úpravy motoru z 21061 (1500)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Základ zvyšování výkonu není snižování hlavy a měnění pérek v rozdělovači a trysek v karburátoru, ale právě tebou zmiňované písty, ojnice a kliková hřídel. To okolo je jen bižuterie, která ten základ dokresluje.
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Pája píše:Základ zvyšování výkonu není snižování hlavy a měnění pérek v rozdělovači a trysek v karburátoru, ale právě tebou zmiňované písty, ojnice a kliková hřídel. To okolo je jen bižuterie, která ten základ dokresluje.
No,já bych řek,že i tohle je omáčka.U Lady celkově(pro 2101-2107)je alfa omega krmení=zvětšit kanály(a objem :mrgreen: )
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Pája píše:Základ zvyšování výkonu není snižování hlavy a měnění pérek v rozdělovači a trysek v karburátoru, ale právě tebou zmiňované písty, ojnice a kliková hřídel. To okolo je jen bižuterie, která ten základ dokresluje.
Tím chceš říct, že zvětšení kompresního poměru ti nezvedne výkon a krouťák?
Jinak o pérkách v rozdělovači jsem nic neřekl. Já psal zapalování, tím jsem myslel např. bezkontakt z fava nebo imfsoft. Ale nechme slovíčkaření... A povíš mi, co uděláš s žiguláckými písty a ojnicemi?
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Všechny vámi popisované úpravy zvednou výkon nebo krouťák, ale jen sem chtěl říct, že základem upravenýho motoru je to, co se ukrývá v bloku. Teprve potom se na to nabalují další úpravy, jako je hlava, příprava směsi, výfuk plynů, zapalování atd. S tím už si může doma hrát každej, když má základ s velkým výkonovým potenciálem. Ale bez toho to bude vždy jen hraní a jemné dolaďování sovětského humpoláckého výtvoru.
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Pája píše:Ale bez toho to bude vždy jen hraní a jemné dolaďování sovětského humpoláckého výtvoru.
to s tebou nemůžu moc sohlasit, je sice pravda že s origo pístama, ojnicema .... při hodně zvětšíní výkonu asi moc dlouho počítat nemůžeš, ale pak nemůžeš taky počítat s origo převodovkou, hardinama nebo třeba s diferákem... To je docela nutné si uvědomit. Taky jsem nějak moc neslišel o nějakých zesílených ojnicích, nějakých pístech a vlastně celým zesíleným motoru :D . Takže bych asi zůstal u nějakých klasických :twisted: uprav než chtít laborovat o něčem za desetitisíce.... :cry:
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9463
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

I úpravou stávajících dílů BA3 se dá dostat na solidní výkon. Stačí jen pořádně zamakat. Např. odlehčení a vyleštění ojnic taky udělá svoje ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Vašátor píše:Stačí jen pořádně zamakat.
To mas pravdu,ale taky to stoji ty desetitisice jak pise Stanley. Proto se to skoro az nevyplati, je to pracne a vysledek neni zarucen. Pripadaji mi jednodussi a levnejsi jine moznosti jak se dostat pres 100Hp.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
VAZoun
Příspěvky: 49
Registrován: sob pro 29, 2007 22:24
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VAZoun »

heh.. jeste jsem nikdy neslysel, ze pisty, ojnice a klika zvysuje vykon motoru.. :D Maximalne dovoli vyssi otacky a vhodnymi pisty zvysite kompresy.. Kdyz chcete vykon u zazehoveho motoru musite resit zejmena dodavku paliva, pripravu smesy a pak odvod spalin..

Tudiz doporucuji opravdu 2x Webber nebo jine karburatory.. treba levnejsi verzi DelOrto.. ty mam ja.. :)

PS: samozrejme po poradnem zvyseni vykonu je potreba resit zejmena trvanlivost dilu jako jsou zminovane ojnice, klika a pisty.. :) zakladni upravou pro omezeni lomu je vylesteni..

That's it.. :)
VAZ 2106
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

VAZoun píše:heh.. jeste jsem nikdy neslysel, ze pisty, ojnice a klika zvysuje vykon
Nic ve zlým, ale podle tvý reakce je tím pádem jedno, jestli máš lehký kovaný písty s hliníku nebo těžký ocelový?! Totéž asi podle tebe platí i o ojnicích.

