Kardan na zakázku
Moderátor: Moderátoři
Kardan na zakázku
Dneska je tak pěkně, že ho tam asi šoupnu. Co na něj říkáte? Hardy spojka je odstraněná a kříže jsou Made in USA od firmy SPICER. Výrobce mi tvrdil, že to je stejná třída jako pro BMW 330(cca 200 koní). Snad bude dobře sloužit a svou životností přežije auto...
Naposledy upravil(a) Pája dne úte dub 22, 2008 06:52, celkem upraveno 1 x.
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Hezke... Jaka byla ta cena? V kombinaci s difikem s uzaverkou je to peknej vanocni darek...
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Váha je zhruba stejná, ale v případě zhotovení náhražky hardy spojky z duralu, by byla pod originálem. Origo trubky jsou tlustší a maj větší průměr, takže setrvačná síla je u tohodle nižší. Dal sem za to podpultových 6000kč u jedné nejmenované firmy ze stř. Čech.(nerad bych, aby se to majitel dozvěděl a zaměstnanci měli problémy...). Oficiálně by to stálo asi dvojnásob.
Jo a vyrobil mi to tak, že okopíroval origo kardan, ale změnil průměry trubek, kříže a vůbec všechno...
Jo a vyrobil mi to tak, že okopíroval origo kardan, ale změnil průměry trubek, kříže a vůbec všechno...
Vynechání hardyny se mně osobně taky moc nelíbí. Měly to tak sice starší Octávie, Populáry a pod, jenže to byla jiná generace a výkonová skupina automobilů.Štěpán Getsko píše:Už to máš na autě? Jestli jj, tak poreferuj, jak je to s jízdou bez hárdyspojky. Obávám se, že bez hárdyspojky budeš v autě, jak na vibrátoru a budou možná dost trpět díly jako převodovka a rozvodovka.
Vibrátoru bych se úplně nebál, ale rozjezdy budou hodně na tvrdo a životnosti spomínaných dílů to určitě nepřidá. Vynecháním hardy spojky se toho moc zlepšit nemůže, spíš naopak. Mám pocit, že Pája se o tomto nápadu už kdysi zmiňoval. Chtěl tím zlepšit záběr při rozjezdu. Toto tomu moc nepomůže. Gumová spojka se při rozjezdu sice napruží/stlačí, ale to jen o určitý počet stupňů. Dál stejně už jen kvůli šroubům a nábojům nemůže. Tlumí ale největší rázy v kardanu a o to jde.
V každém případě jsem zvědavý na poznatky z provozu.
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Ano zmiňoval, trochu jsme se tehdy neshodli, neb já si myslím, že originální kardan má dobrou životnost a pro mé potřeby je to jeden z dílů, kterému prakticky není třeba věnovat pozornost. Pájovy potřeby jsou jiné, na poznatky z provozu se též těším. Jestli si správně pamatuju, mluvili jsme pak o tom s Pájou ještě na jarní Bechyni 2006.Hurikán píše:Mám pocit, že Pája se o tomto nápadu už kdysi zmiňoval. Chtěl tím zlepšit záběr při rozjezdu....
Bílý LADA a okřídlená spol.
Tak už je na místě. Vaše obavy z absence hardyny mě trochu zklamaly, ale to od netunerů, šlo očekávat. O výhodách při rozjezdu sem pravděpodobně hovořil jen z důvodu menší hmotnosti kardanu.
Takže nevýhody: hluk od převodovky se krásně nese celym kardanem a zhruba ho zdvojnásobuje. Další nevýhoda je ten záběr na tvrdo z klidu. V běžnym rozjíždění a měnění rychlostních stupňů nepociťuji oproti hardy kardanu žádnou změnu. Pouze při změně směru jízdy(vpřed - vzad) se ozve lehounké cinknutí z diferenciálu.
A výhody: kardánek si jen šumí, je asi líp vyváženej, než původní. Životnost a zatížitelnost je někde jinde. Rotující hmoty jsou nižší. A odpadá přemejšlení o tom, jestli při příštim odjezdu z křižovatky roztrhnu hardynu, nebo ne. Ta, co tam byla už nevypadala na 100%.
Jinak unašeče křížů, kříže a ten vytahovací tisícihran na začátku je od firmy Spicer, ale to už sem asi psal...
To Ondra07: Kříže by ti asi prodali, ale nevim, jestli maj i kříže na žiguláckej kardan. Ty co tam mám já sou jiný. VĚTŠÍ A SILNĚJŠÍ!!!
Takže nevýhody: hluk od převodovky se krásně nese celym kardanem a zhruba ho zdvojnásobuje. Další nevýhoda je ten záběr na tvrdo z klidu. V běžnym rozjíždění a měnění rychlostních stupňů nepociťuji oproti hardy kardanu žádnou změnu. Pouze při změně směru jízdy(vpřed - vzad) se ozve lehounké cinknutí z diferenciálu.
A výhody: kardánek si jen šumí, je asi líp vyváženej, než původní. Životnost a zatížitelnost je někde jinde. Rotující hmoty jsou nižší. A odpadá přemejšlení o tom, jestli při příštim odjezdu z křižovatky roztrhnu hardynu, nebo ne. Ta, co tam byla už nevypadala na 100%.
Jinak unašeče křížů, kříže a ten vytahovací tisícihran na začátku je od firmy Spicer, ale to už sem asi psal...
To Ondra07: Kříže by ti asi prodali, ale nevim, jestli maj i kříže na žiguláckej kardan. Ty co tam mám já sou jiný. VĚTŠÍ A SILNĚJŠÍ!!!
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
ja jsem ji mel roztrhnutou kdo vi jak dlouho a ani sem to nepoznal ona se vzdycky pretrhne v takovych mistech kde se teoreticky nemuze nic stat.. auto jede dal do dalsi vymeny.Pája píše:A odpadá přemejšlení o tom, jestli při příštim odjezdu z křižovatky roztrhnu hardynu, nebo ne.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Re: Kardan na zakázku
Ja mam hardy jak handru ale ta ma za sebou 30rokou a 74tisic km... Aj ruska guma starne...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD