Úbytek napětí na pojistce

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Úbytek napětí na pojistce

Příspěvek od Honza 21061 »

Chtěl bych se zeptat na zkušenosti ostatních s okruhem pojistky č. 2 (a samozřejmě i jiných okruhů)... Pokaždé, když mám zapnuté stěrače a současně ventilátor topení, rychlost stírání se zmenší (o pouhým okem znatelnou hodnotu), děje se to v kterýchkoliv otáčkách motoru a v zimních plískanicích, nebo i teď v prudkých deštích kdy je každý dvojkyv stěračů navíc dobrý, mi to celkem začíná vadit.
Záhada je ovšem v tom, že jsem celou elektroinstalaci zbavil přechodových odporů, oxidací, všechno mám prostříkané, dokonce pojistky komplet vyměněny za nové a přesto tam jsou takové úbytky.
Nepomohlo by třeba vyměnit hlavní vodiče týkající se okruhu poj. č. 2 za jiné s větším průřezem? Máte s tím někdo zkušenost?
Nebo je po cestě kabeláže zrada v podobě nějakého mně neznámého konektoru? Proč s tím jsou takové problémy, když je všechno očištěné a prostříkané? (ostatně i na vstupu do regulátoru nap. jsem naměřil ani snad ne 11 V a osvětlení přihrádky značně kolísá se zapnutými blinkry, tudíž je v p... asi všechno...)
Připadá mi, že Lada jako taková má značně poddimenzovanou a nedodělanou elektřinu, co si o tom myslíte...?
Srovnám- li (jako obvykle) s Wartburgem a Trabantem, něco takového tam bylo nemyslitelné. :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nedisponuji znalostmi elektriky v kulaťáčích, ale nemůže být třeba na vině spínačka, unavený kontakt, způsobující velký úbytek napětí při větší zátěži?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

To mě taky napadlo, ale zároveň doufám, že tohle to nebude, protože nevím, jak to zase z toho budu dolovat a spravovat. :? Asi to pro jistotu přeměřím a uvidím co to bude provádět. Myslím, že kontaktová část by měla jít vyměnit samostatně za jinou, aniž by se musela vyměňovat kompletní spínačka...?
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Jo ten "oříšek" vyměnit samostatně jde. Je ve spínačce zajištěn takovým jakoby rozpěrným kroužkem-pružinkou, no prostě takový napružený tvrdý drátek je zacvaklý v drážce ve spínačce tak ten vydlobnout a ta kontaktová část jde pak vysunout.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Přesně tohle dělala i naše Lada (2103, 1975)

Přestalo to (z velké části) když jsem kompletně rozebral páčky pod volantem, ze všech kontaktů odstranil ty kila jakési mazlavé hmoty, původně snad vazelíny.

Stěrače teď doslova lítají po okně a větrák má zanedbatelný vliv...
Dokonce to lépe bliká :wink:

Dal jsem taky relé na potkávací světla aby ty proudy nešly před tu páčku... :evil:

Zajímalo by mě proč soudruzi šetřili na jednom relé. :roll: Ty kontakty v té páčce světel byly dost opálené...

Nějaký vliv ten zapnutý větrák samozřejmě má, ale dost se omezil s porovnáním se stavem před vyčištěním lukasů...
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Vladimír píše:Dal jsem taky relé na potkávací světla aby ty proudy nešly před tu páčku... :evil:

Zajímalo by mě proč soudruzi šetřili na jednom relé. :roll: Ty kontakty v té páčce světel byly dost opálené...

Nějaký vliv ten zapnutý větrák samozřejmě má, ale dost se omezil s porovnáním se stavem před vyčištěním lukasů...
Zajímavé, já žiju v domnění, že 2103 světla má přes relé....a ono ne. :shock:
A větráček má vliv, ale mnohem větší to idiotský denní svícení.... Jakmile zhasnu, tak větrák hned běží mnohem rychlejš....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

No, ta naše 2103 měla relé akorát na dálková světla :D

Potom co jsem dal to relé i na potkávací světla mám takový dojem že to svítí více :wink:

P.S - je dobré si koupit elektronický regulátor napětí. Když to má aspoň trochu otáček než je volnoběh tak je v síti tvrdých 14.2V a je tomu naprosto ukradené jestli se svítí, nebo bliká. A pokud jede ventilátor chladiče i se světly tak těch otáček musí býtr pochopitelně trochu více ale furt je v síti 14.2V.. :roll: :wink: Je to prostě velká změna k lepšímu proti tomu mechanickému keplu... :evil:
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Vladimír píše: P.S - je dobré si koupit elektronický regulátor napětí. Když to má aspoň trochu otáček než je volnoběh tak je v síti tvrdých 14.2V a je tomu naprosto ukradené jestli se svítí, nebo bliká
Na starý regulátor s kotvou nedám dopustit :-) ... nevím co se vám na něm nelíbí, mně funguje přesně tak jako tobě elektronický. Navíc starej vydrží věčnost :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Propájet u "hranaté" řady pojistkovou skříň jde to lehce ven. u "kulaté" dotáhnout šroubky a PŘEDEVŠÍM!! Odšroubovat a očistit a znovu přišroubovat všechny kostry v motoru pod palubkou a vzadu ,napatlat vaselínou aby k tomu nemoch kyslík a bude s elektřinou na velmi dlouho pokoj..."koster"je tam hodně ale věřte vyplatí se to!
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Vašátor píše:Na starý regulátor s kotvou nedám dopustit :-) ... nevím co se vám na něm nelíbí, mně funguje přesně tak jako tobě elektronický. Navíc starej vydrží věčnost :D
Mě se na tom mechanickém nelíbilo to, že ať jsem ho nastavoval jak chtěl, nešlo to udělat jinak než že bez světel bylo v síti přes 15V :twisted: a se světly to bylo rádo za 13V :evil: :twisted: Navíc se tak během týdne naprosto rozešteloval... :roll:

Možná byl ten "můj" špatný, ale ta elektronika se mi zamlouvá mnohem více :D :wink:
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Laďuša: To idiotský denní svícení mimochodem zachrání ročně desítky životů a milionové hodnoty, ale to sem teď nepatří. :roll:

Jinak já jsem přesně jako Vašátor zastáncem klasického (vibračního) regulátoru i když mám doma i elektronický, pro případ poruchy. Za celou dobu, co mám Žigula tj. přes 2 roky a předpokládám, že předtím celých 18 let, na ten regulátor nikdo nesahal a dává stále stejné hodnoty, které jsem naměřil při zapnutých tlumených světlech a zvýšených otáčkách 13,5 Voltu. Sahat na to nebudu, určitě to stačí, když ani ve městě v zimě nemívám problémy s akumulátorem.

Saša: Palubku jsem rozdělával krátce po koupi, teď mě to mrzí, protože jsem propíchl "plomby" abych štít vytáhl a tím pádem je vidět, že se s tím něco dělalo. Všechny svorkovnice jsem prostříkal kontaktolem a očistil, uzemnění a ostatní spoje na autě mám udržované řekl bych až přehnaně pečlivě, stříkám to a čistím několikrát ročně, prostříkávám i zásuvku přívěsu, kterou nepoužívám.
Zkusím ještě jednou rozebrat ty pojistky a proměřit spínací skříňku... Díky za rady!
Honza
Osa Praha - Brno
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“