Kardan na zakázku

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Kardan na zakázku

Příspěvek od Pája »

Dneska je tak pěkně, že ho tam asi šoupnu. Co na něj říkáte? Hardy spojka je odstraněná a kříže jsou Made in USA od firmy SPICER. Výrobce mi tvrdil, že to je stejná třída jako pro BMW 330(cca 200 koní). Snad bude dobře sloužit a svou životností přežije auto...
Přílohy
13-04-08_1716.jpg
13-04-08_1717.jpg
Naposledy upravil(a) Pája dne úte dub 22, 2008 06:52, celkem upraveno 1 x.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

a ještě konec...
Přílohy
13-04-08_1718.jpg
Naposledy upravil(a) Pája dne úte dub 22, 2008 06:52, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Co cena a vaha oproti puvodnimu?
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

hm hm.. to vidim poprve, kde se to da splasit?
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Hezke... Jaka byla ta cena? V kombinaci s difikem s uzaverkou je to peknej vanocni darek... 8)
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Váha je zhruba stejná, ale v případě zhotovení náhražky hardy spojky z duralu, by byla pod originálem. Origo trubky jsou tlustší a maj větší průměr, takže setrvačná síla je u tohodle nižší. Dal sem za to podpultových 6000kč u jedné nejmenované firmy ze stř. Čech.(nerad bych, aby se to majitel dozvěděl a zaměstnanci měli problémy...). Oficiálně by to stálo asi dvojnásob.
Jo a vyrobil mi to tak, že okopíroval origo kardan, ale změnil průměry trubek, kříže a vůbec všechno...
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Daji se ty krizky od nejmenovane firmy koupit?
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Už to máš na autě? Jestli jj, tak poreferuj, jak je to s jízdou bez hárdyspojky. Obávám se, že bez hárdyspojky budeš v autě, jak na vibrátoru a budou možná dost trpět díly jako převodovka a rozvodovka. :roll:
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Štěpán Getsko píše:Už to máš na autě? Jestli jj, tak poreferuj, jak je to s jízdou bez hárdyspojky. Obávám se, že bez hárdyspojky budeš v autě, jak na vibrátoru a budou možná dost trpět díly jako převodovka a rozvodovka. :roll:

Vynechání hardyny se mně osobně taky moc nelíbí. Měly to tak sice starší Octávie, Populáry a pod, jenže to byla jiná generace a výkonová skupina automobilů.

Vibrátoru bych se úplně nebál, ale rozjezdy budou hodně na tvrdo a životnosti spomínaných dílů to určitě nepřidá. Vynecháním hardy spojky se toho moc zlepšit nemůže, spíš naopak. Mám pocit, že Pája se o tomto nápadu už kdysi zmiňoval. Chtěl tím zlepšit záběr při rozjezdu. Toto tomu moc nepomůže. Gumová spojka se při rozjezdu sice napruží/stlačí, ale to jen o určitý počet stupňů. Dál stejně už jen kvůli šroubům a nábojům nemůže. Tlumí ale největší rázy v kardanu a o to jde.

V každém případě jsem zvědavý na poznatky z provozu.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Hurikán píše:Mám pocit, že Pája se o tomto nápadu už kdysi zmiňoval. Chtěl tím zlepšit záběr při rozjezdu....
Ano zmiňoval, trochu jsme se tehdy neshodli, neb já si myslím, že originální kardan má dobrou životnost a pro mé potřeby je to jeden z dílů, kterému prakticky není třeba věnovat pozornost. Pájovy potřeby jsou jiné, na poznatky z provozu se též těším. Jestli si správně pamatuju, mluvili jsme pak o tom s Pájou ještě na jarní Bechyni 2006.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Tak už je na místě. Vaše obavy z absence hardyny mě trochu zklamaly, ale to od netunerů, šlo očekávat. O výhodách při rozjezdu sem pravděpodobně hovořil jen z důvodu menší hmotnosti kardanu.
Takže nevýhody: hluk od převodovky se krásně nese celym kardanem a zhruba ho zdvojnásobuje. Další nevýhoda je ten záběr na tvrdo z klidu. V běžnym rozjíždění a měnění rychlostních stupňů nepociťuji oproti hardy kardanu žádnou změnu. Pouze při změně směru jízdy(vpřed - vzad) se ozve lehounké cinknutí z diferenciálu.
A výhody: kardánek si jen šumí, je asi líp vyváženej, než původní. Životnost a zatížitelnost je někde jinde. Rotující hmoty jsou nižší. A odpadá přemejšlení o tom, jestli při příštim odjezdu z křižovatky roztrhnu hardynu, nebo ne. Ta, co tam byla už nevypadala na 100%.
Jinak unašeče křížů, kříže a ten vytahovací tisícihran na začátku je od firmy Spicer, ale to už sem asi psal...
To Ondra07: Kříže by ti asi prodali, ale nevim, jestli maj i kříže na žiguláckej kardan. Ty co tam mám já sou jiný. VĚTŠÍ A SILNĚJŠÍ!!! :supz:
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Pája píše:A odpadá přemejšlení o tom, jestli při příštim odjezdu z křižovatky roztrhnu hardynu, nebo ne.

ja jsem ji mel roztrhnutou kdo vi jak dlouho a ani sem to nepoznal :-) ona se vzdycky pretrhne v takovych mistech kde se teoreticky nemuze nic stat.. auto jede dal do dalsi vymeny.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Kardan na zakázku

Příspěvek od corsair »

Ja mam hardy jak handru ale ta ma za sebou 30rokou a 74tisic km... Aj ruska guma starne...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan na zakázku

Příspěvek od Roman »

Kup si novu, mladu a budes sa divit :-)
Roman
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“