Rozvod na Samare 1300

Moderátor: Moderátoři

laky
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 16, 2007 22:23
Bydliště: Banská Bystrica

Rozvod na Samare 1300

Příspěvek od laky »

Ahojte, zakladal som nový rozvodový remeň originál na Samaru1108 1,3ccm no značky mi úplne nesedia, keď dám remenicu na kľukovke do takej polohy aby značka súhlasila s ryskou, tak značka remenice na na vačkovom hriadeli je po a.) pol zuba nad ryskou, alebo po b.) pod zuba pod ryskou. Viete mi niekto poradiť ako má to správne ?
Přílohy
rozvod.JPG
Naposledy upravil(a) laky dne pon pro 17, 2007 10:13, celkem upraveno 1 x.
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Dej to půl zubu před ryskou ( o půl zubu bude vačka pozadu za klikou ), tím nic nezkazíš.
laky
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 16, 2007 22:23
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvek od laky »

To mas na mysli obrázok A (smer tocenia je pravý) ?
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

laky píše:To mas na mysli obrázok A (smer tocenia je pravý) ?
jj.. :wink:
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To Stepan: Tim ale bude vacka pul zubu PRED klikou !!!



To laky: Mam dojem, ze tato situace, ze rozvody nesedi o pul zubu, nesmi nastat. Podle meho nazoru neco delas spatne.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
laky
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 16, 2007 22:23
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvek od laky »

Urcite ? Na obrázku je zobrazená remenica vačkovky
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Pokuď je obrázek pro vačku, tak je lepší, když je u půl zubu pozadu za klikou, než obráceně. A tato situace nastává velice často. Sám to mám na řetězový 1500 a není to vytahaným žetězem. Před rokem jsem měnil na samaře rozvoďák a měl jsem tentýž případ.
laky
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 16, 2007 22:23
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvek od laky »

Neviem cim to je ci Rusaci nevedia Robit riadne znacky alebo co. Remen je uplne nový a sedi aj parametrami, ale ked vravis ze sa to stava casto . Takze ho mam nechat zalozit podla obr A? Motooooor bezí dobre no ma velku spotrebu sviecky sú cierne zmes mam na 1,5 otácky ale predzápal mam nastavený len podla zvuku a rordelovac je v pravej uplne krajnej polohe to asi nebude OK ze ?
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Toto urcite nebude ok!!!predstih musis nastavit jedine stroboskopom.Ja som posuval rozvody na jednej samare 1,3. Na dolnej remenici je znacka a ta musi sediet s DRUHOU znackou na tom plastovom dekli, ktory to zakryva. Takze pozor na tie dolne znacky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
laky
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 16, 2007 22:23
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvek od laky »

Cory tie spodné znacky sedia ale vrchné sa nedaju nastaviť presene proti sebe tebe sadli presne ? S rozdelovacon mas pravdu obvzlast lady su na správny predstih citlivé
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

To je divný, že to ± nesedí. Máš správně napnutý řetěz? Co vyježděný napínák řetězu?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
laky
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 16, 2007 22:23
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvek od laky »

Na samare je už zubový remeň a napínacia kladka. No napnutý je správne
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Ja som to nastavil tak, ako to mas na druhom obrazku a az potom sa motor zacal spravat tak,akoby mal. Aj na mojej 2105 1300 je znacka na ozubenom kolese trosku za znackou na obale vacky. Ked som mal znacku na kolese pred znackou na vacke,tak to neslo dobre.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pro běžnou jízdu je lepší alternativa, kterou uvádí Štěpán - tedy aby vačka byla za klikou. Pro účely sportovního charakteru naopak vačku nastavím kousek před kliku.

Ale pořád je mi divné, že se to může stát. Vím, že u řetězových motorů se starými rozvody a tedy delším řetězem a vymačkanými zuby na kolech to nastat může. Ale u řemenového rozvodu, navíc s novým řemenem..................???

Jediný případ, kdy by to mohlo nastat, je snížení hlavy nebo bloku válců - pak se osy obou hřídelů přiblíží a může to nastat. V takovém případě je lepší postavit kolo vačky na kužel.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Machy
Příspěvky: 11
Registrován: stř říj 22, 2008 17:26
Bydliště: Most

Příspěvek od Machy »

Ahoj, pošlete mi prosím obrázek nastavení rozvodů motorub 1.3 .
Koupil jsem Samaru s poruchou motoru (ozývají se velmi velké rány a rachtání od rozvodů). Díky! :wink:
M.Design@seznam.cz
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“