Karburátor- nepravidelný chod
Moderátor: Moderátoři
Karburátor- nepravidelný chod
Ahoj. zdravím všechny..
Můj jeden dobrý kamarád má problém s karburátorem, a oba dva si stím už nevíme rady, proto jsem mu slíbyl že se zeptám tady na foru a pokusím se s Vaší pomocí to vyřešit.
Než jsem toto téma založil, tak jsem řádně celé forum prohledal ( asi 2.5hodiny) ale nenarazil jsem na téma stímto podobným problémem.
Tak tedy k věci: Kamarád má Vaz 21061 r.v. 86, origo v tom byl myslím , dyštak mě opravte karburátor Ozon 2107 s podlakovou regulací na rozdělovači, auto s tímto ustrojím docela jezdilo slušně ale nebylo to úplně ono.
Proto si sehnal karburátor weber z Vaz 2106, karburátor jsme celý důkladně rozebraly a vyčistili, dali zpět dohromady a namontovaly( vyměnily jsme akcelerační membránku , a daly nové těsnění pod víko plováku, pro informaci - vzdušníky tam byly a jsou tet 150 na 1 komoře a 150i na druhé, tryska na první komoře je 107 , a tryska na druhé je 162).Po namontování jsme motor bez problému nastartovali a seřídily jsme volnoběžné otáčky a směs(bohatost).Jeli jsme tedy na zkušební jízdu s vercajkem na podlaze vozu,Už za studena motor divně se zacukával při rychejším přidáním plynu, nevěnovali jseme tomu tolik pozornost,po ohřání motoru a se staženým sytičem a plnem sešlápnutí plynu se motor zacukne( zahltí) a pak vystřelí jak střela a táhne až do nejvyšších svých možných otáček, ale když se chce člověk normálním stylem v klidu za normálních otáček motoru rozjet,tak to prostě škube, má tendenci chcípnout, a tak mu člověk naloží a on se najednou chytne a vystřelí jak střela a jede jak z praku.Nebo když chci například stím jet 60km/hod po rovince tak to škube a jde velmi nestále až pomalu slyším jak zvoněj( TUKNOU) kžížky na kardanu.
Ale přišel jsem na to že když povytáhnu sytič , stačí jen na 1/4 - max na 1/2, tak auto jede nádherně zdáse že i bez cukání a skoro bez díry v plynu.... Při příležitosti výměny karburátoru jsem vyměnily ještě tyto věci na motoru, _ svíčky, olej , vzduch filtr, VN kabely, víčko rozdělovače, palec, kladívka, kondenzátor,seřídil odrh na kladívku na 0.4, předstich podle tůmy, a napnul rozvodový řetěz,benzínová pumpa má novou membránku,. Tak bych Vás chtěl poprosit jestli někdo z Vás odborníku by nevěděl co stím může být... Za všechny odpovědi děkuji Wenca
Můj jeden dobrý kamarád má problém s karburátorem, a oba dva si stím už nevíme rady, proto jsem mu slíbyl že se zeptám tady na foru a pokusím se s Vaší pomocí to vyřešit.
Než jsem toto téma založil, tak jsem řádně celé forum prohledal ( asi 2.5hodiny) ale nenarazil jsem na téma stímto podobným problémem.
Tak tedy k věci: Kamarád má Vaz 21061 r.v. 86, origo v tom byl myslím , dyštak mě opravte karburátor Ozon 2107 s podlakovou regulací na rozdělovači, auto s tímto ustrojím docela jezdilo slušně ale nebylo to úplně ono.
Proto si sehnal karburátor weber z Vaz 2106, karburátor jsme celý důkladně rozebraly a vyčistili, dali zpět dohromady a namontovaly( vyměnily jsme akcelerační membránku , a daly nové těsnění pod víko plováku, pro informaci - vzdušníky tam byly a jsou tet 150 na 1 komoře a 150i na druhé, tryska na první komoře je 107 , a tryska na druhé je 162).Po namontování jsme motor bez problému nastartovali a seřídily jsme volnoběžné otáčky a směs(bohatost).Jeli jsme tedy na zkušební jízdu s vercajkem na podlaze vozu,Už za studena motor divně se zacukával při rychejším přidáním plynu, nevěnovali jseme tomu tolik pozornost,po ohřání motoru a se staženým sytičem a plnem sešlápnutí plynu se motor zacukne( zahltí) a pak vystřelí jak střela a táhne až do nejvyšších svých možných otáček, ale když se chce člověk normálním stylem v klidu za normálních otáček motoru rozjet,tak to prostě škube, má tendenci chcípnout, a tak mu člověk naloží a on se najednou chytne a vystřelí jak střela a jede jak z praku.Nebo když chci například stím jet 60km/hod po rovince tak to škube a jde velmi nestále až pomalu slyším jak zvoněj( TUKNOU) kžížky na kardanu.
