinkla a vypadalo to skoro jako že s ní žongluje , no a když už byly dveře skoro zavřený, tak ta knížka dopadla na poslední schod a tou párcentimetrovou mezerou, která zbejvala do zavření propadla ven, odrazila se od obrubníku a spadla nejspíš přímo na kolej (což teda nevím jistě protože to nebylo zevnitř vidět, takže tak soudim podle toho jak jí tam někdo pak lovil) celý to bylo dost komický . No ale proč to píšu, nakonec se ta knížka společným úsilím zachránila - já i lidi na zastávce okamžitě zmáčkly to tlačítko a dveře se otevřely...
Mám k tomu vlastně ještě jednu příhodu: Stál sem u dveří a vedle mě stála nějaká slečna a četla si knížku, jak se začly zavírat dveře, tak se jí nějak vysmekla nebo já nevim co s ní dělala, protože pak jak se snažila tu knížku chytit tak tak do ní několikrát pinkla a vypadalo to skoro jako že s ní žongluje , no a když už byly dveře skoro zavřený, tak ta knížka dopadla na poslední schod a tou párcentimetrovou mezerou, která zbejvala do zavření propadla ven, odrazila se od obrubníku a spadla nejspíš přímo na kolej (což teda nevím jistě protože to nebylo zevnitř vidět, takže tak soudim podle toho jak jí tam někdo pak lovil) celý to bylo dost komický . No ale proč to píšu, nakonec se ta knížka společným úsilím zachránila - já i lidi na zastávce okamžitě zmáčkly to tlačítko a dveře se otevřely...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Však ho také nemá moc dlouho, ještě v roce 2005 ho neměla http://ustecketramvaje.com/ul/evpro/e373-04.htmzelvotron píše:Mimochodem to první křídlo předních dveří na tý fotce je celkem vzácnost.
v roce 2007 už ano http://www.sht.cz/nov/mesta/ul/voz-park ... 73-010.htm
Ono na těch stránkách je mnoho opravdu pěkných ústeckých fotek. Třeba tato : http://www.sht.cz/fd/pro09.htm - skoro jako Lada = stará kulatá a moderní hranatá řada
A nebo http://www.sht.cz/fd/pro44.htm - ta tmavá budova v pozadí je budova tehdejších československých spojů , kde celé jedno patro patřilo rozhlasu po drátě , ach jo umět tak vrátit čas
A nebo http://www.sht.cz/fd/pro49.htm - klasický obrázek našich měst 80.let = Hrnčířská ulice a část Mírového náměstí , už dávno bez tramvajové trakce a ještě bez trolejbusového vedení. Doba kdy veškerá MHD v Ústí n.L. ležela na bedrech autobusů , zejména pak..........
A úplně vzadu vlaková souprava na trati Děčín- Praha, teda moc toho vidět není, ale viděl bych to na soupravu 460
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
zelvotron píše:Proto se v těch případech strategicky držím u dveří a v každý zastávce je otevírámMichal Pokorný píše:hm, smrádek, ale teploučko .......zelvotron píše:aby se v zimě zbytečně nevětralo
Otevření dveří je mnohdy v přeplněném voze spásou pro plíce
Hm, tak takový fakt miluju ... ze smradu eště nikdo nenastyd...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Bacil dveřma jen tak neodejde.... To se spíš nakazíš a eště nachcípáš
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás