rozvody

Moderátor: Moderátoři

Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

A preco tam potom nepouzit tlmic kmitov z 1,7. Sice je plastovy ale nepocul som ze sa tak vo velkom lame. Videl som uz niektore zlomene ale to boli ciganske lady a tam sa nie je comu cudovat.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Tak jsem se v neděli podíval na ty své rozvody. Pro připomenutí: standartní napínák řetězu již nedokázal tento napnout, proto jsem na něj navařil asi půlcentimetrovou "čepičku". Ale bylo mi divné, že by se po tak krátkém (cca 50 kkm) proběhu mohl řetěz tak vytahat. Proto jsem nakoupil patřičné "ingredience" a šel jsem do toho.
Nebudu popisovat postup výměny, ke které stejně z 90% nedošlo. Viníkem nedostatečného napnutí řetězu byla napínací čelist. Tuto předchozí majitel vyměnil, bohužel si buď nevšiml, nebo ho v Mototechně neupozornili na rozměrovou odlišnost a proto se do "vysokozdvihu" dostala "nízkozdvihová" napínací čelist. Původní čelist jsem našel v bedýnce ND, kterou mi předchozí majitel dal a je na následující fotografii. Je trošku na čepu obroušena od řetězu:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Na dalším obrázku jsou tři napínací čelisti:
vlevo je zcela původní, kterou předchozí majitel vyňal
uprostřed je nová, kterou předchozí majitel instaloval
vpravo je čelist, kterou jsem instaloval já.
Všimněte si, prosím, jak jsou postaveny/vyúhlovány upínací oka proti napínací čelisti.
na čelisti, kterou jsem instaloval, jsem musel to upínací oko "upravit" - ve svěráku ohnout dovnitř:
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Luďo, to jsi měl štěstí, Pátračovi přece s krátkým napínákem rozvody opakovaně přeskočily. :shock: :shock: :shock:
(Jestli mi teda neunikly nejaké souvislosti :roll: )
Bílý LADA a okřídlená spol.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Kdyby přeskočily - jemu se to koplo a seklo tak, že mu rozvodové kolo střihlo aretační kolík na čele vačky !!! :shock:
Nicméně výsledek je prakticky shodný.



To Luděk Musil: Člověče, mně se zdá, že lišty 1 a 3 mají jiný rádius - jakoby trojka měla menší rádius než jednička - je to možné ?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Nene .... to je optický klam. Lišty 1 a 3 jsou zcela identické, liší se pouze úhlem "oka". L.
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Ja si to uz nepametam lebo som to robil minuly rok pred jarnym zrazom ale ked som kupil plunzer na 1700 tak bol iny ako na 1500. Tusim ze rozdiel bol fakt iba vtom ze to oko malo iny sklon.

Otazka ale znie preco si upravoval tu listu nebodaj v origo podobe bola nedostacujuca ?
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Taky jsem slyšel, že lišty pro motory 1700i jsou jiné než pro klasické "dlouhozdvižky" 1500 a 1600. I katalogová čísla o tom svědčí.

V čem je rozdíl ???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Marek píše:Taky jsem slyšel, že lišty pro motory 1700i jsou jiné než pro klasické "dlouhozdvižky" 1500 a 1600. I katalogová čísla o tom svědčí.

V čem je rozdíl ???
Možná v kvalitě, nebo nekvalitě materiálu.

V zimě jsem měnil rozvody na bráchově 17ce a v obchodě mi prodali klasickou lištu na 03. Zatím si nestěžuje a doufám že ani nebude.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Trevor píše:Otazka ale znie preco si upravoval tu listu nebodaj v origo podobe bola nedostacujuca ?
Pokud se dobře zadíváš na první obrázek ode mne, zjistíš, že ta původní lišta (zcela vlevo) má na těle oka "šrámy" od řetězu. Toho jsem se chtěl vyvarovat, proto jsem u druhé lišty to oko ohnul dovnitř. Řetěz nyní běhá jen po vlastní kruhové části napínací čelisti a čepičku z napínáku jsem musel odbrousit pryč - ten nástavek byl i v maximálním zasunutí dlouhý. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

To ohnutí napínáku mohlo způsobit "nechtěné" protočení motoru na opačnou stranu . (Třeba bři roztahování omylem ! zařazená spátečka . Nebo při rozjíždění do prutkého kopce - "zdechnutí" a následné couvnutí . (můj názor).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Honzik 24
Příspěvky: 1
Registrován: úte dub 22, 2008 16:06
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Honzik 24 »

lidi prosim potředuji vymenit rozvodovy řetez a nikde jsem nenašl značky podle kterych se pak nastavuje poloha kliky a vačky diky

[ Komentář přidal: Hurikán: út duben 22, 2008 21:43 ]
A co takto zkusit funkci hledat? Nebo pohledat v literatuře. Pozor na správné řazení příspěvků do jednotlivých sekcí. Tento dotaz rozhodně nepatří do knihy přání a stížností. :wink: H.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Značky najdeš na řemenici (nálitek napřední straně) a na ozubeném kole vačky (zahloubení vrtákem).

Nastavení je jednoduché. Značku na řemenici nastavíš proti největšímu ze tří nálitků na předním krytu motoru (značka horní úvratě) a značku na kole vačky nastavíš proti nálitku na tělese vačky.

Jiné značky nikde jinde nejsou. Po napnutí řetězu ještě jednou zkontroluj jestli značky sedí a kola se nepohla! :wink: S největší pravděpodobností budeš muset správně nastavit i rozdělovač. Při výměně řetězu se totiž pohne i kolo "malé vačky". Správně nastavený rozdělovač poznáš tak, že při lícování obou výše zmíněných značek musí kontakt na palci směřovat k vývodu na víčku pro čtvrtý válec. Potom už můžeš v klidu nastartovat a doladit strobem předstih.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondra52
Příspěvky: 97
Registrován: čtv říj 27, 2011 17:50
Bydliště: Rakvice

Re: rozvody

Příspěvek od Ondra52 »

Zdravím mám takový prasácký dotaz, kde přesně se vypodložuje ten napínák řetězu? Je to jenom krátkodobé řešení + přiložený obrázek
http://imageshack.us/photo/my-images/600/71385272.jpg/
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: rozvody

Příspěvek od Vašátor »

Nevypodložuje, ale prodlužuje se návarem ta tyčka, která tlačí na napínací čelist řetězu. A ano, je to pouze krátkodobé řešení. Vytahaný řetěz to chce vyměnit + kola + lištu + tlumič vybrací
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“