rozvody
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se v neděli podíval na ty své rozvody. Pro připomenutí: standartní napínák řetězu již nedokázal tento napnout, proto jsem na něj navařil asi půlcentimetrovou "čepičku". Ale bylo mi divné, že by se po tak krátkém (cca 50 kkm) proběhu mohl řetěz tak vytahat. Proto jsem nakoupil patřičné "ingredience" a šel jsem do toho.
Nebudu popisovat postup výměny, ke které stejně z 90% nedošlo. Viníkem nedostatečného napnutí řetězu byla napínací čelist. Tuto předchozí majitel vyměnil, bohužel si buď nevšiml, nebo ho v Mototechně neupozornili na rozměrovou odlišnost a proto se do "vysokozdvihu" dostala "nízkozdvihová" napínací čelist. Původní čelist jsem našel v bedýnce ND, kterou mi předchozí majitel dal a je na následující fotografii. Je trošku na čepu obroušena od řetězu:
Nebudu popisovat postup výměny, ke které stejně z 90% nedošlo. Viníkem nedostatečného napnutí řetězu byla napínací čelist. Tuto předchozí majitel vyměnil, bohužel si buď nevšiml, nebo ho v Mototechně neupozornili na rozměrovou odlišnost a proto se do "vysokozdvihu" dostala "nízkozdvihová" napínací čelist. Původní čelist jsem našel v bedýnce ND, kterou mi předchozí majitel dal a je na následující fotografii. Je trošku na čepu obroušena od řetězu:
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Na dalším obrázku jsou tři napínací čelisti:
vlevo je zcela původní, kterou předchozí majitel vyňal
uprostřed je nová, kterou předchozí majitel instaloval
vpravo je čelist, kterou jsem instaloval já.
Všimněte si, prosím, jak jsou postaveny/vyúhlovány upínací oka proti napínací čelisti.
na čelisti, kterou jsem instaloval, jsem musel to upínací oko "upravit" - ve svěráku ohnout dovnitř:
vlevo je zcela původní, kterou předchozí majitel vyňal
uprostřed je nová, kterou předchozí majitel instaloval
vpravo je čelist, kterou jsem instaloval já.
Všimněte si, prosím, jak jsou postaveny/vyúhlovány upínací oka proti napínací čelisti.
na čelisti, kterou jsem instaloval, jsem musel to upínací oko "upravit" - ve svěráku ohnout dovnitř:
Kdyby přeskočily - jemu se to koplo a seklo tak, že mu rozvodové kolo střihlo aretační kolík na čele vačky !!!
Nicméně výsledek je prakticky shodný.
To Luděk Musil: Člověče, mně se zdá, že lišty 1 a 3 mají jiný rádius - jakoby trojka měla menší rádius než jednička - je to možné ?
Nicméně výsledek je prakticky shodný.
To Luděk Musil: Člověče, mně se zdá, že lišty 1 a 3 mají jiný rádius - jakoby trojka měla menší rádius než jednička - je to možné ?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
Ja si to uz nepametam lebo som to robil minuly rok pred jarnym zrazom ale ked som kupil plunzer na 1700 tak bol iny ako na 1500. Tusim ze rozdiel bol fakt iba vtom ze to oko malo iny sklon.
Otazka ale znie preco si upravoval tu listu nebodaj v origo podobe bola nedostacujuca ?
Otazka ale znie preco si upravoval tu listu nebodaj v origo podobe bola nedostacujuca ?
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Možná v kvalitě, nebo nekvalitě materiálu.Marek píše:Taky jsem slyšel, že lišty pro motory 1700i jsou jiné než pro klasické "dlouhozdvižky" 1500 a 1600. I katalogová čísla o tom svědčí.
V čem je rozdíl ???
V zimě jsem měnil rozvody na bráchově 17ce a v obchodě mi prodali klasickou lištu na 03. Zatím si nestěžuje a doufám že ani nebude.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud se dobře zadíváš na první obrázek ode mne, zjistíš, že ta původní lišta (zcela vlevo) má na těle oka "šrámy" od řetězu. Toho jsem se chtěl vyvarovat, proto jsem u druhé lišty to oko ohnul dovnitř. Řetěz nyní běhá jen po vlastní kruhové části napínací čelisti a čepičku z napínáku jsem musel odbrousit pryč - ten nástavek byl i v maximálním zasunutí dlouhý. L.Trevor píše:Otazka ale znie preco si upravoval tu listu nebodaj v origo podobe bola nedostacujuca ?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
To ohnutí napínáku mohlo způsobit "nechtěné" protočení motoru na opačnou stranu . (Třeba bři roztahování omylem ! zařazená spátečka . Nebo při rozjíždění do prutkého kopce - "zdechnutí" a následné couvnutí . (můj názor).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
lidi prosim potředuji vymenit rozvodovy řetez a nikde jsem nenašl značky podle kterych se pak nastavuje poloha kliky a vačky diky
[ Komentář přidal: Hurikán: út duben 22, 2008 21:43 ]
A co takto zkusit funkci hledat? Nebo pohledat v literatuře. Pozor na správné řazení příspěvků do jednotlivých sekcí. Tento dotaz rozhodně nepatří do knihy přání a stížností. H.
[ Komentář přidal: Hurikán: út duben 22, 2008 21:43 ]
A co takto zkusit funkci hledat? Nebo pohledat v literatuře. Pozor na správné řazení příspěvků do jednotlivých sekcí. Tento dotaz rozhodně nepatří do knihy přání a stížností. H.
Značky najdeš na řemenici (nálitek napřední straně) a na ozubeném kole vačky (zahloubení vrtákem).
Nastavení je jednoduché. Značku na řemenici nastavíš proti největšímu ze tří nálitků na předním krytu motoru (značka horní úvratě) a značku na kole vačky nastavíš proti nálitku na tělese vačky.
Jiné značky nikde jinde nejsou. Po napnutí řetězu ještě jednou zkontroluj jestli značky sedí a kola se nepohla! S největší pravděpodobností budeš muset správně nastavit i rozdělovač. Při výměně řetězu se totiž pohne i kolo "malé vačky". Správně nastavený rozdělovač poznáš tak, že při lícování obou výše zmíněných značek musí kontakt na palci směřovat k vývodu na víčku pro čtvrtý válec. Potom už můžeš v klidu nastartovat a doladit strobem předstih.
Nastavení je jednoduché. Značku na řemenici nastavíš proti největšímu ze tří nálitků na předním krytu motoru (značka horní úvratě) a značku na kole vačky nastavíš proti nálitku na tělese vačky.
Jiné značky nikde jinde nejsou. Po napnutí řetězu ještě jednou zkontroluj jestli značky sedí a kola se nepohla! S největší pravděpodobností budeš muset správně nastavit i rozdělovač. Při výměně řetězu se totiž pohne i kolo "malé vačky". Správně nastavený rozdělovač poznáš tak, že při lícování obou výše zmíněných značek musí kontakt na palci směřovat k vývodu na víčku pro čtvrtý válec. Potom už můžeš v klidu nastartovat a doladit strobem předstih.
Re: rozvody
Zdravím mám takový prasácký dotaz, kde přesně se vypodložuje ten napínák řetězu? Je to jenom krátkodobé řešení + přiložený obrázek
http://imageshack.us/photo/my-images/600/71385272.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/600/71385272.jpg/
Re: rozvody
Nevypodložuje, ale prodlužuje se návarem ta tyčka, která tlačí na napínací čelist řetězu. A ano, je to pouze krátkodobé řešení. Vytahaný řetěz to chce vyměnit + kola + lištu + tlumič vybrací
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/