Drnčení (cvrlikání) v motoru

Moderátor: Moderátoři

JoskaM
Příspěvky: 11
Registrován: úte zář 04, 2007 11:55
Bydliště: Praha3
Kontaktovat uživatele:

Drnčení (cvrlikání) v motoru

Příspěvek od JoskaM »

Začíná to jako pohádka, ale skončit to asi může jako horor, podle toho co mi tu odpovíte.
Kde se vzalo tu se vzalo, zvuk jako když vemete matičku, dáte jí do plechové krabičky a rychle s ní třepete. Zvuk vychází od motoru a když se otevře kapota, tak to je přímo od bloku motoru a jeho těsné blízkosti. Po nějakém tom ježdění "třeba si to sedne", jsem zjistil, že zvuk při otáčkách nad 2500 přestane, ikdyž do té doby zesiluje. (on taky přestane vibrovat motor ze strany na stranu a začne jen tak klidně řvát.) Zkusil jsem napnout řetěz dle návodu v "Jak na to Lada (VAZ)", ale pro nepřízeň počasí jsem nekontroloval reálné napnutí opticky (tj. nesundal jsem žádný kryt). Napnul řemen a po sundání víka karburátoru (u vzduchového filtru), překvapení. Mám ladu na plyn a je zde čtyřmi matkami chycený jakýsi límec kolem otvorů pro sání vzduchu, ke kterému vedou dvě hadice, no a dvě z těch matek byly odšroubované. Jedna se povalovala u filtru a druhou jsem nenašel. Límec jsem pevně přišrouboval. Po všech těchto krocich autíčko dělá pořád to samé.
Toť konec mé části pohádky, teď bych rád věděl všechny možnosti co tento zvuk můžou zapříčiňovat.
P.S.: na jiném karbci jsem zkoušel jak hluboko by mohla ztracená matka spadnout dovnitř a zjistil, že moc ne, přesto nebyla v příslušném místě k nalezení. Jěště jak moc to může být vážné. Již jsem s touto chorobou najezdil několik (set) km a vypadá to stále stejně, někdy hůř někdy líp, ale to je relevantní. Díky předem všem za komentáře :)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Za běhu motoru by jí to mohlo klidně nasát jde o to jestli projde přes otevřený ventil do válce jestli ano zjistíž to lehce po vyšroubování svíček v horní úvrati je vidět píst.
Jestli je to cvrlikání slyšet po větším přidání plynu je to buď benzín s nízkým oktanovým číslem nebo špatný předstih.. Vzpoměl jsem si na jednu možnost nedrnčí ti obvykle prasklý kovový tepelný štít startéru nebo plech určený k nasávání teplého vzduchu na výf. potrubí ?. Nebo vrtulka altíku.?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada_BV »

jo pokud to není velký předstih, nebo uvolněný plech jak píše Saša, tak bych zkusil demontovat klínový řemen mezi motorem-alternátorem-vodní pumpou. Pak bych nastartoval a zjišťoval jestli se něco nezmění. POZOR - pokud odděláš klíňák, tak se netočí alternátor ani vodní pumpa. Takže jen vyzkoušet - nejezdit !!! Avšak dle toho co si napsal (motor se chvěje a "cvrdliká") bych to typnul na velký předstih. 8)
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
JoskaM
Příspěvky: 11
Registrován: úte zář 04, 2007 11:55
Bydliště: Praha3
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JoskaM »

Tak do pístů bych kouknout mohl. Jestli tam teda něco uvidim. No cvrliká jen do 2500 otáček, jezdim na plyn, takže oktanový číslo nepadá moc v úvahu (leda že by to ředili). Předstih budu asi řešit o víkendu s bratrem a stroboskopem. Ty plechy teda ještě zkontroluju, ale nedavám tomu moc naději, protože největší rachot to dělá když člověk poslouchá u krytu hlavy motoru.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Já bádal nad divným cvrlikáním od motoru skoro rok a nakonec to bylo lehce propálené těsnění výfukového svodu (mezi hlavou a svody). Na první pohled nebylo nic vidět. Cvrlikání však bylo slyšet hlavně při nížších otáčkách a zátíženém motoru (akceleraci). Při ubrání plynu vždy zmizelo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
JoskaM
Příspěvky: 11
Registrován: úte zář 04, 2007 11:55
Bydliště: Praha3
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JoskaM »

Vašátor píše:zátíženém motoru (akceleraci). Při ubrání plynu vždy zmizelo.
No mě to dělá i na volnoběh a při zkoušení s otevřeným motorem na místě, tak jak jsem psal výše, tj. do 2500 otáček cvrliká a nad (+/- 100) ne. ať stojim jezdim, nebo stojim na hlavě :)
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Mas rozdelovac s podtlakom?aky mas karb?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
JoskaM
Příspěvky: 11
Registrován: úte zář 04, 2007 11:55
Bydliště: Praha3
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JoskaM »

Cory píše:Mas rozdelovac s podtlakom?aky mas karb?
rozdělovač s podtlakem? si myslim že ne. mam 2106 (1600), motor údajně po GO a karb tam myslim bude original, co tam od výroby patří
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

JoskaM píše:
Cory píše:Mas rozdelovac s podtlakom?aky mas karb?
rozdělovač s podtlakem? si myslim že ne. mam 2106 (1600), motor údajně po GO a karb tam myslim bude original, co tam od výroby patří
Montoval sa Weber aj Ozon, takze od vyroby tam moze byt aj jeden ajj druhy. Islo mi o ten podtlak-moze byt nastavena prilis velka vola klapky v karburatore a to zdviha predstih.Ja som mal ten isty problem a bol sposobeny tymto. Ked nemas podtlak, odporucam skontrolovat rozdelovac (zaseknuty odstrediva regulacia, prasknuty pruzinka,...)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

JoskaM píše:protože největší rachot to dělá když člověk poslouchá u krytu hlavy motoru
Mohl se Ti též ulomit tlumič kmitů rozvodového řetězu.To zjistíš ale až po sundání víka ventilů a rovnou bych kouknul na vačku je tam vydět i bez demontáže (proti světlu) a nastavil vůli ventilů.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Sundej víko ventilu a zkontroluj rozvody!!! Pak budem dumat dál...
A taky pro naší lepší orientaci vyfoť motor, karburátor a rozdělovač, ať víme, co se ti zkrejvá pod kapotou... :D
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Rok výroby? Od 1980 měly OZOuNa s podtlakem ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Laďuša píše:Rok výroby? Od 1980 měly OZOuNa s podtlakem ;)
Nevím, jak 2106 - 1600-ka, ale otec má 2103 z 12/1980 a je tam WEBER 2106 ...
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

A co ta matička, pokud tam byla určitě a nejdnou je pryč, tak bude chyba tam, ne? Ta co drží filtrbox je dostatečně malinká na to, aby se nějak procpala ventilem... Ven z filtrboxu mohla jedině přez karburátor, protože filtrem se dostat pryč nemůže. A karbem propadne spolehlivě.
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Jelen píše:A co ta matička, pokud tam byla určitě a nejdnou je pryč, tak bude chyba tam, ne? Ta co drží filtrbox je dostatečně malinká na to, aby se nějak procpala ventilem... Ven z filtrboxu mohla jedině přez karburátor, protože filtrem se dostat pryč nemůže. A karbem propadne spolehlivě.
Matička by drnčela furt a po asi hodině by se postupně spálila na prvočinitele! Odzkoušeno a prověřeno!!! :D Samozřejmě, že né schválně...
Naposledy upravil(a) Štěpán dne stř úno 13, 2008 20:00, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“