Nemova Plesnivka
Moderátor: Moderátoři
No už jsem tu.
Takže, možná jsem tu plíseň popsal až příliš barvitě.
Pravda, na kobercích byl bílý povlak, na manžetě řadičky zelené fleky, a na stropě pár černých flíčků, plus něco na pásech a pár skvrn na palubce, ale sedačky jsou čisté.
Předminulý víkend proběhlo pečlivé čištění roztokem ocet/voda-1/1, vyluxování koberců, a rychlá obhlídka stavu. Ještě uvažuju, že uvnitř na chvíli rozsvítím zářivku, co se v nemocnicích používá na hubení mikroorganizmů a podobných potvor(něco jako"horské sluníčko">silný zdroj UV záření)
Počasí ležení pod autem moc nepřeje, garáž nemám, jen přístřešek, ale zatím to vypadá, že mimo plísně a zarezlého bowdenu sytiče, se ta vlhkost na autě moc nepodepsala.
Podvozek vypadá na pohled perfektně, v podbězích jsem zatím nic divného taky nenašel,
brzdy perfektní.
Motor přede jako koťátko a táhne jedna radost, je v něm polosyntetika a pohled do plnícího otvoru napovídá, že uvnitř bude krásně čisto. Najeto 98tkm.
Koberce byly sice nacucané vodou, ale letmý pohled pod ně napovídá, že se voda pod nimi setkala s napatlaným olejem a příliš neuspěla.
Co je jasné, to je lehká koroze rožků blatníků, nahoře i dole u prahů.
Dál jsou trošku promáčklé a zakytnuté PP dveře, a trošku z boku drblý LZ blatník.
Štěpáne, s tím veterán stavem to nevidím moc dobře, ačkoli na tom nejsou skoro žádné úpravy, vyjma povinné zad.mlhovky. Ale je to trochu opotřebované-osezené sedačky, chybí olivky na kličkách oken, a další drobnosti. Spíš to do budoucna vidím jako auto pro radost.
Takže, možná jsem tu plíseň popsal až příliš barvitě.
Pravda, na kobercích byl bílý povlak, na manžetě řadičky zelené fleky, a na stropě pár černých flíčků, plus něco na pásech a pár skvrn na palubce, ale sedačky jsou čisté.
Předminulý víkend proběhlo pečlivé čištění roztokem ocet/voda-1/1, vyluxování koberců, a rychlá obhlídka stavu. Ještě uvažuju, že uvnitř na chvíli rozsvítím zářivku, co se v nemocnicích používá na hubení mikroorganizmů a podobných potvor(něco jako"horské sluníčko">silný zdroj UV záření)
Počasí ležení pod autem moc nepřeje, garáž nemám, jen přístřešek, ale zatím to vypadá, že mimo plísně a zarezlého bowdenu sytiče, se ta vlhkost na autě moc nepodepsala.
Podvozek vypadá na pohled perfektně, v podbězích jsem zatím nic divného taky nenašel,
brzdy perfektní.
Motor přede jako koťátko a táhne jedna radost, je v něm polosyntetika a pohled do plnícího otvoru napovídá, že uvnitř bude krásně čisto. Najeto 98tkm.
Koberce byly sice nacucané vodou, ale letmý pohled pod ně napovídá, že se voda pod nimi setkala s napatlaným olejem a příliš neuspěla.
Co je jasné, to je lehká koroze rožků blatníků, nahoře i dole u prahů.
Dál jsou trošku promáčklé a zakytnuté PP dveře, a trošku z boku drblý LZ blatník.
Štěpáne, s tím veterán stavem to nevidím moc dobře, ačkoli na tom nejsou skoro žádné úpravy, vyjma povinné zad.mlhovky. Ale je to trochu opotřebované-osezené sedačky, chybí olivky na kličkách oken, a další drobnosti. Spíš to do budoucna vidím jako auto pro radost.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Podľa fotiek a tvojich slov autíčko vyzerá dobre, tak sa pripájam ku gratulantom a prajem nech ti dlho k spokojnosti slúži.
K tej plesni len toľko: pleseň je živý mikroorganizmus, ktorý je dosť odolný. Sklamem ťa, ale ocot ani koncentrovaný nie je dostatočne agresívny na vyhubenie plesne. Koberce a všetko látkové, koženkové dôkladne vydezinfikovať, vysušiť. Opakovane použiť riedené savo (1savo : 4voda), respektíve chemikáliu obsahujúcu čpavok. Pri práci používaj chirurgické rukavice (kúpiš v lekárni, drogérii) a aspoň chirurgickú masku. Najlepšie respirátor (kúpiš v predajniach s ochrannými prac. prostriedkami napr. REMPO). Miesta ošetrené savom dôkladne aspoň dvakrát opláchni vlažnou vodou. Nezabudni skontrolovať málo vetrané priestory t.j.: dvere pod tapacírmi, sedadlá odspodu, strop pod koženkou, C-stĺpiky atď. Obzvlášť pozornosť venuj koženke, nezabudni, že je dvojvrstvová. A sedadlá majú ospodu čosi ako slamu (aspoň mne to tak pripadá ). Manželka je chemička a robí na hygiene takže o týchto "srandách" čosi vie. Doporučuje ošetriť každý cm auta. Aj tam, kde po plesni nie sú žiadne viditeľné stopy. Sú to MIKROorganizmy, voľným okom neviditeľné. Savo ale nepoužívaj na gumové, lakované a chromované časti kasne. Na to použi technický benzín, nie je taký agresívny. Dá sa naliať aj do plastového rozprašovača (napr. z okeny). Ak by si požil savo aj na lakované a chromované časti je možné ich zničenie, lebo savo je žieravina a obsahuje kyselinu dusičnú. Ale znova použiť rukavice a masku. Miesta viditeľne napadnuté plesňou ošetri aspoň trikrát, vždy po pár dňoch. A sušiť, sušiť a sušiť. V prípade, že by si mal podozrenie na plesne v nedostupných miestach karosérie je jediné možné riešenie: vypalovací box v lakovni. Pleseň hynie pri cca 150´celzia počas 5 až 7 minút. Viem, trochu náročné, ale 100% účinné.
Zdravie máme len jedno a aj keď telo má ísť do hrobu zhumplované, netreba tomu príliš pomáhať. Plesne sa ukladajú v pľúcach a telo sa ich nevie zbaviť. No držím ti palce a nepodceň to.
Juj, to je slohovka...
K tej plesni len toľko: pleseň je živý mikroorganizmus, ktorý je dosť odolný. Sklamem ťa, ale ocot ani koncentrovaný nie je dostatočne agresívny na vyhubenie plesne. Koberce a všetko látkové, koženkové dôkladne vydezinfikovať, vysušiť. Opakovane použiť riedené savo (1savo : 4voda), respektíve chemikáliu obsahujúcu čpavok. Pri práci používaj chirurgické rukavice (kúpiš v lekárni, drogérii) a aspoň chirurgickú masku. Najlepšie respirátor (kúpiš v predajniach s ochrannými prac. prostriedkami napr. REMPO). Miesta ošetrené savom dôkladne aspoň dvakrát opláchni vlažnou vodou. Nezabudni skontrolovať málo vetrané priestory t.j.: dvere pod tapacírmi, sedadlá odspodu, strop pod koženkou, C-stĺpiky atď. Obzvlášť pozornosť venuj koženke, nezabudni, že je dvojvrstvová. A sedadlá majú ospodu čosi ako slamu (aspoň mne to tak pripadá ). Manželka je chemička a robí na hygiene takže o týchto "srandách" čosi vie. Doporučuje ošetriť každý cm auta. Aj tam, kde po plesni nie sú žiadne viditeľné stopy. Sú to MIKROorganizmy, voľným okom neviditeľné. Savo ale nepoužívaj na gumové, lakované a chromované časti kasne. Na to použi technický benzín, nie je taký agresívny. Dá sa naliať aj do plastového rozprašovača (napr. z okeny). Ak by si požil savo aj na lakované a chromované časti je možné ich zničenie, lebo savo je žieravina a obsahuje kyselinu dusičnú. Ale znova použiť rukavice a masku. Miesta viditeľne napadnuté plesňou ošetri aspoň trikrát, vždy po pár dňoch. A sušiť, sušiť a sušiť. V prípade, že by si mal podozrenie na plesne v nedostupných miestach karosérie je jediné možné riešenie: vypalovací box v lakovni. Pleseň hynie pri cca 150´celzia počas 5 až 7 minút. Viem, trochu náročné, ale 100% účinné.
Zdravie máme len jedno a aj keď telo má ísť do hrobu zhumplované, netreba tomu príliš pomáhať. Plesne sa ukladajú v pľúcach a telo sa ich nevie zbaviť. No držím ti palce a nepodceň to.
Juj, to je slohovka...
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Ovšem dekontaminace by to byla dokonalá
A teď vážně, rizika přítomnosti plísní si samozřejmě uvědomuji, Savo ještě přijde ke slovu, stejně jako ta UV výbojka. Teď se auto suší, počasí tomu pravda moc nepřeje, ale o víkendu snad bude líp.
A teď vážně, rizika přítomnosti plísní si samozřejmě uvědomuji, Savo ještě přijde ke slovu, stejně jako ta UV výbojka. Teď se auto suší, počasí tomu pravda moc nepřeje, ale o víkendu snad bude líp.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Gratuluji k dalšímu přírustku v Ladarodině.
Měl sis nechat udělat chemický rozbor té plísně,třeba to je penicilin nebo plíseň jaká se používá při výrobě Hermelínu.Pak by se z toho dalo ještě něco vytěžit Ne,samosebou sranda,Dandy pěkně popsal jak se toho zbavit,takže nebudu zbytečně tlachat.
Měl sis nechat udělat chemický rozbor té plísně,třeba to je penicilin nebo plíseň jaká se používá při výrobě Hermelínu.Pak by se z toho dalo ještě něco vytěžit Ne,samosebou sranda,Dandy pěkně popsal jak se toho zbavit,takže nebudu zbytečně tlachat.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Nemo, mohl by si až budeš mít čas poslat detailní foto obšití volantu já to mám ze stejného materiálu jen jsem zmršil obšití
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov