Karburátor- nepravidelný chod

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Karburátor- nepravidelný chod

Příspěvek od Wenca084 »

Ahoj. zdravím všechny..

Můj jeden dobrý kamarád má problém s karburátorem, a oba dva si stím už nevíme rady, proto jsem mu slíbyl že se zeptám tady na foru a pokusím se s Vaší pomocí to vyřešit.
Než jsem toto téma založil, tak jsem řádně celé forum prohledal ( asi 2.5hodiny) ale nenarazil jsem na téma stímto podobným problémem.
Tak tedy k věci: Kamarád má Vaz 21061 r.v. 86, origo v tom byl myslím , dyštak mě opravte karburátor Ozon 2107 s podlakovou regulací na rozdělovači, auto s tímto ustrojím docela jezdilo slušně ale nebylo to úplně ono.
Proto si sehnal karburátor weber z Vaz 2106, karburátor jsme celý důkladně rozebraly a vyčistili, dali zpět dohromady a namontovaly( vyměnily jsme akcelerační membránku , a daly nové těsnění pod víko plováku, pro informaci - vzdušníky tam byly a jsou tet 150 na 1 komoře a 150i na druhé, tryska na první komoře je 107 , a tryska na druhé je 162).Po namontování jsme motor bez problému nastartovali a seřídily jsme volnoběžné otáčky a směs(bohatost).Jeli jsme tedy na zkušební jízdu s vercajkem na podlaze vozu,Už za studena motor divně se zacukával při rychejším přidáním plynu, nevěnovali jseme tomu tolik pozornost,po ohřání motoru a se staženým sytičem a plnem sešlápnutí plynu se motor zacukne( zahltí) a pak vystřelí jak střela a táhne až do nejvyšších svých možných otáček, ale když se chce člověk normálním stylem v klidu za normálních otáček motoru rozjet,tak to prostě škube, má tendenci chcípnout, a tak mu člověk naloží a on se najednou chytne a vystřelí jak střela a jede jak z praku.Nebo když chci například stím jet 60km/hod po rovince tak to škube a jde velmi nestále až pomalu slyším jak zvoněj( TUKNOU) kžížky na kardanu.
Ale přišel jsem na to že když povytáhnu sytič , stačí jen na 1/4 - max na 1/2, tak auto jede nádherně zdáse že i bez cukání a skoro bez díry v plynu.... Při příležitosti výměny karburátoru jsem vyměnily ještě tyto věci na motoru, _ svíčky, olej , vzduch filtr, VN kabely, víčko rozdělovače, palec, kladívka, kondenzátor,seřídil odrh na kladívku na 0.4, předstich podle tůmy, a napnul rozvodový řetěz,benzínová pumpa má novou membránku,. Tak bych Vás chtěl poprosit jestli někdo z Vás odborníku by nevěděl co stím může být... Za všechny odpovědi děkuji Wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Dej na první komoru trysku 1,3 a na druhou 1,35 nebo 1,4 a uvidíš, že to bude v pohodě. Nebo aspoň zkus dát na první komoru 1,25, když nebudeš mít 1,3.
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Štěpán Getsko píše:Dej na první komoru trysku 1,3 a na druhou 1,35 nebo 1,4 a uvidíš, že to bude v pohodě. Nebo aspoň zkus dát na první komoru 1,25, když nebudeš mít 1,3.


No to zas není tak jednoduché, jiné trysky nemám, a asi je už ani nigde neseženu, budu se muset něgde poptat....Ale při plném plynu to jede jak raketa, opravdu pěkně táhne...
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Trysky koupíš normálně v mototechně. A ještě se podívej, jestli ti stříká akceleračka.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pravděpodobně je to chudá směs (viz sitič) . Napadla mně taková blbost , nepřehodili jste dyfuzory (pokud to jde) ? První komora má menší průměr díry (a bejvá špinavější) Pokud né , tak jinak natryskovat .
Do oblasti "přechodů" z volnoběhu do otáček a nízkého výkonu kecá nastavení bohatosti směsi na volnoběh . Chodí Vám elektroventil ?
Rozdělovači jste podle popisu věnovali pozornost , ale koukli ste se na stav UKOSTŘENÍ ložiska podtlaku ? (častá závada s podobnými příznaky)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Ty trysky jsou opravdu pro Weber absolutně nevhodné a musí se vyměnit. Ale to, myslím, nevyřeší popisovanou závadu. Tou může být skutečně vadné ukostření základní desky podtlaku rozdělovače, anebo vadné ložisko (vyklápí se) a při správné funkci rozdělovače je pravděpodobnou příčinou (při předpokladu nevyběhaného hřídelníku škrtící klapky) buď přicpaná nebo nesprávná funkce trysky volnoběhu, anebo špatně průchodné přechodové otvory kolem škrtící klapky. Náprava je ve všech případech evidentní.
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Na ten elektroventil se ještě jednou podívám, tomu ukostření jsem vůbec nevěnoval zatím pozornost - takže se taky na to mrknu, je tedy možné že ten elektro ventil může být náky přidřený a tím pádem třeba uplně neotvírá?? Dyfuzéry při rozebraném karbecu jdou volně rukou vytáhnout , to asi taky není dobré co??Při vyšroubování vdušníků jdou i emulzní trubice volně vytáhnout, na obouch dvou je označení F15,, jaké tedy trysky a vzušníky tam mají být (volnoběžná, 1stupen,2stupen - Rozměry díry??) akcelerační pumpička stříká,,,....wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Základní osazení tu již psal Marek tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5520&start=0 . Jinak pro zajímavost - trysky (pokud mne paměť neklame) 1,07 a 1,62 jsou z Ozonu pro slabsi motory. Ventilu stačí i třeba drobná nečistota, aby ztratil plnou funkčnost.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

wenca, ja by som ti odporučil najprv všetko dobre nastaviť a až potom hladat chyby, ja si myslim že natryskovanie toto nemôže robiť, mne to ide dobre či mam mojho ozona natryskovaneho na origo trysky alebo ho trysknem na webra :) jednoducho, daj dokopy rozdelovač, nastav plavak, prečisti sviečky, dobre nastav karbec a ak to potom nepojde, hladaj chyby :wink: ja som to tak spravil a auto ide krasne :D
ps. mne sa difúzory ani nepohnu, ani na ozone ani na webri na súčiastky :roll:
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

to sem uz resil i ve svem tematu.. vyresily to trysky 140 a 162 - je po problemech a motor jede jak splaseny...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Tak jsme sehnaly náké trysky a laborujem, ale furt mám malou na 1 komoru, mám jen 112, nemužem zatím sehnat větší. Zejtra zajedu do lady...,,,,

Tak jsem nakonec sehnal 130, dal ji tam a zdá se že to bude na 90% dobré, na druhé komoře mám stále tryska 162 vzdušník 150 , difuzer 40, a zdá se mi že je to moc, myslím že by tam stačila tak 150-155 , nebo mámdát větší vzdušník, Objevuje se totiž díra v plynu při přechodu kdy se otevírá druhá komora...
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Wolf tu dal odkaz na dobrý príspevok od Mareka, nerozmýšľaj a natryskuj to podla toho :wink:
Alebo napíš Corymu, on má na to nejaký vzorec a ti to prepočíta, mne to tiež počítal, macher jeden :D
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Nehejbli jste náhodou s předstihem?
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“