Záludnosti dobijania na - Favorit 1,3 spi
Moderátor: Moderátoři
Záludnosti dobijania na - Favorit 1,3 spi
Zdar, kamarat ma problem s dobijanim na favorite. Altik prestal dobijat, tak sa vymenil za iny a teraz kontrolka dobijania svieti nejak divne - ked nastartuje kontrolka sa slabo rozsvieti a s pridavanim sa intenzita zvysuje
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Vypadá to na klasickou závadu u favasu v dobíjení-vadné pomocné diody(popř.někde na diodovým bloku studený spoj)ale spíš zázím na provalenou pomocnou diodu(to jsou ty malé)
U Favase to bývaly většinou jen dvě závady na altíku a to(špatné relé s uhlíky nebo diodový blok zejména pomocné(budící)diody).
U Favase to bývaly většinou jen dvě závady na altíku a to(špatné relé s uhlíky nebo diodový blok zejména pomocné(budící)diody).
Altíky Fa a Fe trpí vrozenou (výrobní) vadou . Povolují se tam šroubové spoje na diodovém můstku a pak odejde nějaká dioda . Po opravě je dobré dát pod matičky vějířkové podložky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
a zakapnout barvouSaša píše:Altíky Fa a Fe trpí vrozenou (výrobní) vadou . Povolují se tam šroubové spoje na diodovém můstku a pak odejde nějaká dioda . Po opravě je dobré dát pod matičky vějířkové podložky .
VAZ 2106, motor 2105 LPG (uz neni )
VAZ 2107 1500ccm 5q LPG (uz neni - prodana)
VAZ 21073i 1700ccm
VAZ 2107 1500ccm 5q LPG (uz neni - prodana)
VAZ 21073i 1700ccm
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Využiju tohoto tématu.
Řešil jsem dobíjení na feldě.
Diagnoza byla taková, že altík na volnoběh nedával nic, se zvyšujícíma otáčkama napětí stoupalo někam k 17 - 18V. Tak jsem jen koukl na světla, jestli tam sou ještě žárovky a vyměnil regulátor v altíku za jeden opravdu pěkný, skoro nový, snad jen lehce zajetý.
Výsledek: Po nastartování svítí kontrolka dobíjení a altík nedobíjí. Stačí ale ťuknout do plynu, nebo jej jakkoliv ovládnout a dobíjení se ihned srovná a krásně, přímo vzorově funguje.
Sedají si uhlíky, nebo je tam jiná vada? Uvidíme co to bude dělat po pár (desítkách?) km.
Řešil jsem dobíjení na feldě.
Diagnoza byla taková, že altík na volnoběh nedával nic, se zvyšujícíma otáčkama napětí stoupalo někam k 17 - 18V. Tak jsem jen koukl na světla, jestli tam sou ještě žárovky a vyměnil regulátor v altíku za jeden opravdu pěkný, skoro nový, snad jen lehce zajetý.
Výsledek: Po nastartování svítí kontrolka dobíjení a altík nedobíjí. Stačí ale ťuknout do plynu, nebo jej jakkoliv ovládnout a dobíjení se ihned srovná a krásně, přímo vzorově funguje.
Sedají si uhlíky, nebo je tam jiná vada? Uvidíme co to bude dělat po pár (desítkách?) km.
Vím, že toto bylo normální na favoritech. Bratranec ke mě s jedním jezdil a zásadně startoval bez toho, aby se aspoň trochu dotkl plynu. A pokaždé si stěžoval, že mu to nedobíjí. Nebyl jsem schopný mu vysvětlit, že se nemusí bát šlápnout na plynový pedál, protože to není žádný Ferat, z filmu. Počítám, že u felicie to může být obdobné.MartasBrno píše:Po nastartování svítí kontrolka dobíjení a altík nedobíjí. Stačí ale ťuknout do plynu, nebo jej jakkoliv ovládnout a dobíjení se ihned srovná a krásně, přímo vzorově funguje.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Ještě si vybavuju, že v práci jsme měli služebního formana a tam to bylo to samé. Po nastartování se muselo ťuknout po plynu, aby se altík chytl a začal dobíjet.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Šroubovací 15 A diody se běžně povolovaly ("tečením" měděných upevňovacích šroubů - obdoba"tečení" hliníkových vodičů pod svorkami) , což bylo podporováno značnými výkyvy okolních i vlastních teplot. U novějších alternátorů se používaly 20 A diody upevněné zalisováním do chladícího tělesa.Marek píše:Jj, Favority a Felicie to mívaly úplně běžně, zejména na 55A alternátorech (70A už to moc nedělaly). Neřešil bych to, stejně to vyřešit nelze a v zásadě to není špatně.
Typická závada Škodováckých altíků až po Fábie je povolování vnitřních šroubových spojů ! Pomůže jedině demontáž a Loctite .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!