Já jsem to dělal pravidelně a dokonce častěji. Ale někdo může být jiného názoru.........Trevor píše:Ved ja sa stebou nehadam ale ruku na srdce kto znas to robi
napinani retezu
Moderátor: Moderátoři
Je to špatně. Řetěz musí být úplně napnutý. Děláš to totiž blbě.
Napínací matici musíš úplně povolit (v ideálním případě vymontovat) a otočit motorem nejlépe roztáčecí klikou aspoň o dvě otáčky. Pak matici napínáku našroubovat a utáhnout.
Napínací matici musíš úplně povolit (v ideálním případě vymontovat) a otočit motorem nejlépe roztáčecí klikou aspoň o dvě otáčky. Pak matici napínáku našroubovat a utáhnout.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
je tu moznost ze je napinak zaseknuty.... vymontovat napinak.2x M6... povolit maticu 13 kluc. napinak by mal zatlacenim pruzit caa 2cm. vlozit napinak do hlavy .. nemal by dosadnut na plochu hlavy lebo sa lista oprie o retaz a tu ma spanovat... ak je to takto.. zatlacit spanovak dotiahnut maticu kluc 13 a mantaz napinaku do hlavy.
Je moznost ulomenej casti napinacej listy.
Je moznost ulomenej casti napinacej listy.
Pokud je napínák zaseklý, mělo by stačit poklepat do napínací tyčky, která při odmontování matice napínáku z něj kouká.
Při napínání řetězu by se měl motor minimálně 2x protočit, jak psal Marek. Po protočení by měl motor zůstat v kompresi, aby řetěz zůstal opravdu napnutý - klika se nepootočila směrem zpět, což vede k povolení řetězu.
Při napínání řetězu by se měl motor minimálně 2x protočit, jak psal Marek. Po protočení by měl motor zůstat v kompresi, aby řetěz zůstal opravdu napnutý - klika se nepootočila směrem zpět, což vede k povolení řetězu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Ano na to je třeba dát pozor. Při sebemenším pohybu spět se jako první "vrací" napínák !Vašátor píše:klika se nepootočila směrem zpět, což vede k povolení řetězu.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Ať se máme čeho chytit : povol nebo sundej matici napínáku a povol dva črouby (na10ku klíč) co drží napínák. Pokud se nevysune sám z díry je zřejmě zaseklý nebo je prasklé opěrné místo na napínací ličtě (dá se tam kouknout dírou po napínacím mechanismu) , nebo je řetěz již značně vytahaný . Skus vyndaný napínák (bez aretační matice) opřít delším koncem o něco tvrdého a zatlačit , měl by pružit a na straně matice se vysouvat tyčka .
Pokud je vše v pořádku (napínák i napínací lišta) je pravděpodobně již tak vytahaný řetěz že to napnout nejde . Pak nezbejvá než vyměnit řetěz a kola , nebo ale je to ZAKÁZANÉ ale možné krátkodobé řešení něčím nastavit napínák (trubička) kdysi u mé 02 oříšek z goly .
1: vytahaný řetěz může prasknout a tím zničí motor !
2: Vytahaný žetěz má neblahý vliv na časování rozvodového mechanismu a motor "nejde"jak by měl .
3:Variantu "prodloužení" NEDOPORUČUJI
Pokud je vše v pořádku (napínák i napínací lišta) je pravděpodobně již tak vytahaný řetěz že to napnout nejde . Pak nezbejvá než vyměnit řetěz a kola , nebo ale je to ZAKÁZANÉ ale možné krátkodobé řešení něčím nastavit napínák (trubička) kdysi u mé 02 oříšek z goly .
1: vytahaný řetěz může prasknout a tím zničí motor !
2: Vytahaný žetěz má neblahý vliv na časování rozvodového mechanismu a motor "nejde"jak by měl .
3:Variantu "prodloužení" NEDOPORUČUJI
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!