Vašátor píše:Dvě samostané nádobky pro brzdy byly cca do r. 73-75. Po té se brzdy přemístily do společné nádobky s přepážkou, ovšem bez hlídacího plovákového spínače. Ten se začal montovat až od cca r. 77-78. U každého modelu tomu však bylo trošku jinak.
A taky existovala verze, která měla 2 nádobky na brzdovku (pro brzdy) a na každej z nich víčko s plovákem, tedy signalizací (2103 1973)
Marek píše:No a pak se v tom vyznej !!!
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Ok, podívaám se na brzdovku. jměl dříve 2105, a tam byl plovák na stejné kontrolce jako ruční brzda, ale svítil, ručka blikala. myslím středový panel co se do něj dává rádio, vedle regulace podsvícení budíků. děkuji za rady.
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
tam je kontolka ručni brzdy. já právě nevim na co ta kontolka je. když se podíváš na středový panel pro radio u stare 1500 nebo 1600 tak zprava: zapalovač, výstražné blinkry, regulace podsvitu budíků, a pak ona kontolka. dneska jsem omrknul plovák brzdovky, a je dole. pohýbal jsem drátama na plováku a konrolka zhasla. budu teď měnit hlavní spojkový válec tak to pořádně prozkoumám.
No kontrolka ruční brzdy v budíku je zároveň i na kapalinu (má svítit)....teda nevim, jak to má 2106....na středovým panelu tam je ňáká kontrolka?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Nevím, jak to měl kdo různé upravované doma, ale originál z výroby je na 2103 dosazení dvojité nádržky na brzdovou kapalinu s hlídacím plovákem podle některých pramenů od samého náběhu modelové řady a podle jiných společně s 21011 po roce 1974.
Kontrolka chybějící kapaliny je u 2103 společná s kontrolkou zatažené ruční brzdy s tím, že v případě ruční brzdy BLIKÁ.
Na 2106(1) je kontrolka chybějící kapaliny přemístěna právě na středový panel a dostala obrovskou průsvitku signalizující start rakety a div ne stadionovou žárovku, přesto je jaksi značně mimo zorné pole řidiče a snaha více zpřehlednit kontrolky okolo brzd, se podle mého spíše minula účinkem...
Kontrolka ruční brzdy v tomto případě je v otáčkoměru zapojena samostatně a stále se stejnou funkcí jako na 2103, tedy BLIKÁ.
V této souvislosti mě napadlo zapojit současně k této "viditelné" kontrolce nějaký bzučák, abych se mohl v případě náhlého úniku kapaliny, kdy zrovna nemám oči na středovém panelu, ale na silnici, připravit dříve, než použiju brzdu a ono nic...
Na 2106(1) je kontrolka chybějící kapaliny přemístěna právě na středový panel a dostala obrovskou průsvitku signalizující start rakety a div ne stadionovou žárovku
Tak to je přesně co jsem potřeboval vědět. poblikávání má asi na svědomí zoxidovaný povrch kontak tů na plováku.
jarus: Nejen kontaktů na plováku, ale to samé může být i uvnitř víčka, kde je takový spínací plíšek a ten v případě poklesu plováku "zalehne" na kontakty a spojí je.
Nebo druhá možnost- kontrolka poblikává, protože hladina je nízká, ale přesto ještě ne natolik, aby ten plíšek přilehl a dokonale propojil kontakty, potom stačí slabý výkyv a už to o sobě dává vědět.
Budeš- li náhodou kupovat víčko s plovákem nové, zásadně v CS Auto Lada. Jinde hrozí, že ti dají nějaký zmetek, jako mně v Krči, který sice bude kompletní a teoreticky funkční, ale přesto se žárovka při poklesu hladiny nerozsvítí (nebo jen na heslo)!
Jj, jak píše Vašátor, rozebrat a vyčistit neni problém, navíc funkce se dá lehce zkontrolovat tou tyčkou nahoře na víčku, i když to asi je na kontakty větší tlak, než při samostatným visu. No tak potom zase jde víčko vyšroubovat... Hlavně při kontrole nezapomeň zapnout zapalování
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova