Zdravim, po montazi hlavy a vacky jsem se pustil do napinani rozvodoveho retezu, nejde mi napnout je volny a presto kdyz utahnu napinaci matici, co je spatne? diky
Je to špatně. Řetěz musí být úplně napnutý. Děláš to totiž blbě.
Napínací matici musíš úplně povolit (v ideálním případě vymontovat) a otočit motorem nejlépe roztáčecí klikou aspoň o dvě otáčky. Pak matici napínáku našroubovat a utáhnout.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
je tu moznost ze je napinak zaseknuty.... vymontovat napinak.2x M6... povolit maticu 13 kluc. napinak by mal zatlacenim pruzit caa 2cm. vlozit napinak do hlavy .. nemal by dosadnut na plochu hlavy lebo sa lista oprie o retaz a tu ma spanovat... ak je to takto.. zatlacit spanovak dotiahnut maticu kluc 13 a mantaz napinaku do hlavy.
Pokud je napínák zaseklý, mělo by stačit poklepat do napínací tyčky, která při odmontování matice napínáku z něj kouká.
Při napínání řetězu by se měl motor minimálně 2x protočit, jak psal Marek. Po protočení by měl motor zůstat v kompresi, aby řetěz zůstal opravdu napnutý - klika se nepootočila směrem zpět, což vede k povolení řetězu.
Vašátor píše:klika se nepootočila směrem zpět, což vede k povolení řetězu.
Ano na to je třeba dát pozor. Při sebemenším pohybu spět se jako první "vrací" napínák !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
tak nechapu co delam spatne matici jsem vymontoval, klikou otocil do prava a porad uvolneny jako svin, normalne to co ho ma napnout je uvolneny tak ze ho dam jeste vic pryc, napinak neni zasekly ale pripada mi jako kratkej kdyz je vubec neni vysunuta tycka nic
Ať se máme čeho chytit : povol nebo sundej matici napínáku a povol dva črouby (na10ku klíč) co drží napínák. Pokud se nevysune sám z díry je zřejmě zaseklý nebo je prasklé opěrné místo na napínací ličtě (dá se tam kouknout dírou po napínacím mechanismu) , nebo je řetěz již značně vytahaný . Skus vyndaný napínák (bez aretační matice) opřít delším koncem o něco tvrdého a zatlačit , měl by pružit a na straně matice se vysouvat tyčka .
Pokud je vše v pořádku (napínák i napínací lišta) je pravděpodobně již tak vytahaný řetěz že to napnout nejde . Pak nezbejvá než vyměnit řetěz a kola , nebo ale je to ZAKÁZANÉ ale možné krátkodobé řešení něčím nastavit napínák (trubička) kdysi u mé 02 oříšek z goly .
1: vytahaný řetěz může prasknout a tím zničí motor !
2: Vytahaný žetěz má neblahý vliv na časování rozvodového mechanismu a motor "nejde"jak by měl .
3:Variantu "prodloužení" NEDOPORUČUJI
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
jj ten napinak pruzi a kdyz se zmackne tak vylejza tycka, a jestli je top praskle poznam jak? Kdyz bude asi vymenit co? jiank pred 14 dny byl retez naply a byl ok ted nejde, jdu se na to mrknout, sam nevyleze napinak kdyz povolim matice 10