Autobusy a vše okolo - part two
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Takže zpátky do toho provozu a příhodám z něho: Včera jsem viděl věc, která mě dost pobavila, připadá mi to legrační, i když na druhou stranu nevím nevím...
Míjel jsem kukavůz, chlapi zrovna odváželi kontejner na místo a jen tak mimochodem jsem vrhl pohled na zadní část dolů ke stupačkám, co tam nevidím... Za jednou stupačkou zastrčeného lahváče... Pohoda, klídek tabáček...
Teď jen doufat, že z kukavozu někdy nepopadají.. Ono se nesmí být na stupačkách nějak od 20 km/h výše, ale v praxi bývá rychlost i dvojnásobná a stupačky jsou obsazené. Chudák řidič, aby uhlídal ty svoje svěřence, kdyby náhodou přebrali...
Jo mimochodem, v pátek budu jezdit kolem našeho obvyklého místa srazu kolony na jarní srazy- Interspar Hostivař.
Míjel jsem kukavůz, chlapi zrovna odváželi kontejner na místo a jen tak mimochodem jsem vrhl pohled na zadní část dolů ke stupačkám, co tam nevidím... Za jednou stupačkou zastrčeného lahváče... Pohoda, klídek tabáček...
Teď jen doufat, že z kukavozu někdy nepopadají.. Ono se nesmí být na stupačkách nějak od 20 km/h výše, ale v praxi bývá rychlost i dvojnásobná a stupačky jsou obsazené. Chudák řidič, aby uhlídal ty svoje svěřence, kdyby náhodou přebrali...
Jo mimochodem, v pátek budu jezdit kolem našeho obvyklého místa srazu kolony na jarní srazy- Interspar Hostivař.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jen jestli tam neměli vybufetěné flašky na vrácení, každá koruna je dobrá Ale u téhle práce se nějaké to pivo dá čekat...
S tím ježděním už to asi necháme, jen jediné, Když objíždím, nebo předjíždím a jsem v protisměru, tak cítím, že tam nemám co dělat. Objeví-li se něco proti, špatně jsem odhadl situaci a cpal se kam neměl, cítím chybu. Možná to s tou bezkonfliktností a defenzivností přeháním. Opravdu je mi v autě lhostejný čas a pohodový dojezd do cíle kladu na první místo. Spěch v autě nepovažuji za dobrého společníka a když už spěchat, tak tam kde to hladce jde. Lepší přijet dvakrát později, než jednou vůbec.
S tím ježděním už to asi necháme, jen jediné, Když objíždím, nebo předjíždím a jsem v protisměru, tak cítím, že tam nemám co dělat. Objeví-li se něco proti, špatně jsem odhadl situaci a cpal se kam neměl, cítím chybu. Možná to s tou bezkonfliktností a defenzivností přeháním. Opravdu je mi v autě lhostejný čas a pohodový dojezd do cíle kladu na první místo. Spěch v autě nepovažuji za dobrého společníka a když už spěchat, tak tam kde to hladce jde. Lepší přijet dvakrát později, než jednou vůbec.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Hm, takové řešení vteřin.Honza 21061 píše:Pokud je to možné, je potřeba to sypat, pokud jede takto celá kolona, jsi v pr... Rozdíl v jízdním řádu, když se jede na 243 60 nebo 80, je skutečně znát.
Když osobáky jedou 60, míval jsem už u mostu inteligence 50 vteřin sekyru, když se dalo jet 70- pro tuto rychlost byly psány jízdní doby, bylo to ideální. S klackem, který mohl jet 80 jsem tam měl nějakých 40 vteřin navíc, což mi potom pěkně vycházelo až na konečnou i s čekačkami na kontrolních bodech.
Co je to proti tomu co se dnes děje v autobusových spojích v ústeckém kraji.
Po té co pan hejtman prosadil to, že dopravní obslužnost ústeckého kraje - konkrétně litoměřicko- bude zajišťovat ČSAD Slaný se dějí věci.
Například na lince Libochovice - Lovosice není žádnou zvláštností, že autobus přijede se zpožděním 20 minut, nebo naopak o 10 minut dříve. A to je prosím spoj, který už za časů ČSAD BUS Ústí nad Labem resp. Dopravního podniku Ústeckého kraje zvládal Ikarus 280 z Libochovic do Lovosic za 30 minut.
Ptát se řidiče proč jede tak pozdě je zbytečné, protože nějak nerozumí - ejhle on je to ukrajinec.
A to vše za naše peníze.
A ty si budeš dělat těžkou hlavu s nějakou tou vteřinkou.
