Díra v sacím potrubí

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Díra v sacím potrubí

Příspěvek od Jirka 2103 »

Zdravim
Včera jsem tak drobně pracoval v motorovém prostoru a zjistil jsem jednu takovou velmi zajímavou věc - díru v sacím potrubí se závitem M6 do kterého je zašroubován nějaký "nipl" s kuželovým závitem a asi trojkou dírou v něm nakrz :shock:

Může mi někdo říci co tímhle chtěli soudruzi říci? Je přímo pod přípojkou hadice k posilovači brzd. A vypadá to jako originální díl, ne nějaký homemade :roll: A v Tůmovi jsem o něm nic nenašel....

Určitě to souvisí s vlastním sacím prostorem, zkousil jsem do sacího potrubí nalít něco benzínu a vytékal odtamtud, a to prímo na výfukové potrubí.... :shock:

Dík za odpovědi. Jo, je to LADA 1500, rok 75
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

jestli nemyslis vyvod k podtlaku na karbec...posli fotku:) Ale podle popisu je to ono.Dej na to hadicku a tu zaslep...urcite ale nebude dobre ze je to otevrene, pak treti valec nedostava spravnou smes a muze to mit vliv na chod motoru(horsi je to kdyz je praskla hadice posilovace)...
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

:idea: Velmi vhodné řešení pro ekonoměr :idea:

Pravděpodobnější rozluštění této záhady bude v tom, že sací potrubí na tomto voze není původní, ale z nějakého novějšího modelu (a to konkrétně z modelu s recirkulací výfukových plynů). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Aha.

Ale co bych s tím měl dělat? Mám to nechat nebo to mám zaslepit? Zkusil jsem to cvičně rukou při teplém motoru a ono to chcíplo...

A s fotkou to bude špatné, nemám digitál a i kdybch ho měl tak sem neumím dát fotku :oops: [/center]
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Luděk Musil píše:(a to konkrétně z modelu s recirkulací výfukových plynů)
zpetne vedeni vyfukovych plynu se resilo pod karbec, resp. pod saci potrubi vyustenim kovove trubicky o prumeru cca8mm...to co popisuje je u hadice posilovace tak spis z modelu na ekonomizer...ale nechapu jak pise ze to zacpal a ono to chciplo...to je divne, melo by to pomoct...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Drobek81 píše:
Luděk Musil píše:(a to konkrétně z modelu s recirkulací výfukových plynů)
zpetne vedeni vyfukovych plynu se resilo pod karbec, resp. pod saci potrubi vyustenim kovove trubicky o prumeru cca8mm...to co popisuje je u hadice posilovace tak spis z modelu na ekonomizer...ale nechapu jak pise ze to zacpal a ono to chciplo...to je divne, melo by to pomoct...
No, já myslím že je to tím, že ten motor jsem seřídil na stav kdy si to cucá falešný vzduch touhletou dírou :roll:

Po jejím zacpání se to zřejmě "uchlastalo"...
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Vladimír píše:Po jejím zacpání se to zřejmě "uchlastalo"...
taky fakt, ale urco tam dira v sacim byt nesmi...takze to zacpi a zkus seridit znovu.Pokud je dira 3mm prumer tak to taky ovlivni chod, jak jsem psal, nejvic trpi prave ten treti valec bo nedostava co zada...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Ok, zacpu ji a seřídim to.

Díky moc za rady :wink:
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Pokud myslíš to červeně orámované, tak ta trubička slouží k odvodu kondenzátu ze sběrného potrubí. Rozhodně ji neucpávej!
Přílohy
saci_potrubi.jpg
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

mluvil o trubicce u vyvodu k brzd. posilovaci, tahle je jinde a nema diru 3mm...
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

než nějaké ucpávání bych doporučil, ji vyšroubovat a našroubovat tam nějakou krátkou M6 šroub... například imbus s válcovou hlavou a pro klid duše hlavu podmáznout silikonem a motory, ale to už je extrém.. stačí co doma najdeš, to tam našroubuj..
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

LRRH: do hliniku se nedavaji klasicke zavity, ale konusove-pak se to nemusi nicim utesnovat.Klasickym sroubem ten zavit znici...
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Metrický obyčejný tam lze s citem zašroubovat a bude dobře sloužit, mám pocit, že ten origo trubičkošroub se neliší od obyčejného šroubu, vyjma dutiny samozřejmě, aspoň tak to bylo na nebohé pětce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Štěpán

Re: Díra v sacím potrubí

Příspěvek od Štěpán »

Vladimír píše:Zdravim
Včera jsem tak drobně pracoval v motorovém prostoru a zjistil jsem jednu takovou velmi zajímavou věc - díru v sacím potrubí se závitem M6 do kterého je zašroubován nějaký "nipl" s kuželovým závitem a asi trojkou dírou v něm nakrz :shock:

Může mi někdo říci co tímhle chtěli soudruzi říci? Je přímo pod přípojkou hadice k posilovači brzd. A vypadá to jako originální díl, ne nějaký homemade :roll: A v Tůmovi jsem o něm nic nenašel....

Určitě to souvisí s vlastním sacím prostorem, zkousil jsem do sacího potrubí nalít něco benzínu a vytékal odtamtud, a to prímo na výfukové potrubí.... :shock:

Dík za odpovědi. Jo, je to LADA 1500, rok 75
Tahle trubička tam musí být. Dokonce se ani nesmí zaslepovat a to proto, že konstruktéři při navrhování karbu brali v úvahu i přisávání vzduchu touhle trubičkou.
Ta trubička slouží předevšim k tomů, aby se neuchlastal motor v zimě při startování. Někteří jedinci totíž se říděj tím, že napumpujou akcelerační pumpičkou litry benzínu, aby to vůbec nakopli - a uchlastaj to. Proto je tam ta trubička, která je napojena v sacím potrubí na takovou malinkou prohlubeň. Tím pádem přebytek benzínu odteče ven a ne do válcu, aby vyskratovali svíčky.
Přílohy
obr. 19.jpg
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

kdyz to tak ctu,nejsem si jistej jestli opravdu nemysli tu odtokovou trubicku(nema ale dirku 3mm,spis tak 0,3mm).Podle zacatku prispevku je to u hadice k posilovaci brzd, tak ted su mimo...Pokud je to ta odtokova tak urco neucpavat:) myslel sem ze ma na mysli spis na podtlak ke karbecu, pripadne nejakou vifikundaci ktera se dava pri montazi LPG
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“