Základem výkonného motoru je mít ho co nejlehčí a zároveň co nejspolehlivější. A o pohyblivých součástech to platí dvojnásob...

Jinak to že se musí zajistit dostatečná ventiace válcu ( sání/výfuk ) je samo sebou a souhlasím s tebou ...

That´s it... :P
VAZoun
Příspěvky: 49
Registrován: sob pro 29, 2007 22:24
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VAZoun »

Štěpán Getsko píše:
Nic ve zlým, ale podle tvý reakce je tím pádem jedno, jestli máš lehký kovaný písty s hliníku nebo těžký ocelový?! Totéž asi podle tebe platí i o ojnicích.

That´s it... :P
V ramci upravy celeho motoru to jedno neni.. Ale v ramci zvyseni vykonu vcelku ano!
Po odlehceni ojnic a pistu se Ti motor bude lepe vytacet, ale to Ti vykonu moc neprida.. Asi nejaky trosek z duvodu ubytku setrvacnych sil, ale to je vse..

Paklize chces vykon, tak musis krmit.. je to jasne z thermodynamickeho deje, ktery ve spalovacim prostoru probiha.. ne? :D

Navic odlehcovani setrvacnych sil motoru a setrvacniku take zalezi na co motor stavim.. prece si na rallye nepostavim motor ktery bude mit max vykon nekde kolem 8tis otacek.. :P

And that's it :!: :)
VAZ 2106
VAZoun
Příspěvky: 49
Registrován: sob pro 29, 2007 22:24
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VAZoun »

Štěpán Getsko píše: Základem výkonného motoru je mít ho co nejlehčí a zároveň co nejspolehlivější. A o pohyblivých součástech to platí dvojnásob...
Jo a s timhle rozhodne nemohu souhlasit.. :)
VAZ 2106
Miči

Příspěvek od Miči »

Myslím si, že nejlepší úprava lady na výkon přes 100HP je prodej a nákup některé z Hond CRX (dnes již celkem dostupné zboží v bazarech - jj stav na prd..). Jiný typ úprav je diskutabilní k čemu vlastně to auto chcem že? Já to zkoušel udělat z Lady, ale nakonec vás stejně podrazí podvozek a vlastní koncepce auta.. Řekl bych, že Lada spíš dominuje tím, že se bude "pořád" točit, což se třeba o Felicii říct nedá (stačí chybička v zapalovací liště 1,3mpi 97 a nejedete a doma nespravíte, protože bez testeru normy obd II na to nepřijdete). Chcete z Lady dostat 70kw? JJ řekl bych, že Štěpán G. to vyřešil suprově, ale je na zvážení, jestli se to vyplatilo že? Asi tím musíme žít jinak se to nevyplatí... Jinak jestli tu někdo máte nějaký info o Ladě 1600 MTX (myslím postup jak a z čeho to v podmínkách líp vybavený garáže dát dohromady) bylo by fain sem něco napsat, jsem na to moc zvědavej, jelikož se mi to nepovedlo ani na podruhý postavit tak, aby to fungovalo :cry: ..
VAZoun
Příspěvky: 49
Registrován: sob pro 29, 2007 22:24
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VAZoun »

Miči píše:Myslím si, že nejlepší úprava lady na výkon přes 100HP je prodej a nákup některé z Hond CRX (dnes již celkem dostupné zboží v bazarech - jj stav na prd..).
nope.. predni nahon.. nebrat.. :P
VAZ 2106
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

VAZoun píše:
Miči píše:Myslím si, že nejlepší úprava lady na výkon přes 100HP je prodej a nákup některé z Hond CRX (dnes již celkem dostupné zboží v bazarech - jj stav na prd..).
nope.. predni nahon.. nebrat.. :P
kdyz umim dobre jezdit se zadohrabem(coz je podle plno lidi tu jedinej spravgnej nahon) a nechci vrazet statisice do lady tak si koupim bawora. zadnou hondu
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3284
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Až CRX bude mít samosvor a projede celou zatačku řizenym driftem jako seriove BMW 2,5i tak to auto budu uznavat :lol: takle je to jen kram kterej se dá vytačet do omezovače ale to mužu Ladu taky :mrgreen:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“