Drnčení (cvrlikání) v motoru
Moderátor: Moderátoři
Drnčení (cvrlikání) v motoru
Začíná to jako pohádka, ale skončit to asi může jako horor, podle toho co mi tu odpovíte.
Kde se vzalo tu se vzalo, zvuk jako když vemete matičku, dáte jí do plechové krabičky a rychle s ní třepete. Zvuk vychází od motoru a když se otevře kapota, tak to je přímo od bloku motoru a jeho těsné blízkosti. Po nějakém tom ježdění "třeba si to sedne", jsem zjistil, že zvuk při otáčkách nad 2500 přestane, ikdyž do té doby zesiluje. (on taky přestane vibrovat motor ze strany na stranu a začne jen tak klidně řvát.) Zkusil jsem napnout řetěz dle návodu v "Jak na to Lada (VAZ)", ale pro nepřízeň počasí jsem nekontroloval reálné napnutí opticky (tj. nesundal jsem žádný kryt). Napnul řemen a po sundání víka karburátoru (u vzduchového filtru), překvapení. Mám ladu na plyn a je zde čtyřmi matkami chycený jakýsi límec kolem otvorů pro sání vzduchu, ke kterému vedou dvě hadice, no a dvě z těch matek byly odšroubované. Jedna se povalovala u filtru a druhou jsem nenašel. Límec jsem pevně přišrouboval. Po všech těchto krocich autíčko dělá pořád to samé.
Toť konec mé části pohádky, teď bych rád věděl všechny možnosti co tento zvuk můžou zapříčiňovat.
P.S.: na jiném karbci jsem zkoušel jak hluboko by mohla ztracená matka spadnout dovnitř a zjistil, že moc ne, přesto nebyla v příslušném místě k nalezení. Jěště jak moc to může být vážné. Již jsem s touto chorobou najezdil několik (set) km a vypadá to stále stejně, někdy hůř někdy líp, ale to je relevantní. Díky předem všem za komentáře
Kde se vzalo tu se vzalo, zvuk jako když vemete matičku, dáte jí do plechové krabičky a rychle s ní třepete. Zvuk vychází od motoru a když se otevře kapota, tak to je přímo od bloku motoru a jeho těsné blízkosti. Po nějakém tom ježdění "třeba si to sedne", jsem zjistil, že zvuk při otáčkách nad 2500 přestane, ikdyž do té doby zesiluje. (on taky přestane vibrovat motor ze strany na stranu a začne jen tak klidně řvát.) Zkusil jsem napnout řetěz dle návodu v "Jak na to Lada (VAZ)", ale pro nepřízeň počasí jsem nekontroloval reálné napnutí opticky (tj. nesundal jsem žádný kryt). Napnul řemen a po sundání víka karburátoru (u vzduchového filtru), překvapení. Mám ladu na plyn a je zde čtyřmi matkami chycený jakýsi límec kolem otvorů pro sání vzduchu, ke kterému vedou dvě hadice, no a dvě z těch matek byly odšroubované. Jedna se povalovala u filtru a druhou jsem nenašel. Límec jsem pevně přišrouboval. Po všech těchto krocich autíčko dělá pořád to samé.
Toť konec mé části pohádky, teď bych rád věděl všechny možnosti co tento zvuk můžou zapříčiňovat.
P.S.: na jiném karbci jsem zkoušel jak hluboko by mohla ztracená matka spadnout dovnitř a zjistil, že moc ne, přesto nebyla v příslušném místě k nalezení. Jěště jak moc to může být vážné. Již jsem s touto chorobou najezdil několik (set) km a vypadá to stále stejně, někdy hůř někdy líp, ale to je relevantní. Díky předem všem za komentáře
Za běhu motoru by jí to mohlo klidně nasát jde o to jestli projde přes otevřený ventil do válce jestli ano zjistíž to lehce po vyšroubování svíček v horní úvrati je vidět píst.
Jestli je to cvrlikání slyšet po větším přidání plynu je to buď benzín s nízkým oktanovým číslem nebo špatný předstih.. Vzpoměl jsem si na jednu možnost nedrnčí ti obvykle prasklý kovový tepelný štít startéru nebo plech určený k nasávání teplého vzduchu na výf. potrubí ?. Nebo vrtulka altíku.?
Jestli je to cvrlikání slyšet po větším přidání plynu je to buď benzín s nízkým oktanovým číslem nebo špatný předstih.. Vzpoměl jsem si na jednu možnost nedrnčí ti obvykle prasklý kovový tepelný štít startéru nebo plech určený k nasávání teplého vzduchu na výf. potrubí ?. Nebo vrtulka altíku.?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
jo pokud to není velký předstih, nebo uvolněný plech jak píše Saša, tak bych zkusil demontovat klínový řemen mezi motorem-alternátorem-vodní pumpou. Pak bych nastartoval a zjišťoval jestli se něco nezmění. POZOR - pokud odděláš klíňák, tak se netočí alternátor ani vodní pumpa. Takže jen vyzkoušet - nejezdit !!! Avšak dle toho co si napsal (motor se chvěje a "cvrdliká") bych to typnul na velký předstih.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Tak do pístů bych kouknout mohl. Jestli tam teda něco uvidim. No cvrliká jen do 2500 otáček, jezdim na plyn, takže oktanový číslo nepadá moc v úvahu (leda že by to ředili). Předstih budu asi řešit o víkendu s bratrem a stroboskopem. Ty plechy teda ještě zkontroluju, ale nedavám tomu moc naději, protože největší rachot to dělá když člověk poslouchá u krytu hlavy motoru.
Já bádal nad divným cvrlikáním od motoru skoro rok a nakonec to bylo lehce propálené těsnění výfukového svodu (mezi hlavou a svody). Na první pohled nebylo nic vidět. Cvrlikání však bylo slyšet hlavně při nížších otáčkách a zátíženém motoru (akceleraci). Při ubrání plynu vždy zmizelo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Montoval sa Weber aj Ozon, takze od vyroby tam moze byt aj jeden ajj druhy. Islo mi o ten podtlak-moze byt nastavena prilis velka vola klapky v karburatore a to zdviha predstih.Ja som mal ten isty problem a bol sposobeny tymto. Ked nemas podtlak, odporucam skontrolovat rozdelovac (zaseknuty odstrediva regulacia, prasknuty pruzinka,...)JoskaM píše:rozdělovač s podtlakem? si myslim že ne. mam 2106 (1600), motor údajně po GO a karb tam myslim bude original, co tam od výroby patříCory píše:Mas rozdelovac s podtlakom?aky mas karb?
Mohl se Ti též ulomit tlumič kmitů rozvodového řetězu.To zjistíš ale až po sundání víka ventilů a rovnou bych kouknul na vačku je tam vydět i bez demontáže (proti světlu) a nastavil vůli ventilů.JoskaM píše:protože největší rachot to dělá když člověk poslouchá u krytu hlavy motoru
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Rok výroby? Od 1980 měly OZOuNa s podtlakem
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Matička by drnčela furt a po asi hodině by se postupně spálila na prvočinitele! Odzkoušeno a prověřeno!!! Samozřejmě, že né schválně...Jelen píše:A co ta matička, pokud tam byla určitě a nejdnou je pryč, tak bude chyba tam, ne? Ta co drží filtrbox je dostatečně malinká na to, aby se nějak procpala ventilem... Ven z filtrboxu mohla jedině přez karburátor, protože filtrem se dostat pryč nemůže. A karbem propadne spolehlivě.
Naposledy upravil(a) Štěpán dne stř úno 13, 2008 20:00, celkem upraveno 1 x.