Úbytek napětí na pojistce
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Úbytek napětí na pojistce
Chtěl bych se zeptat na zkušenosti ostatních s okruhem pojistky č. 2 (a samozřejmě i jiných okruhů)... Pokaždé, když mám zapnuté stěrače a současně ventilátor topení, rychlost stírání se zmenší (o pouhým okem znatelnou hodnotu), děje se to v kterýchkoliv otáčkách motoru a v zimních plískanicích, nebo i teď v prudkých deštích kdy je každý dvojkyv stěračů navíc dobrý, mi to celkem začíná vadit.
Záhada je ovšem v tom, že jsem celou elektroinstalaci zbavil přechodových odporů, oxidací, všechno mám prostříkané, dokonce pojistky komplet vyměněny za nové a přesto tam jsou takové úbytky.
Nepomohlo by třeba vyměnit hlavní vodiče týkající se okruhu poj. č. 2 za jiné s větším průřezem? Máte s tím někdo zkušenost?
Nebo je po cestě kabeláže zrada v podobě nějakého mně neznámého konektoru? Proč s tím jsou takové problémy, když je všechno očištěné a prostříkané? (ostatně i na vstupu do regulátoru nap. jsem naměřil ani snad ne 11 V a osvětlení přihrádky značně kolísá se zapnutými blinkry, tudíž je v p... asi všechno...)
Připadá mi, že Lada jako taková má značně poddimenzovanou a nedodělanou elektřinu, co si o tom myslíte...?
Srovnám- li (jako obvykle) s Wartburgem a Trabantem, něco takového tam bylo nemyslitelné.
Záhada je ovšem v tom, že jsem celou elektroinstalaci zbavil přechodových odporů, oxidací, všechno mám prostříkané, dokonce pojistky komplet vyměněny za nové a přesto tam jsou takové úbytky.
Nepomohlo by třeba vyměnit hlavní vodiče týkající se okruhu poj. č. 2 za jiné s větším průřezem? Máte s tím někdo zkušenost?
Nebo je po cestě kabeláže zrada v podobě nějakého mně neznámého konektoru? Proč s tím jsou takové problémy, když je všechno očištěné a prostříkané? (ostatně i na vstupu do regulátoru nap. jsem naměřil ani snad ne 11 V a osvětlení přihrádky značně kolísá se zapnutými blinkry, tudíž je v p... asi všechno...)
Připadá mi, že Lada jako taková má značně poddimenzovanou a nedodělanou elektřinu, co si o tom myslíte...?
Srovnám- li (jako obvykle) s Wartburgem a Trabantem, něco takového tam bylo nemyslitelné.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To mě taky napadlo, ale zároveň doufám, že tohle to nebude, protože nevím, jak to zase z toho budu dolovat a spravovat. Asi to pro jistotu přeměřím a uvidím co to bude provádět. Myslím, že kontaktová část by měla jít vyměnit samostatně za jinou, aniž by se musela vyměňovat kompletní spínačka...?
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jo ten "oříšek" vyměnit samostatně jde. Je ve spínačce zajištěn takovým jakoby rozpěrným kroužkem-pružinkou, no prostě takový napružený tvrdý drátek je zacvaklý v drážce ve spínačce tak ten vydlobnout a ta kontaktová část jde pak vysunout.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tohle dělala i naše Lada (2103, 1975)
Přestalo to (z velké části) když jsem kompletně rozebral páčky pod volantem, ze všech kontaktů odstranil ty kila jakési mazlavé hmoty, původně snad vazelíny.
Stěrače teď doslova lítají po okně a větrák má zanedbatelný vliv...
Dokonce to lépe bliká
Dal jsem taky relé na potkávací světla aby ty proudy nešly před tu páčku...
Zajímalo by mě proč soudruzi šetřili na jednom relé. Ty kontakty v té páčce světel byly dost opálené...
Nějaký vliv ten zapnutý větrák samozřejmě má, ale dost se omezil s porovnáním se stavem před vyčištěním lukasů...
Přestalo to (z velké části) když jsem kompletně rozebral páčky pod volantem, ze všech kontaktů odstranil ty kila jakési mazlavé hmoty, původně snad vazelíny.
Stěrače teď doslova lítají po okně a větrák má zanedbatelný vliv...
Dokonce to lépe bliká
Dal jsem taky relé na potkávací světla aby ty proudy nešly před tu páčku...
Zajímalo by mě proč soudruzi šetřili na jednom relé. Ty kontakty v té páčce světel byly dost opálené...
Nějaký vliv ten zapnutý větrák samozřejmě má, ale dost se omezil s porovnáním se stavem před vyčištěním lukasů...
Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Zajímavé, já žiju v domnění, že 2103 světla má přes relé....a ono ne.Vladimír píše:Dal jsem taky relé na potkávací světla aby ty proudy nešly před tu páčku...
Zajímalo by mě proč soudruzi šetřili na jednom relé. Ty kontakty v té páčce světel byly dost opálené...
Nějaký vliv ten zapnutý větrák samozřejmě má, ale dost se omezil s porovnáním se stavem před vyčištěním lukasů...
A větráček má vliv, ale mnohem větší to idiotský denní svícení.... Jakmile zhasnu, tak větrák hned běží mnohem rychlejš....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
No, ta naše 2103 měla relé akorát na dálková světla
Potom co jsem dal to relé i na potkávací světla mám takový dojem že to svítí více
P.S - je dobré si koupit elektronický regulátor napětí. Když to má aspoň trochu otáček než je volnoběh tak je v síti tvrdých 14.2V a je tomu naprosto ukradené jestli se svítí, nebo bliká. A pokud jede ventilátor chladiče i se světly tak těch otáček musí býtr pochopitelně trochu více ale furt je v síti 14.2V.. Je to prostě velká změna k lepšímu proti tomu mechanickému keplu...
Potom co jsem dal to relé i na potkávací světla mám takový dojem že to svítí více
P.S - je dobré si koupit elektronický regulátor napětí. Když to má aspoň trochu otáček než je volnoběh tak je v síti tvrdých 14.2V a je tomu naprosto ukradené jestli se svítí, nebo bliká. A pokud jede ventilátor chladiče i se světly tak těch otáček musí býtr pochopitelně trochu více ale furt je v síti 14.2V.. Je to prostě velká změna k lepšímu proti tomu mechanickému keplu...
Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...
Na starý regulátor s kotvou nedám dopustit ... nevím co se vám na něm nelíbí, mně funguje přesně tak jako tobě elektronický. Navíc starej vydrží věčnostVladimír píše: P.S - je dobré si koupit elektronický regulátor napětí. Když to má aspoň trochu otáček než je volnoběh tak je v síti tvrdých 14.2V a je tomu naprosto ukradené jestli se svítí, nebo bliká
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Propájet u "hranaté" řady pojistkovou skříň jde to lehce ven. u "kulaté" dotáhnout šroubky a PŘEDEVŠÍM!! Odšroubovat a očistit a znovu přišroubovat všechny kostry v motoru pod palubkou a vzadu ,napatlat vaselínou aby k tomu nemoch kyslík a bude s elektřinou na velmi dlouho pokoj..."koster"je tam hodně ale věřte vyplatí se to!
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
Mě se na tom mechanickém nelíbilo to, že ať jsem ho nastavoval jak chtěl, nešlo to udělat jinak než že bez světel bylo v síti přes 15V a se světly to bylo rádo za 13V Navíc se tak během týdne naprosto rozešteloval...Vašátor píše:Na starý regulátor s kotvou nedám dopustit ... nevím co se vám na něm nelíbí, mně funguje přesně tak jako tobě elektronický. Navíc starej vydrží věčnost
Možná byl ten "můj" špatný, ale ta elektronika se mi zamlouvá mnohem více
Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Laďuša: To idiotský denní svícení mimochodem zachrání ročně desítky životů a milionové hodnoty, ale to sem teď nepatří.
Jinak já jsem přesně jako Vašátor zastáncem klasického (vibračního) regulátoru i když mám doma i elektronický, pro případ poruchy. Za celou dobu, co mám Žigula tj. přes 2 roky a předpokládám, že předtím celých 18 let, na ten regulátor nikdo nesahal a dává stále stejné hodnoty, které jsem naměřil při zapnutých tlumených světlech a zvýšených otáčkách 13,5 Voltu. Sahat na to nebudu, určitě to stačí, když ani ve městě v zimě nemívám problémy s akumulátorem.
Saša: Palubku jsem rozdělával krátce po koupi, teď mě to mrzí, protože jsem propíchl "plomby" abych štít vytáhl a tím pádem je vidět, že se s tím něco dělalo. Všechny svorkovnice jsem prostříkal kontaktolem a očistil, uzemnění a ostatní spoje na autě mám udržované řekl bych až přehnaně pečlivě, stříkám to a čistím několikrát ročně, prostříkávám i zásuvku přívěsu, kterou nepoužívám.
Zkusím ještě jednou rozebrat ty pojistky a proměřit spínací skříňku... Díky za rady!
Jinak já jsem přesně jako Vašátor zastáncem klasického (vibračního) regulátoru i když mám doma i elektronický, pro případ poruchy. Za celou dobu, co mám Žigula tj. přes 2 roky a předpokládám, že předtím celých 18 let, na ten regulátor nikdo nesahal a dává stále stejné hodnoty, které jsem naměřil při zapnutých tlumených světlech a zvýšených otáčkách 13,5 Voltu. Sahat na to nebudu, určitě to stačí, když ani ve městě v zimě nemívám problémy s akumulátorem.
Saša: Palubku jsem rozdělával krátce po koupi, teď mě to mrzí, protože jsem propíchl "plomby" abych štít vytáhl a tím pádem je vidět, že se s tím něco dělalo. Všechny svorkovnice jsem prostříkal kontaktolem a očistil, uzemnění a ostatní spoje na autě mám udržované řekl bych až přehnaně pečlivě, stříkám to a čistím několikrát ročně, prostříkávám i zásuvku přívěsu, kterou nepoužívám.
Zkusím ještě jednou rozebrat ty pojistky a proměřit spínací skříňku... Díky za rady!
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno