Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » ned úno 03, 2019 13:06

2 Tommel:
to ja mam proti Tobe prd najeto - ted 183tis.km, kupoval jsem ji 150, km jsem si overoval, ale zas takova vyhra to neni, protoze jezdila kratke trasy, za rok jsem s ni najel jen 33, ale zas jsem s ni nejezdil, dokud jsem do ni nedal LPG, takze 3 tis.km za mesic najedu... s nivou jsem loni najel malo - lehce pod 10tis.km

jinak nenapada nekoho, proc nenastartuje felda 1.6 benzin smrdi, todle jsem zkousel na LPG a stejne, civku (VN modul) i rozdelovac s hall snimecam jsem zkousel v jinem aute a no problem, diagnostika nepise nic, kdyz startuju, tak to otacky od starteru ukazuje, motor normalne bezel a chciplo to jako kdyz vypnu klicek, od te doby to nejde nastartovat :/ Dekuji za napady, ja uz nevim...
https://www.youtube.com/watch?v=JQboBPf4YIo
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 624
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon úno 04, 2019 17:43

Nechci tě strašit, ale mě takto za jízdy chcipnul kaďour v naftě, a nikdo ho už nenatočil :rolleyes:
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 812
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Luděk Musil » pon úno 04, 2019 17:49

Ondra1,7mpi píše:Nechci tě strašit, ale mě takto za jízdy chcipnul kaďour v naftě, a nikdo ho už nenatočil :rolleyes:
To si děláš kozy :!: :?: :?:
Vždyť je to jen stroj. A jako takový je to (víceméně) mechanická záležitost. Takže když přestane fungovat - je tam nějaká (mechanická/elktrická) závada - po jejím odstranění to MUSÍ opět fungovat.
I když … jsou věci mezi nebem a zemí … . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13 ( :hrob: ); 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá 2191 -> 16-?; 21011 - veterán (75) 12-?; bílá felicia combi s novým ksichtem -> 98-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 9027
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon úno 04, 2019 18:06

Ono to bylo tak že jezdil delší dobu s vačkou o zub, neměl tlaky a bez benzínu v naftě nestartoval... A mě před zimou chyběla síla a motivace to řešit... Takže jsem ho poslal lovit bizony... Navíc to byl můj začátek takže minimum zkušeností s auty... Takže tak... Mluvit o technickém stavu a korozi vozu Opel r.v. 1991 je asi zbytečný...
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 812
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Luděk Musil » úte úno 05, 2019 06:51

Aha :idea: … toš to potom ja :D . Ale něco jinýho je denně resuscitovat mrtvolu (tedy oplíka) a doufat, že srdce naskočí :lol: .
A něco jinýho je Jardova felda … mladica (akorát se jí už prořezávaj třetí zuby :lol: ). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13 ( :hrob: ); 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá 2191 -> 16-?; 21011 - veterán (75) 12-?; bílá felicia combi s novým ksichtem -> 98-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 9027
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » úte úno 05, 2019 13:49

2 Luděk Musil:
Je to dobrej stroj, max. vybavena abs s eds, posilovac, klima, el zrcadla, no el okna a vyhrev sedacek jsem si dodelal. Jen ta 1.6 neni dobra motorizace proti 1.3, s chipem a vackou sice skoro 100 koni, ale pry i to LPG moc rada nema, myslel jsem, ze s ni nalitam tak 200tis.km a po 60tis.km jsem poridil octu, zde se zda ten motor 1.8t 20V robustnejsi... Jeste lip dimenzovanej je v provedeni 165kW.
A kdyz uz je tady todle koncernovy vlakno, nevite nekdo, z ceho by do octy 1.8t 4x4 sel 6q? :) Ani kamos z autorizaku mi to neni schopen rict.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 624
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » úte úno 05, 2019 13:58

Z Combika motorizace 1,9 TDi PD ATD 74kW 4x4.
RENAULT Mégane Grandtour II *04/2008 - 1.5dCi 78kW, 6-speed (06/2016-)
RENAULT GrandScénic II *11/2005 - 1.6i/16V DOHC 83kW, 7 seats (08/2016-)
RENAULT Clio III *05/2012 - 1.2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1.2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
Marek
 
Příspěvky: 4776
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » úte úno 05, 2019 14:23

2 Marek:
To by bylo super... Vis to jiste, ze bude sedet na motor? A diferaky maji stejnej prevod? Diky.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 624
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » stř úno 06, 2019 06:29

Na motor pasuje určitě. Akorát to může mít jistá jiná úskalí - viz níže.