Jak známo z jedné povídky : Žádné nervy, kurňa zítra je taky den
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A od toho jsou profesionální řidiči, aby uměli spěchat. Je bezpečný spěch a nebezpečný spěch... Já obecně spěchat neumím, takže jedu pořád stejně, jako jindy a buď to vychází, nebo ne...
Navíc všechny autobusy jsou napojeny na systém GPS a na podniku Ti vytáhnou všechny Tvoje jízdy snad za 2 měsíce zpátky- kudy jsi jel, jak rychle jsi jel, kde jsi stál a jak dlouho jsi tam stál. Zjistí si dále pomocí palubního počítače, jestli jsi otevřel dveře, kdy jsi je zavřel, potom se to srovná s jízdním řádem a když máš na kontrolním bodě o vteřinku navíc, tak jdou penízky dolů... Všechno o Tobě vědí. Obecně ale platí, že když si nikdo nestěžuje, tak se to zatím trochu toleruje, ale jen do doby, než přijde stížnost! Pak to může skončit i kontrolou technikem jízdy...
Stane se třeba průšvih a pomocí systému se zjistí, jestli jsi dodržel přestávky v předepsaném limitu, jak rychle jsi při tom jel a je vymalováno.
Už proto si dávám na všechno pozor, abych byl krytý. Někteří kolegové všechny záludnosti systému neznají, ale o to větší je potom jejich nepříjemné překvapení, když jsou zkonfrontováni s realitou...
- - - - - - -
Michal P.: Vteřinka ke vteřince, a jsou z toho minutky. A z minutek se skládá i Tvoje přestávka na konci. Pokud bratrům z Ukrajiny nevadí, že jezdí 10 hodin bez nejmenší přestávky a riskují průser po odečtení kolečka, tak já se rád na každé konečné alespoň trochu projdu kolem autobusu... To, že to ne vždy vyjde je věc jiná, ale aspoň máme tu možnost, že máme plný nárok na bezpečnostní přestávky, nebo když žádnou nemáš psanou a jezdíš dlouho, tak si požádáš o odstavení a můžeš si to načerpat, případně Ti zpoždění vyrovná nějaká delší pauza, do které je vložena i bezpečnostní (a ta se zkrátit nesmí, nebo smí, ale musí se vzápětí někde nahradit). Což předpokládám, že soukromník ČSAD Slaný nepraktikuje...
Navíc všechny autobusy jsou napojeny na systém GPS a na podniku Ti vytáhnou všechny Tvoje jízdy snad za 2 měsíce zpátky- kudy jsi jel, jak rychle jsi jel, kde jsi stál a jak dlouho jsi tam stál. Zjistí si dále pomocí palubního počítače, jestli jsi otevřel dveře, kdy jsi je zavřel, potom se to srovná s jízdním řádem a když máš na kontrolním bodě o vteřinku navíc, tak jdou penízky dolů... Všechno o Tobě vědí. Obecně ale platí, že když si nikdo nestěžuje, tak se to zatím trochu toleruje, ale jen do doby, než přijde stížnost! Pak to může skončit i kontrolou technikem jízdy...
Stane se třeba průšvih a pomocí systému se zjistí, jestli jsi dodržel přestávky v předepsaném limitu, jak rychle jsi při tom jel a je vymalováno.
Už proto si dávám na všechno pozor, abych byl krytý. Někteří kolegové všechny záludnosti systému neznají, ale o to větší je potom jejich nepříjemné překvapení, když jsou zkonfrontováni s realitou...
- - - - - - -
Michal P.: Vteřinka ke vteřince, a jsou z toho minutky. A z minutek se skládá i Tvoje přestávka na konci. Pokud bratrům z Ukrajiny nevadí, že jezdí 10 hodin bez nejmenší přestávky a riskují průser po odečtení kolečka, tak já se rád na každé konečné alespoň trochu projdu kolem autobusu... To, že to ne vždy vyjde je věc jiná, ale aspoň máme tu možnost, že máme plný nárok na bezpečnostní přestávky, nebo když žádnou nemáš psanou a jezdíš dlouho, tak si požádáš o odstavení a můžeš si to načerpat, případně Ti zpoždění vyrovná nějaká delší pauza, do které je vložena i bezpečnostní (a ta se zkrátit nesmí, nebo smí, ale musí se vzápětí někde nahradit). Což předpokládám, že soukromník ČSAD Slaný nepraktikuje...
