červená konrolka na středním panelu 21061
Moderátor: Moderátoři
červená konrolka na středním panelu 21061
ahoj, prosim vás nevíte někdo na co ta kontrolka je? začala nejdřív problikávat pak svítit skoro napořád. vůbec nebim k čemu by mohla být. díky moc za radu.
Jedná se o kontrolku hladiny brzdové kapaliny pro brzdy. Dolej si brzdovku!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Úplně správně je to takto:
Pokud je kapalina po výměně destiček doplněna až na značku MAX, i při maximálním opotřebení destiček by měla hladina být tak vysoko (nad značkou MIN), že by se kontrolka rozsvítit neměla.
Ale známe svá ruská auta, že?
Souhlasím s názory lidí výše - není to samo sebou a kontrola celého brzdového systému je určitě na místě - velmi pravděpodobně kapalina někudy uniká.
Pokud je kapalina po výměně destiček doplněna až na značku MAX, i při maximálním opotřebení destiček by měla hladina být tak vysoko (nad značkou MIN), že by se kontrolka rozsvítit neměla.
Ale známe svá ruská auta, že?
Souhlasím s názory lidí výše - není to samo sebou a kontrola celého brzdového systému je určitě na místě - velmi pravděpodobně kapalina někudy uniká.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
PROSÍM ADMINY O SMAZÁNÍ MÉHO PŘÍSPĚVKU.
zkoušel jsem to sám, ale nepovedlo se mi to, díky.
zkoušel jsem to sám, ale nepovedlo se mi to, díky.
Naposledy upravil(a) ladalover dne stř pro 26, 2007 01:36, celkem upraveno 2 x.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Jestli se nepletu, tak nádržka na brzdovku je společná i pro spojku, takže nemohlo by to unikat i ve spojce?
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Já už právě taky přesně nevím, ale mám pocit, že u 21061 jsem měl jednu nádržku s kontrolkou, která byla rozdělena přepážkou na spojkový okruh a brzdový (a ten byl ještě zase přepážkou rozdělený na dva okruhy).
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Takže pro upřesnění:Erik píše:...u 21061 jsem ...
Všechny modely počínaje 2101 konče 2107 a jejich modifikace byly uspořádány takto:
1. nádobka na spojkovou kapalinu byla/je zvlášť a bez plováku/kontrolky
2. první modely 2101 a 2 měly sice dvouokruhové brzdy, ale nádobka na brzdovou kapalinu byla společná (bez středové přepážky) a měla někde v úrovni "druhé třetiny" přepouštěcí hadičku a byla bez plováku
3. S náběhem výroby 21011 byla nádobka na brzdovou kapalinu modernizována právě středovou přepážkou a plovákem/kontrolkou.
L.
PS: a pokud to má někdo jinak (nyní mě napadá možnost jeden brzdový okruh v původní nádobce spojkové kapaliny a spojka s druhým brzdovým okruhem ve společné nádobce brzdové kapaliny) tak je to úprava HOME MADE (bez dalšího komentáře).
Vaše královaká Výsosti, musím nepatrně oponovat:
Spojka měla nádobku vždycky zvlášť a bez plováku, s tím souhlasím.
Ale u brzd je to malinko jinak: původně měly Lady dvě malé nádobky na brzdovou kapalinu pro brzdy - stejně velké jako je nádobka spojková, a to pro každý okruh zvlášť. Na stěně tedy seděly tři naprosto shodné nádobky - jedna spojková, druhá pro přední brzdový okruh a třetí pro okruh zadních brzd. Toto bylo snad jen prvé dva roky, než přišel model 2103 s posilovačem brzd. Od tohoto modelu se osazuje zdvojená nádobka na brzdový okruh, kde v každé nohavici této nádobky je kapalina pro jeden okruh. V této nádobce již je "hlídací" plovák, který kontrolkou signalizuje pokles hladiny (podle toho, v které nohavici kapalina chybí víme, kde hledat závadu).
To jen pro upřesnění .
Spojka měla nádobku vždycky zvlášť a bez plováku, s tím souhlasím.
Ale u brzd je to malinko jinak: původně měly Lady dvě malé nádobky na brzdovou kapalinu pro brzdy - stejně velké jako je nádobka spojková, a to pro každý okruh zvlášť. Na stěně tedy seděly tři naprosto shodné nádobky - jedna spojková, druhá pro přední brzdový okruh a třetí pro okruh zadních brzd. Toto bylo snad jen prvé dva roky, než přišel model 2103 s posilovačem brzd. Od tohoto modelu se osazuje zdvojená nádobka na brzdový okruh, kde v každé nohavici této nádobky je kapalina pro jeden okruh. V této nádobce již je "hlídací" plovák, který kontrolkou signalizuje pokles hladiny (podle toho, v které nohavici kapalina chybí víme, kde hledat závadu).
To jen pro upřesnění .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Presne tak, jenom doplnim - ty dve brzdove nadobky byly mezi sebou propojeny hadickou, takze narozdil od spojkove mely jeste jeden celni vyvod. W.Marek píše:Ale u brzd je to malinko jinak: původně měly Lady dvě malé nádobky na brzdovou kapalinu pro brzdy - stejně velké jako je nádobka spojková, a to pro každý okruh zvlášť. Na stěně tedy seděly tři naprosto shodné nádobky - jedna spojková, druhá pro přední brzdový okruh a třetí pro okruh zadních brzd...
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Wolf píše: Presne tak, jenom doplnim - ty dve brzdove nadobky byly mezi sebou propojeny hadickou, takze narozdil od spojkove mely jeste jeden celni vyvod. W.
Aha - tak to se omlouvám z drobnou mystyfikaci. Já měl opravdu za to, že to byla jedna nádobka a ne dvě vedle sebe se samostanými víčky. Viděl jsem tuhletu (nyní již) atrakci asi jen jednou nebo dvakrát a to velmi letmo... . L.Luděk píše: nádobka na brzdovou kapalinu byla společná (bez středové přepážky) a měla někde v úrovni "druhé třetiny" přepouštěcí hadičku
Dvě samostané nádobky pro brzdy byly cca do r. 73-75. Po té se brzdy přemístily do společné nádobky s přepážkou, ovšem bez hlídacího plovákového spínače. Ten se začal montovat až od cca r. 77-78. U každého modelu tomu však bylo trošku jinak.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/