Diferáky (přesněji řečeno rozvodovky) stejný převod logicky nemají. Jedno je pro benzin, druhé pro naftu. Navíc trojhřídelové šestirychlostní převodovky VW mají dvě rozvodovky - první pro převody I-IV, druhou pro převody V a VI.

Ten šestikvalt je dost nakrátko (jsou dvojího zpřevodování, ale moc se neliší), protože motor 1,9 TDi 74 kW není zrovna žádný trhač asfaltu. Na šestku při 2000 rpm nemá ani stovku za hodinu. Vzhledem k tomu, že 1,8T má maximum točivého momentu na 1750 rpm, neměla by tahle převodovka být problémem. Samozřejmě na šestý převodový stupeň už nelze počítat se zrychlováním, spíš by se jednalo o udržovací rychlost (dálnice a podobně). Ona totiž už i pětka je delší, než je v původní 5q převodovce, takže šestka je logicky ještě delší.

šestikvalt 4x4 pro benzinové motorizace se v těchto letech nedělal. Musíš si uvědomit, že mluvíme o vozidle, které je koncepčně staré skoro čtvrt století. V té době bylo šest rychlostí věcí poměrně vzácnou a u běžných vozů málo vídanou.

Převodovky z motorizace 1,9 TDi PD 74 kW (motory ATD a AXR) 4x4 mají kódy FBS, FEM (pro ně patří zadní rozvodovka s kódem EUM), dále ESW, FMU (spolu se zadní rozvodovkou FWU).
Všechny tyto převodovky pracují společně se spojkou o průměru 240 mm a průměr příruby poloos je 108 mm.
Původní převodovka pro motor 1,8T 4x4 má kód FEX. Má průměr spojky 225 mm a průměr příruby poloos 100 mm. Což znamená, že při výměně převodovky za 6q bude nutné vyměnit i poloosy a pravděpodobně celou spojku. Zadní rozvodovka pro tento typ převodovky má kód EUL.

Ať koukám, jak koukám, všechny zmíněné zadní rozvodovky (EUL, EUM, FWU) mají naprosto stejné parametry, koncový převod je 1,00 (17 : 27 x 27 : 17) a průměr příruby 100 mm. Takže trochu nevím, proč vlastně existují různé typy (stačil by jakoby jeden). A taky nevím, jestli není jedno, která zadní rozvodovka se použije ke které převodovce, čili nevím, jestli při výměně převodovky je přímo nutné měnit i zadní rozvodovku, když všechny jsou stejné.

Převody původní 5q převodovky FEX:
rozvodovka=3,938; I=3,778; II=2,063; III=1,360; IV=1,029; V=0,837; R=3,600

Převody 6q převodovky FBS, FEM:
rozvodovka1=4,200; rozvodovka2=3,316; I=3,818; II=2,105; III=1,310; IV=0,919; V=0,912; VI=0,757; R=4,630

Převody 6q převodovky ESW, FMU:
rozvodovka1=4,235; rozvodovka2=3,273; I=3,769; II=2,087; III=1,324; IV=0,911; V=0,902; VI=0,756; R=4,549 (do 07/2001 R=4,630)

Tedy při porovnání převodů jednotlivých převodovek mi to pak vychází takto: Pokud pojedeš na nejvyšší převodový stupeň a motor bude mít 3000 otáček, pak na původní 5q to odpovídá rychlosti 109 km/h. Při použití 6q převodovky FBS nebo FEM by to mělo být 143 km/h, v případě použití 6q převodovky ESW nebo EMU je to rychlost 145 km/h. Takže rozdíly oproti původní převodovce obrovské. Možná až moc.

A je tu ještě jedno úskalí takové přestavby: Všechny šestirychlostní skříně mají elektronické snímání rychlosti (tachometru), zatímco původní pětirychlostní skříně mají senzory s mechanickým snímačem. Nejsem si jist, zda tohle lze nějak jednoduše vyřešit.

_________________

Vlastně nevím, proč chceš řešit do tohoto motoru šest rychlostí. Chápal bych, kdybys chtěl delší pětikvalt, aby motor na dálnici nemusel točit takové otáčky. To by mělo podstatně jednodušší řešení. Octavia existovala jako verze 4x4 v motorizaci 1,9 TDi 66kW a měla dlouhý pětikvalt. To by takový problém vyřešilo mnohem elegantněji, protože by se jednalo o pouhou záměnu stejné skříně, jen s jinými převody, tudíž by odpadla nutnost řešení spojky, poloos a dalších debilit kolem.

5q převodovka pro motorizaci 1,9 TDi 66kW 4x4 má kódy EAG a EWK. Je nachlup stejná s převodovkou FEX v motorizaci 1,8T 4x4, má i stejné poloosy a spojku, čili záměna je prostá výměna kusu za kus.

Převody 5q převodovky EAG, EWK:
rozvodovka=3,647; I=3,778; II=2,063; III=1,308; IV=0,917; V=0,717; R=3,600. Tyhle převody odpovídají rychlosti 137 km/h na pětku při 3000 otáčkách motoru, resp. rychlosti 91 km/h při 2000 otáčkách.

A protože by se jednalo o dvě totožné skříně, jen osazené jinými koly, dalo by se s tím doslova čarovat. Pokud by tato převodovka z TDi byla pro benzinový motor moc těžká a na pětku by motor měl problémy držet kopce nebo zrychlovat, dalo by se to upravit třeba tak, že by se vzaly převodové stupně z TDi převodovky a k nim na konec se osadila rozvodovka z původní benzinové převodovky. Tím by došlo k změně charakteristiky převodovky z "úzké" na "dlouhou", ovšem ne tak moc, jako kdyby měla původní rozvodovku. Vůz by tak měl slušný odpich, ovšem při velkých rychlostech zároveň nižší spotřebu a i o kousek vyšší maximální rychlost.
Naposledy upravil Marek dne stř úno 06, 2019 08:07, celkově upraveno 1
RENAULT Mégane Grandtour II *04/2008 - 1.5dCi 78kW, 6-speed (06/2016-)
RENAULT GrandScénic II *11/2005 - 1.6i/16V DOHC 83kW, 7 seats (08/2016-)
RENAULT Clio III *05/2012 - 1.2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1.2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
Marek
 
Příspěvky: 4776
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Tommel » stř úno 06, 2019 08:07

Když tak na to koukám, jak jsi to hezky rozepsal, tak je asi opravdu lepší volba ta 5q převodovka z 66kW, pokud je to opravdu jen výměna kus za kus. Protože je to opravdu hrozný jak strašně to auto točí, když to ty otáčky pro cestovní rychlost nepotřebuje :)
Chatka 12 forever :mrgreen: ,Buková drift challenge team, Aerodinamika je pro ty co neumi ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 2728
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » stř úno 06, 2019 08:11

Obě pětirychlostní převodovky, jak pro 1,8T 110 Kw 4x4, tak pro 1,9 TDi 66kW 4x4, jsou naprosto identické. Rozdíly jsou jen v kolech jednotlivých převodů - viz výše. Mají typové označení 02C.

I já bych se jednoznačně přikláněl k prosté výměně 5q za 5q, kdybych chtěl řešit takovou věc. Tím vlastně mám dvě záměnné převodovky a mnoho možností, jak jednotlivé převody poskládat.


I když POZOR!!! - Zdaleka ne vždycky platí, že delší převody rovná se nižší spotřeba a vyšší komfort cestování. Velmi často je to přesně naopak. Ovšem konkrétně u tohoto motoru 1,8T, který disponuje velmi slušnou hodnotou točivého momentu, navíc s plochou křivkou a maximem v dost nízkých otáčkách, by to nemělo vůbec ničemu vadit. Maximálně je třeba počítat s tím, že na pětku to nebude tolik svižné. Ale s tím se taková úprava dělá, ne? Každá taková úprava má své - buď chci odpich, ale točím jak helikoptéra, anebo spořím, ovšem nemůžu chtít divočinu.

Já osobně bych ještě navíc ty TDi převody spojil s rozvodovkou z původní benzinové převodovky. Totiž mně připadá těch 137 km/h při 3000 rpm pořád ještě hodně. To auto pak na dálnici nebude držet do kopců a bude se muset hodně šlapat plyn, což pravděpodobně povede ke zvýšení spotřeby. Kdyby se to tak udělalo, že k převodům TDi převodovky by se dala rozvodovka z benzinové skříně, pak by na pětku při 3000 rpm byla rychlost vozu 127 km/h. To by mně osobně akorát stačilo.

Anebo je tu ještě další z mnoha možností - původní převody a delší rozvodovku z TDi :-). Tam by při 3000 rpm byla rychlost 118 km/h.
Naposledy upravil Marek dne stř úno 06, 2019 09:07, celkově upraveno 2
RENAULT Mégane Grandtour II *04/2008 - 1.5dCi 78kW, 6-speed (06/2016-)
RENAULT GrandScénic II *11/2005 - 1.6i/16V DOHC 83kW, 7 seats (08/2016-)
RENAULT Clio III *05/2012 - 1.2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1.2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
Marek
 
Příspěvky: 4776
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » stř úno 06, 2019 09:03

Takhle by to vypadalo v praxi. Toto jsou čtyři základní grafy charakteristik převodovky jako kombinace dvou typů převodů a dvou rozvodovek. Samozřejmě možností je pak ještě další celá řada - dají se vzájemně kombinovat i jednotlivé rychlostní stupně, ale to už je spíš tak pro účely rally a závodů do vrchu :-).

Původní 5q.jpg


Původní převody a rozvodovka TDi.jpg


Převodovka TDi s rozvodovkou 1,8T.jpg


Převodovka TDi.jpg
RENAULT Mégane Grandtour II *04/2008 - 1.5dCi 78kW, 6-speed (06/2016-)
RENAULT GrandScénic II *11/2005 - 1.6i/16V DOHC 83kW, 7 seats (08/2016-)
RENAULT Clio III *05/2012 - 1.2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1.2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
Marek
 
Příspěvky: 4776
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » stř úno 06, 2019 09:14

2 Marek:
To koukam, co vse o tom vis... ten 6q je teda dost problemu..., na poloosy me uz nekdo upozornoval, upravit aby se mohl nechat zadni diferak by asi nesla? Ja bych prave chtel, aby na tu petku to jeste bylo svizny a na 6ku klidne uz jen udrzovaci, ale ty otacky ve 130-140 me teda ted stvou, sice se s tim paradne predjizdi, ale kdyz clovek jede dlouho v tedle rychlosti, tak se mi to moc nelibi. Jinak kod motoru mam ARX.
Potom jeste 6q melo treba tt quattro, ale tam toho bude taky podobne, asi jak z te pd nafty?
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 624
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » stř úno 06, 2019 09:58

Náročnost přestavby by přirozeně byla stejně pitomá, jako u té převodovky z TDi PD. Totiž ty tříhřídelové 6q pro 4x4 jsou typově jiné skříně, mají označení 02M, zatímco ty původní 5q pro 4x4 jsou 02C.
RENAULT Mégane Grandtour II *04/2008 - 1.5dCi 78kW, 6-speed (06/2016-)
RENAULT GrandScénic II *11/2005 - 1.6i/16V DOHC 83kW, 7 seats (08/2016-)
RENAULT Clio III *05/2012 - 1.2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1.2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
Marek
 
Příspěvky: 4776
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » sob úno 09, 2019 09:35

jedna prestavena je ted v inzerci
https://auto.bazos.cz/inzerat/100279498 ... 255-PS.php
bohuzel to neprodava puvodni majitel, ale nejakej bazar :(
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 624
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků