červená konrolka na středním panelu 21061

Moderátor: Moderátoři

jarus
Příspěvky: 23
Registrován: pon bře 05, 2007 22:36
Bydliště: praha

červená konrolka na středním panelu 21061

Příspěvek od jarus »

ahoj, prosim vás nevíte někdo na co ta kontrolka je? začala nejdřív problikávat pak svítit skoro napořád. vůbec nebim k čemu by mohla být. díky moc za radu.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Jedná se o kontrolku hladiny brzdové kapaliny pro brzdy. Dolej si brzdovku!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

a hladaj chybu v brzdovej sustave
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Může taky signalizovat opotřebené brzdové destičky. Když jsou sjetý, tak poklesne hladina a to docela dost, napřed se podivej na destičky, až potom dolévej.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Úplně správně je to takto:

Pokud je kapalina po výměně destiček doplněna až na značku MAX, i při maximálním opotřebení destiček by měla hladina být tak vysoko (nad značkou MIN), že by se kontrolka rozsvítit neměla.

Ale známe svá ruská auta, že? :wink:

Souhlasím s názory lidí výše - není to samo sebou a kontrola celého brzdového systému je určitě na místě - velmi pravděpodobně kapalina někudy uniká.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

PROSÍM ADMINY O SMAZÁNÍ MÉHO PŘÍSPĚVKU.

zkoušel jsem to sám, ale nepovedlo se mi to, díky.
Naposledy upravil(a) ladalover dne stř pro 26, 2007 01:36, celkem upraveno 2 x.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Erik
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvek od Erik »

Jestli se nepletu, tak nádržka na brzdovku je společná i pro spojku, takže nemohlo by to unikat i ve spojce?
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Erik píše:Jestli se nepletu, tak nádržka na brzdovku je společná i pro spojku, takže nemohlo by to unikat i ve spojce?
Nevim jak v tvym fáru, ale v mym je nádržka na spojku oddělená.
Erik
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvek od Erik »

Já už právě taky přesně nevím, ale mám pocit, že u 21061 jsem měl jednu nádržku s kontrolkou, která byla rozdělena přepážkou na spojkový okruh a brzdový (a ten byl ještě zase přepážkou rozdělený na dva okruhy).
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Erik píše:...u 21061 jsem ...
Takže pro upřesnění:
Všechny modely počínaje 2101 konče 2107 a jejich modifikace byly uspořádány takto:
1. nádobka na spojkovou kapalinu byla/je zvlášť a bez plováku/kontrolky
2. první modely 2101 a 2 měly sice dvouokruhové brzdy, ale nádobka na brzdovou kapalinu byla společná (bez středové přepážky) a měla někde v úrovni "druhé třetiny" přepouštěcí hadičku a byla bez plováku
3. S náběhem výroby 21011 byla nádobka na brzdovou kapalinu modernizována právě středovou přepážkou a plovákem/kontrolkou.
L.
PS: a pokud to má někdo jinak (nyní mě napadá možnost jeden brzdový okruh v původní nádobce spojkové kapaliny a spojka s druhým brzdovým okruhem ve společné nádobce brzdové kapaliny) tak je to úprava HOME MADE (bez dalšího komentáře).
Erik
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvek od Erik »

Luďku, nechci se hádat. Schválně se podívám doma na fotky, kde jsem si fotil motor.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vaše královaká Výsosti, musím nepatrně oponovat:

Spojka měla nádobku vždycky zvlášť a bez plováku, s tím souhlasím.
Ale u brzd je to malinko jinak: původně měly Lady dvě malé nádobky na brzdovou kapalinu pro brzdy - stejně velké jako je nádobka spojková, a to pro každý okruh zvlášť. Na stěně tedy seděly tři naprosto shodné nádobky - jedna spojková, druhá pro přední brzdový okruh a třetí pro okruh zadních brzd. Toto bylo snad jen prvé dva roky, než přišel model 2103 s posilovačem brzd. Od tohoto modelu se osazuje zdvojená nádobka na brzdový okruh, kde v každé nohavici této nádobky je kapalina pro jeden okruh. V této nádobce již je "hlídací" plovák, který kontrolkou signalizuje pokles hladiny (podle toho, v které nohavici kapalina chybí víme, kde hledat závadu).

To jen pro upřesnění :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Marek píše:Ale u brzd je to malinko jinak: původně měly Lady dvě malé nádobky na brzdovou kapalinu pro brzdy - stejně velké jako je nádobka spojková, a to pro každý okruh zvlášť. Na stěně tedy seděly tři naprosto shodné nádobky - jedna spojková, druhá pro přední brzdový okruh a třetí pro okruh zadních brzd...
Presne tak, jenom doplnim - ty dve brzdove nadobky byly mezi sebou propojeny hadickou, takze narozdil od spojkove mely jeste jeden celni vyvod. W.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Wolf píše: Presne tak, jenom doplnim - ty dve brzdove nadobky byly mezi sebou propojeny hadickou, takze narozdil od spojkove mely jeste jeden celni vyvod. W.
Luděk píše: nádobka na brzdovou kapalinu byla společná (bez středové přepážky) a měla někde v úrovni "druhé třetiny" přepouštěcí hadičku
Aha - tak to se omlouvám z drobnou mystyfikaci. Já měl opravdu za to, že to byla jedna nádobka a ne dvě vedle sebe se samostanými víčky. Viděl jsem tuhletu (nyní již) atrakci asi jen jednou nebo dvakrát a to velmi letmo... . L.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Dvě samostané nádobky pro brzdy byly cca do r. 73-75. Po té se brzdy přemístily do společné nádobky s přepážkou, ovšem bez hlídacího plovákového spínače. Ten se začal montovat až od cca r. 77-78. U každého modelu tomu však bylo trošku jinak.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“