Naposledy upravil(a) Honza 21061 dne úte dub 22, 2008 20:58, celkem upraveno 1 x.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Sakra, jsi mě předběh... Zajímavý, že tuto mě napadlo hned U takový práce ňáký to pivko nepomůže (neni-li hic a nevážíš-li 50 kilo i s postelí), to spíš něco ostřejšího.....ale tomu nevěřim. Člověk si zvykne na všechno. I na šibenici.Teepee píše:Jen jestli tam neměli vybufetěné flašky na vrácení, každá koruna je dobrá Ale u téhle práce se nějaké to pivo dá čekat...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tak to u nás nehrozí tam jezdí tak 3 hodinky ráno, v poledne mají volno a pak jezdí tak 4 hodinky odpoledne.Honza 21061 píše:Pokud bratrům z Ukrajiny nevadí, že jezdí 10 hodin bez nejmenší přestávky
Ale "kvalitní" ojeté Mercedesy z Německa dokáží také své. Obvzláště pokud ČSAD Slaný nezná pojem záloha
Kde jsou ty časy ČSAD BUS Ústí nad Labem, kdy jeden konkrétní Ikarus 280 neznal nic jiného než linku Lovosice - Libochovice a tento konkrétní vůz znal po celý svůj život pouze jednoho jediného řidiče.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak buďte rádi, že vůbec jedete a lepší pozdě, než nějak nebezpečně... Když jsem se se doslechl, jak to dělali a třeba ještě dělají u Connexu, že se naveze ráno na konečnou několik Bulharů a Ukrajinců a ti nevědí ani, kde jsou na Karose baterky, jak se nastavuje palubní počítač a sotva znají linku, tak to bylo něco hrozného... Neumějí slovo česky, jsou v cizině, nikdo jim neudělá školení, musí to být hodně nepříjemné.
Zálohy se dnes u soukromníků nepraktikují- to jsou peníze navíc za většinou neujeté kilometry. Dopravce to vyjde levněji, než když platí organizátorovi integrované dopravy za vynechané spoje...
Ale stále věřím, že se DPÚK vrátí... zdaleka to sice není staré ČSAD BUS Ústí, nebo vůbec původní ČSAD, ale aspoň nějaká kvalita a znalost místních poměrů byla...
Když tak pořád píšeš o tom Ikarusu a stálém řidiči, tak myslím na to, kdy se už konečně vrátí z opravy ta klacková Karosa, která má být moje. Zatím nejede a nejede...
Zálohy se dnes u soukromníků nepraktikují- to jsou peníze navíc za většinou neujeté kilometry. Dopravce to vyjde levněji, než když platí organizátorovi integrované dopravy za vynechané spoje...
Ale stále věřím, že se DPÚK vrátí... zdaleka to sice není staré ČSAD BUS Ústí, nebo vůbec původní ČSAD, ale aspoň nějaká kvalita a znalost místních poměrů byla...
Když tak pořád píšeš o tom Ikarusu a stálém řidiči, tak myslím na to, kdy se už konečně vrátí z opravy ta klacková Karosa, která má být moje. Zatím nejede a nejede...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak tady mám z dnešního ježdění nějaké ty slibované fotky... Je jich sice více a nejsou jen o autobusech, ale neměl jsem dnes svůj "fotoden", takže nejsou po náhledu doma tolik povedené a je zbytečné kvůli nim zakládat odkaz ke stažení...
Někdy nafotím i motor a detaily. Zatím jen tyhle vybrané fotky.
Jinak dnes to stálo totálně za starou bačkoru... Služba opět krátká a opět jsem domlácený jako kdybych jel kolem světa. Na Jižní spojce se staly nějaké nehody a skončilo to totálně zablokovaným Spořilovem kolem dokola a v Krči se stálo taky. Zpoždění jedno kolo šílené, magoři v osobácích tou nervozitou magořili ještě více, zejména jeden Passat combi mod. 2001 (obvyklý typ a značka auta pro "typické řidiče) mě pobavil, když za žádnou cenu mě nehodlal pustit před sebe do otočky, abych mohl jen projet do L zablokovanou křižovatku na Spořilově a najet včas na nástupní zastávku nabrat lidi. Některým lidem zkrátka dělá dobře, když se chovají jako hovada...
V Praze se jezdí neskutečně špatně, všechno je stále zablokované a když se stane ťukanec, je to jednou tak horší. Děsí mne, co nastane, až se třeba otevřou na Budějovické další kanceláře, nebo na Ryšánce nový barák...
Kdo a co s tou dopravou hodlá dělat, nevím, ale obávám se, že za pár let už v Praze nebude možné jezdit vůbec, dokud se nezačne s radikálním vytlačováním individuální tranzitní dopravy na obchvat (až bude hotový) a dokud se nezmění myšlení lidí.
Ze svého pohledu nyní při této profesi, bych nejraději zakázal používat auto obsazené jedním člověkem při cestě do práce v rámci Prahy, v tarifním pásmu "P" na MHD.
Tarifní pásma na integraci by měla vybudovaná parkoviště a dále by se muselo opět přesednout na MHD.
Pak by se teprve jezdilo dobře, bez zpoždění a v klidu...
Ale ať si nikdo nemyslí, že budu sám jezdit MHD, když vidím až moc názorně, jak to v těch autobusech vypadá.
Fotky... Je to jeden z prvních modelů Citybusu dodaných už po typové inovaci, tuším v roce 1998... Samozřejmě motor Renault- vysavač, převodovka ZF, zatím starý typ kabiny s malými dveřmi (vyskytují se tři typy).
Někdy nafotím i motor a detaily. Zatím jen tyhle vybrané fotky.
Jinak dnes to stálo totálně za starou bačkoru... Služba opět krátká a opět jsem domlácený jako kdybych jel kolem světa. Na Jižní spojce se staly nějaké nehody a skončilo to totálně zablokovaným Spořilovem kolem dokola a v Krči se stálo taky. Zpoždění jedno kolo šílené, magoři v osobácích tou nervozitou magořili ještě více, zejména jeden Passat combi mod. 2001 (obvyklý typ a značka auta pro "typické řidiče) mě pobavil, když za žádnou cenu mě nehodlal pustit před sebe do otočky, abych mohl jen projet do L zablokovanou křižovatku na Spořilově a najet včas na nástupní zastávku nabrat lidi. Některým lidem zkrátka dělá dobře, když se chovají jako hovada...
V Praze se jezdí neskutečně špatně, všechno je stále zablokované a když se stane ťukanec, je to jednou tak horší. Děsí mne, co nastane, až se třeba otevřou na Budějovické další kanceláře, nebo na Ryšánce nový barák...
Kdo a co s tou dopravou hodlá dělat, nevím, ale obávám se, že za pár let už v Praze nebude možné jezdit vůbec, dokud se nezačne s radikálním vytlačováním individuální tranzitní dopravy na obchvat (až bude hotový) a dokud se nezmění myšlení lidí.
Ze svého pohledu nyní při této profesi, bych nejraději zakázal používat auto obsazené jedním člověkem při cestě do práce v rámci Prahy, v tarifním pásmu "P" na MHD.
Tarifní pásma na integraci by měla vybudovaná parkoviště a dále by se muselo opět přesednout na MHD.
Pak by se teprve jezdilo dobře, bez zpoždění a v klidu...
Ale ať si nikdo nemyslí, že budu sám jezdit MHD, když vidím až moc názorně, jak to v těch autobusech vypadá.
Fotky... Je to jeden z prvních modelů Citybusu dodaných už po typové inovaci, tuším v roce 1998... Samozřejmě motor Renault- vysavač, převodovka ZF, zatím starý typ kabiny s malými dveřmi (vyskytují se tři typy).
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ještě 2 fotky...
Jak jsem včera psal o tom, že o každém autobuse na dispečinku vědí vše, dnes mi to jeden dispečer potvrdil. Volal jsem ze Spořilova, že mám 12 minut zpoždění a že ani nestačím včas přes tu kolonu vyjet do dalšího kola. Ohlásil jsem se klasicky linka/pořadí/číslo vozu/garáž a on povídá "No vidím, že právě stojíte na Spořilově a napjatě vás poslouchám!"
Jak jsem včera psal o tom, že o každém autobuse na dispečinku vědí vše, dnes mi to jeden dispečer potvrdil. Volal jsem ze Spořilova, že mám 12 minut zpoždění a že ani nestačím včas přes tu kolonu vyjet do dalšího kola. Ohlásil jsem se klasicky linka/pořadí/číslo vozu/garáž a on povídá "No vidím, že právě stojíte na Spořilově a napjatě vás poslouchám!"
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- George DeLorean
- Příspěvky: 439
- Registrován: stř lis 22, 2006 19:50
- Bydliště: Praha
- George DeLorean
- Příspěvky: 439
- Registrován: stř lis 22, 2006 19:50
- Bydliště: Praha
- George DeLorean
- Příspěvky: 439
- Registrován: stř lis 22, 2006 19:50
- Bydliště: Praha
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Preference asi šlape, ale jaksi není vysílač ve voze. Spíše se vyskytuji na vozech bez preference, takže mě světla jenom štvou, protože mi vždycky spadne červená, když bych rád jel...
Není nad pozdní konce služeb, konečně jsem si zase užil nějakou tu noc na silnici. Citybus rulez!
Noc v Praze, to je rejdiště autobusů, nejvíce mě baví společné rozjezdy, sjedou se 3-4 busy na terminálu, ten, kdo je první na odjezdu se zahvízdáním palubního počítače dává do pohybu celou kolonu a potom se to vzájemně předjíždí a tak. Jedno kolo jsem byl předjíždějící já, ale další kolo mi to vrátily oba autobusy, akorát jiná pořadí, holt tentokrát byli rychlejší zase oni...
Zítra mám podobný konec služby, ale bohužel rozjezd jen jeden a asi to nebude taková sranda, jako dnes.
Někdy si budu muset vzít celonoční... Jenže to zase není tak prázdný autobus, ale naopak...
Výhoda večerního a nočního ježdění je, že se dá jet prostředkem silnice, když je potřeba, může řvát rádio, nemusí se pořád otevírat dveře, maximálně 5 cestujících, pohoda klídek... Na druhou stranu opilci posedávající v zastávkových zálivech na silnici a pobíhající pařani, to je zase druhá stránka noční Prahy...
Staré časy jsou zpátky.
- - - - -
Citybus 3204 je jeden z prvních modelů po inovaci, dnes jsem jezdil s ještě starším, prvním modelem, to je ještě větší Francouz, než ty novější, trochu počeštěné... Ale také jezdil dobře, jen má špatně umístěné hlášení a zvonění, to chce přetrpět.
Když odfukuje, tak to skutečně stojí za to, kdo s tím nepočítá, tak to působí lekavě, ale bezkonkurenčně trapně odfukuje křáp SOR... Jede, jede... BUUFFF! Hrůza..
Automaty jsou to všechny a ještě plné elektroniky... Když už tedy přetrpět automat, tak v Karose, kde se ještě čas přeřazení ovládá společně s výkonem motoru mechanicky, kdežto v Citybusu je nekompromisní e-plyn a když nedovolí, tak nedovolí. Vzadu je krokový motůrek se šnekem, ten nastavuje výkon na čerpadle, převodovka má řídicí jednotku a nazdar...
Není nad pozdní konce služeb, konečně jsem si zase užil nějakou tu noc na silnici. Citybus rulez!
Noc v Praze, to je rejdiště autobusů, nejvíce mě baví společné rozjezdy, sjedou se 3-4 busy na terminálu, ten, kdo je první na odjezdu se zahvízdáním palubního počítače dává do pohybu celou kolonu a potom se to vzájemně předjíždí a tak. Jedno kolo jsem byl předjíždějící já, ale další kolo mi to vrátily oba autobusy, akorát jiná pořadí, holt tentokrát byli rychlejší zase oni...
Zítra mám podobný konec služby, ale bohužel rozjezd jen jeden a asi to nebude taková sranda, jako dnes.
Někdy si budu muset vzít celonoční... Jenže to zase není tak prázdný autobus, ale naopak...
Výhoda večerního a nočního ježdění je, že se dá jet prostředkem silnice, když je potřeba, může řvát rádio, nemusí se pořád otevírat dveře, maximálně 5 cestujících, pohoda klídek... Na druhou stranu opilci posedávající v zastávkových zálivech na silnici a pobíhající pařani, to je zase druhá stránka noční Prahy...
Staré časy jsou zpátky.
- - - - -
Citybus 3204 je jeden z prvních modelů po inovaci, dnes jsem jezdil s ještě starším, prvním modelem, to je ještě větší Francouz, než ty novější, trochu počeštěné... Ale také jezdil dobře, jen má špatně umístěné hlášení a zvonění, to chce přetrpět.
Když odfukuje, tak to skutečně stojí za to, kdo s tím nepočítá, tak to působí lekavě, ale bezkonkurenčně trapně odfukuje křáp SOR... Jede, jede... BUUFFF! Hrůza..
Automaty jsou to všechny a ještě plné elektroniky... Když už tedy přetrpět automat, tak v Karose, kde se ještě čas přeřazení ovládá společně s výkonem motoru mechanicky, kdežto v Citybusu je nekompromisní e-plyn a když nedovolí, tak nedovolí. Vzadu je krokový motůrek se šnekem, ten nastavuje výkon na čerpadle, převodovka má řídicí jednotku a nazdar...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno