celokovové tesnění pod hlavu + menší kompresní poměr

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

celokovové tesnění pod hlavu + menší kompresní poměr

Příspěvek od Martin-MTX »

prosím, nevíte kde bych sehnal celokovové tesnění pod hlavu na 1500 motor?

dále jestli někdo neví, kdo by mi snížil kompresní poměr na přibližně 7.5:1 nechce se mi do toho jít metodou pokus/omyl..

:-D

Muhahaha, to sem zase dostal nápad :-)

Díky
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

chces tam davat turbo ze?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin-MTX »

:D :D :D jo, už nad tim přemyšlim dost dlouho a vypada to, že by to tohle léto mohlo konečně vyjít...
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Martin-R9 píše: ... celokovové tesnění pod hlavu na 1500 motor ...
Můžeš, prosím, upřesnit, co to má být resp. jak to má vypadat?
Já zatím viděl těsnění z klingeritu a oplechované namáhané části, ale celokovoé :dontknow: .... :?:
L.
PS: pokud by jsi chtěl něco speciálního, tak v sekci Firmy a kontakty něco určitě najdeš
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já bych těsnění řešil jinak - lépe než kovovým těsněním. Mívaly to třeba soutěžní vozy Škoda 130LR. Použil bych seriové těsnění a kovové kruhy utěsňující kompresní prostor bych vypáral. Do bloku bych kolem válců nechal zafrézovat drážky a do nich vložil vyžíhané měděné kroužky. Po dotažení hlavy měď utěsní spalovací prostory tak, že neexistuje tlak, který by to prostřelil (ani turbo z Tatry............).

Snížit kompresní poměr lze třeba právě vhodně zvolenou výškou těsnění hlavy. Pokud však použiješ metodu, o které tu píšu (tedy seriové těsnění), lze upravit kompresní prostor v hlavě pomocí nějaké šablony (dá se navrhnout) - například rozšířit oválný tvar prostoru a podobně (možností je mnoho).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
R.I.P.
Příspěvky: 32
Registrován: čtv lis 15, 2007 18:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R.I.P. »

To je všechno přílišná práce. V Rusku se prodáva těsnění už hotové měděné. V létě do ruka fáram (pokud se neco nepo****, což je taky dost možné) tak bych se tam po tom mohl poptát. Cena, doprava...
Put your pedal to the metal!
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin-MTX »

Díky za všechny vaše rady...

našel jsem firmu (www.kalina.cz) který se zabývá výrobou tesnění na zakázku...

Po telefonánutu jsem se rozhodl, že zkusím tesnění, které je prakticky klasické ale shora a sdola obalené plechem a je od nich. Řikali, že s timhle tesněnim byvaj obyčejně lidi spokojeni, že je dost pevné a zároveň není tak velké riziko jako u komplet celokovového lisovaného z více plechů, že jakakoliv chybička v podobě nerovnosti hlavy (tu samozřejmě srovnám) nebo bloku má následek podfouknutí, protože je samo o sobě velice tvrdé.

Další důvod je ten, že se přeci jen pouštím do nečeho, co nevím jesli bude fungovat, takže jeho cena (cca 500,-) je uplně super.. Až mi to pojede, tak bych řešil eventuelně jiné lepší tesnění, pokud by tohle opravdu nestačilo (ale ujišťovali mě, že to šílenci dávaj na přeplňovany favority a sou s nim spokojeny)

Dále bych se Vás zeptal, jesli by si tady někdo nestřelil od boku, jak vysoké tesnění si mam nechat vyrobit abych trošku snížil kompresní poměr a nemusel vybírat tu hlavu, opravdu totiž nevím jak moc ji mam vybrat...

Nerad bych totiž celý den vybíral hlavu, pak ji tam nasadil a zjistil, že se to buď vůbec nezměnilo, nebo sem někde u 5:1 :D :D :D

Zítra si snad konečně přivezu turbíčko, karburátor Solex 32 DIS (můj oblíbený, mám ho i v Renaultu) a komplet hadice a další věci, tak sem zvědavej, jak to dopadne :D
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Výška těsnění (tedy jeho tloušťka, aby zase nějací rejpalové nepindali, že se blbě vyjadřuju) musí být o 1,2 - 1,4 mm větší než seriové těsnění. Pak jsi na kompresním poměru 7,5 : 17,6 : 1.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

:D vidim, ze kritika padla na urodnu podu :D , uznas ze by dost divno vyznelo keby si napisal ze sirka tesneni musi byt o 1,2 - 1,4 mm vetsi nez seriove tesneni :P
Roman
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Marek píše:(tedy jeho tloušťka, aby zase nějací rejpalové nepindali, že se blbě vyjadřuju)
Marek píše: A pokud jsi Mirku999 měl dotaz na průměr obložení, pak se vyjadřuj přesně, buď tak laskav.
:wink:
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Chjo - jako malí Jardové :roll: . L.
Uživatelský avatar
HoluboSup
Příspěvky: 78
Registrován: ned dub 29, 2007 12:02
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od HoluboSup »

Tuší někdo co by udělala dvě standardní těsnění na sobě?
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

firma Merako se se specializuje na motorova a jina tesneni... delaji napr: na veterany, traktory, zavodaky atd.. uz sem se s nima zkontaktoval, nebyl by to problem, max. vyska tesneni je 2,4mm...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

HoluboSup píše:Tuší někdo co by udělala dvě standardní těsnění na sobě?
Já tuším, podfouklo by to... :mrgreen:
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

:D

Obrázek
Obrázek
Obrázek
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“