montaž z.tlumičů z nivy a z.pér z vaz kombi na 2103

Moderátor: Moderátoři

Tom007
Příspěvky: 52
Registrován: sob pro 29, 2007 21:12
Bydliště: Praha

montaž z.tlumičů z nivy a z.pér z vaz kombi na 2103

Příspěvek od Tom007 »

dnes jsem to koupil strašně narychlo od autovid. Na pérech jsou značky růžovohnědou barvou a tlumiče prý niva.Bude to tak ok.chtěl jsem mit výšši zadek a mirně tužši.Měl jsem koupeného Źigula udajně s péry kombi a vyhovovalo mi to.Doufám,že to s těmito dily nebude moc tvrdé,nedaval jste někdo ty to dily s autovid. na sedan?Dik
Tom
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Já myslím že bez zkrácení to bude moc vysoký. Asi takhle, je to nakoplý jak koza, a ty jízdní vlastnosti taky musí být extra.
Přílohy
Dsci0011.jpg
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Zadní tlumiče z Nivy jsou rozměrově stejné jak ze sedanu, jen mají jiné síly pro pohyb pístnice, jak se to projeví na výšce je sporné, tužší to asi bude. Co se týče kombi pružin od Vašenkova, já mám tuším s červeným znakem, je to jakýsi polohybrid mezi sedanovými a kombi dle literatury, neb průměr mají shodný se sedanovými (kombi mají být o 1mm silnější a počet závitů je sice o chloupek větší než u sedanu, ale nedosahuje počtu co má mít kombi. Na auto jsem je nahodil nezkrácené a nakopnutí je patrné, ovšem není to na dorazech, možná by snesly půl závitu dolů. Co se týče nakopnutí vytvářím teorii, že to může nést úskalí v omezení brzdného tlaku vlivem omezovače, který je i při běžném zatížení neovládaný poklesem kufru. Osobně jsem zhoršených vlastností moc nepozoroval.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Tom007
Příspěvky: 52
Registrován: sob pro 29, 2007 21:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom007 »

dik ja tam budu mit bombu,ja mel jineŹiguly většinou unavene zadky,prostě sedle na prdel,s těma se to dalo pěkně švihat..když vidim to modré,tak si drbu hlavu.To už je moc,to by se mi nepáčilo.dik
Tom
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Taky tam mám flašu, vyfotil bych, ale zrovna nemám čím, někdy se mi to zdá v pohodě, ale někdy mám pocit, že je to ohavné.

výcuc z ceníku pop artu

pružina zadní LADA SEDAN průměr drátu 13mm / 434mm
pružina zadní LADA COMBI - delší o 1 závit pr.drátu 14mm
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Může to být u každýho auta jiný. Nejlepší bude prostě zkusit ty pružiny osadit. Pak se rozhodneš jestli to nechat nebo trochu ubrat. Mala rada - jestli budeš uřezávat pružiny, uříznutej konec zabruš na plocho, aby na něm nebyl ostrej roh a otoč ho dolu. A s tlumičema by neměl být žádný problém. To jestli jsou tužší záleží na výrobci. Moderní tlumiče typu Kayaba, Monroe už nerozlišujou rozdíl mezi sedanem a nivou, na oboje se dávají stejný tlumiče.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Yellow01 píše:Mala rada - jestli budeš uřezávat pružiny, uříznutej konec zabruš na plocho, aby na něm nebyl ostrej roh a otoč ho dolu
proč??:.. vždyt na obou stranách jsou seriově neobroušené konce a uložení s něma taky počítá...


jinak jestli jsem to dobře vypozoroval, tak niva přední pružiny jsou o dost kratší a tvrdší než klasika... připadá mi to zvláštní, ale je to tak..

zadní netušim.. tlumiče nivácky taky netušim..


hlavní na co jsi dej bacha při řezání, tak počitej s tim že si pružiny vžd sednou takže to zkompletuj nech to nějakou dobu odstát třeba tejde a pak až hodnot a řezej dál..
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Little Red Riding Hood píše:hlavní na co jsi dej bacha při řezání, tak počitej s tim že si pružiny vžd sednou takže to zkompletuj nech to nějakou dobu odstát třeba tejde a pak až hodnot a řezej dál..
A někdy si nesednou ani za rok :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Nejdéle do třiceti let si sednou každý... to mám vyzkoušený :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nezřezané Vašenkovovi tu, je pravda, že dle fotky nelze hodnotit. Mám další poznatek k nakopnutí, dle mého se negativně projevuje na udržení provozního stavu zadních brzd neb pokud se jezdí s minimální zátěží, což je můj případ nedochází k tak usilovnému tření, aby byly styčné plochy dostatečně čištěny, při méně častém provozu.
Přílohy
P1070748.JPG
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada_BV »

Koko Loko píše:Co se týče nakopnutí vytvářím teorii, že to může nést úskalí v omezení brzdného tlaku vlivem omezovače, který je i při běžném zatížení neovládaný poklesem kufru. Osobně jsem zhoršených vlastností moc nepozoroval.
Taky jsem vyměnil zadní pružiny na 21053 za nové z kombíku - byly s červeným pruhem.
Okamžitě jsem pozoroval změnu - na nerovnostích jsem cítil každý hrb, ale po půl roce to trochu sedlo a už je to lepší. Nakoplé je to pořád fest. Nejhůře se to projevilo při jízdě ve vyšších rychlostech např. na dálnici. Stačí boční vítr a si rád, že má dálnice dva pruhy. Pozitivum - auto má celkově vyšší průchodnost terénem, což je velmi super při jízdě do lesa. 8)
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Koko Loko píše:...neb pokud se jezdí s minimální zátěží, což je můj případ nedochází k tak usilovnému tření, aby byly styčné plochy dostatečně čištěny...
A nestačilo by nějak nastavit táhlo omezovače? Určitě by to byla méně náročná práce než samotná výměna pružin.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Jimmi píše:A nestačilo by nějak nastavit táhlo omezovače?
zapomněl jsem podotknout že při každe změně vejšky auta je dobre nastavit omezovač..
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Little Red Riding Hood píše:
Jimmi píše:A nestačilo by nějak nastavit táhlo omezovače?
zapomněl jsem podotknout že při každe změně vejšky auta je dobre nastavit omezovač..
Pokud tento ovšem funguje...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Little Red Riding Hood píše:zapomněl jsem podotknout že při každe změně vejšky auta je dobre nastavit omezovač..
:idea: Člověče to je ovšem dobrá myšlenka, to mě nenapadlo, dobrý. V knihovně tuším návod je jak si vzpomínám, nicméně popiš to v kostce, normálně bych ti dal za to helpíka.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“