Ale přišel jsem na to že když povytáhnu sytič , stačí jen na 1/4 - max na 1/2, tak auto jede nádherně zdáse že i bez cukání a skoro bez díry v plynu.... Při příležitosti výměny karburátoru jsem vyměnily ještě tyto věci na motoru, _ svíčky, olej , vzduch filtr, VN kabely, víčko rozdělovače, palec, kladívka, kondenzátor,seřídil odrh na kladívku na 0.4, předstich podle tůmy, a napnul rozvodový řetěz,benzínová pumpa má novou membránku,. Tak bych Vás chtěl poprosit jestli někdo z Vás odborníku by nevěděl co stím může být... Za všechny odpovědi děkuji Wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
No to zas není tak jednoduché, jiné trysky nemám, a asi je už ani nigde neseženu, budu se muset něgde poptat....Ale při plném plynu to jede jak raketa, opravdu pěkně táhne...Štěpán Getsko píše:Dej na první komoru trysku 1,3 a na druhou 1,35 nebo 1,4 a uvidíš, že to bude v pohodě. Nebo aspoň zkus dát na první komoru 1,25, když nebudeš mít 1,3.
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Pravděpodobně je to chudá směs (viz sitič) . Napadla mně taková blbost , nepřehodili jste dyfuzory (pokud to jde) ? První komora má menší průměr díry (a bejvá špinavější) Pokud né , tak jinak natryskovat .
Do oblasti "přechodů" z volnoběhu do otáček a nízkého výkonu kecá nastavení bohatosti směsi na volnoběh . Chodí Vám elektroventil ?
Rozdělovači jste podle popisu věnovali pozornost , ale koukli ste se na stav UKOSTŘENÍ ložiska podtlaku ? (častá závada s podobnými příznaky)
Do oblasti "přechodů" z volnoběhu do otáček a nízkého výkonu kecá nastavení bohatosti směsi na volnoběh . Chodí Vám elektroventil ?
Rozdělovači jste podle popisu věnovali pozornost , ale koukli ste se na stav UKOSTŘENÍ ložiska podtlaku ? (častá závada s podobnými příznaky)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Ty trysky jsou opravdu pro Weber absolutně nevhodné a musí se vyměnit. Ale to, myslím, nevyřeší popisovanou závadu. Tou může být skutečně vadné ukostření základní desky podtlaku rozdělovače, anebo vadné ložisko (vyklápí se) a při správné funkci rozdělovače je pravděpodobnou příčinou (při předpokladu nevyběhaného hřídelníku škrtící klapky) buď přicpaná nebo nesprávná funkce trysky volnoběhu, anebo špatně průchodné přechodové otvory kolem škrtící klapky. Náprava je ve všech případech evidentní.
Na ten elektroventil se ještě jednou podívám, tomu ukostření jsem vůbec nevěnoval zatím pozornost - takže se taky na to mrknu, je tedy možné že ten elektro ventil může být náky přidřený a tím pádem třeba uplně neotvírá?? Dyfuzéry při rozebraném karbecu jdou volně rukou vytáhnout , to asi taky není dobré co??Při vyšroubování vdušníků jdou i emulzní trubice volně vytáhnout, na obouch dvou je označení F15,, jaké tedy trysky a vzušníky tam mají být (volnoběžná, 1stupen,2stupen - Rozměry díry??) akcelerační pumpička stříká,,,....wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Základní osazení tu již psal Marek tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5520&start=0 . Jinak pro zajímavost - trysky (pokud mne paměť neklame) 1,07 a 1,62 jsou z Ozonu pro slabsi motory. Ventilu stačí i třeba drobná nečistota, aby ztratil plnou funkčnost.
wenca, ja by som ti odporučil najprv všetko dobre nastaviť a až potom hladat chyby, ja si myslim že natryskovanie toto nemôže robiť, mne to ide dobre či mam mojho ozona natryskovaneho na origo trysky alebo ho trysknem na webra jednoducho, daj dokopy rozdelovač, nastav plavak, prečisti sviečky, dobre nastav karbec a ak to potom nepojde, hladaj chyby ja som to tak spravil a auto ide krasne
ps. mne sa difúzory ani nepohnu, ani na ozone ani na webri na súčiastky
ps. mne sa difúzory ani nepohnu, ani na ozone ani na webri na súčiastky
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
to sem uz resil i ve svem tematu.. vyresily to trysky 140 a 162 - je po problemech a motor jede jak splaseny...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Tak jsme sehnaly náké trysky a laborujem, ale furt mám malou na 1 komoru, mám jen 112, nemužem zatím sehnat větší. Zejtra zajedu do lady...,,,,
Tak jsem nakonec sehnal 130, dal ji tam a zdá se že to bude na 90% dobré, na druhé komoře mám stále tryska 162 vzdušník 150 , difuzer 40, a zdá se mi že je to moc, myslím že by tam stačila tak 150-155 , nebo mámdát větší vzdušník, Objevuje se totiž díra v plynu při přechodu kdy se otevírá druhá komora...
Tak jsem nakonec sehnal 130, dal ji tam a zdá se že to bude na 90% dobré, na druhé komoře mám stále tryska 162 vzdušník 150 , difuzer 40, a zdá se mi že je to moc, myslím že by tam stačila tak 150-155 , nebo mámdát větší vzdušník, Objevuje se totiž díra v plynu při přechodu kdy se otevírá druhá komora...
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
- Stanley__001x
- Příspěvky: 370
- Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
- Bydliště: Cheb