Záludnosti dobijania na - Favorit 1,3 spi

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Záludnosti dobijania na - Favorit 1,3 spi

Příspěvek od Cory »

Zdar, kamarat ma problem s dobijanim na favorite. Altik prestal dobijat, tak sa vymenil za iny a teraz kontrolka dobijania svieti nejak divne - ked nastartuje kontrolka sa slabo rozsvieti a s pridavanim sa intenzita zvysuje
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

Vypadá to na klasickou závadu u favasu v dobíjení-vadné pomocné diody(popř.někde na diodovým bloku studený spoj)ale spíš zázím na provalenou pomocnou diodu(to jsou ty malé)

U Favase to bývaly většinou jen dvě závady na altíku a to(špatné relé s uhlíky nebo diodový blok zejména pomocné(budící)diody).
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Altíky Fa a Fe trpí vrozenou (výrobní) vadou . Povolují se tam šroubové spoje na diodovém můstku a pak odejde nějaká dioda . Po opravě je dobré dát pod matičky vějířkové podložky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 64
Registrován: úte bře 28, 2006 15:52
Bydliště: Lukoveček
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zajda »

Saša píše:Altíky Fa a Fe trpí vrozenou (výrobní) vadou . Povolují se tam šroubové spoje na diodovém můstku a pak odejde nějaká dioda . Po opravě je dobré dát pod matičky vějířkové podložky .
a zakapnout barvou
VAZ 2106, motor 2105 LPG (uz neni :( )
VAZ 2107 1500ccm 5q LPG (uz neni :( - prodana)
VAZ 21073i 1700ccm
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Přesně tak, jednoznačně dioda. O této vadě MAGNETONových alternátorů u Favoritů už bylo napsáno mraky věcí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Využiju tohoto tématu.

Řešil jsem dobíjení na feldě.

Diagnoza byla taková, že altík na volnoběh nedával nic, se zvyšujícíma otáčkama napětí stoupalo někam k 17 - 18V. Tak jsem jen koukl na světla, jestli tam sou ještě žárovky a vyměnil regulátor v altíku za jeden opravdu pěkný, skoro nový, snad jen lehce zajetý.
Výsledek: Po nastartování svítí kontrolka dobíjení a altík nedobíjí. Stačí ale ťuknout do plynu, nebo jej jakkoliv ovládnout a dobíjení se ihned srovná a krásně, přímo vzorově funguje.

Sedají si uhlíky, nebo je tam jiná vada? Uvidíme co to bude dělat po pár (desítkách?) km.
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

MartasBrno píše:Po nastartování svítí kontrolka dobíjení a altík nedobíjí. Stačí ale ťuknout do plynu, nebo jej jakkoliv ovládnout a dobíjení se ihned srovná a krásně, přímo vzorově funguje.
Vím, že toto bylo normální na favoritech. Bratranec ke mě s jedním jezdil a zásadně startoval bez toho, aby se aspoň trochu dotkl plynu. A pokaždé si stěžoval, že mu to nedobíjí. Nebyl jsem schopný mu vysvětlit, že se nemusí bát šlápnout na plynový pedál, protože to není žádný Ferat, z filmu. Počítám, že u felicie to může být obdobné.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ano, to je asi identická situace. Takže su klidnej. Děkuju. Ikdyž ale moje představa o funkci je trochu jiná...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Ještě si vybavuju, že v práci jsme měli služebního formana a tam to bylo to samé. Po nastartování se muselo ťuknout po plynu, aby se altík chytl a začal dobíjet.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, ale dotyčný mi psal, že mu to po cestě domů udělalo zase nějakej pras, takže to příště rozeberem kompletně...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jj, Favority a Felicie to mívaly úplně běžně, zejména na 55A alternátorech (70A už to moc nedělaly). Neřešil bych to, stejně to vyřešit nelze a v zásadě to není špatně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Jo, potvrzuju, mám doma v lesním samohybu altík 55A z Favorita, dělá přesně co popisujete.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jasně. ale kamošovi prý to nabíjení vypadlo prý na chvíli během cesty, což je špatně. A když čtu o těch povolených diodách, tak bych to radši otevřel a zkontroloval, než odpráskne další regler.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Marek píše:Jj, Favority a Felicie to mívaly úplně běžně, zejména na 55A alternátorech (70A už to moc nedělaly). Neřešil bych to, stejně to vyřešit nelze a v zásadě to není špatně.
Šroubovací 15 A diody se běžně povolovaly ("tečením" měděných upevňovacích šroubů - obdoba"tečení" hliníkových vodičů pod svorkami) , což bylo podporováno značnými výkyvy okolních i vlastních teplot. U novějších alternátorů se používaly 20 A diody upevněné zalisováním do chladícího tělesa.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Typická závada Škodováckých altíků až po Fábie je povolování vnitřních šroubových spojů ! Pomůže jedině demontáž a Loctite .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“