Otáčkoměr

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Otáčkoměr

Příspěvek od Wenca084 »

Ahoj, potřebuji Vaši vzácnou radu. Dnes jsem se rozhodl dát do svého druhého žigulíčka 2101 otáčkoměr. Jel jsem tedy na vrakovište a sehnal jsem budík ze škoda 120.Vše jsem namontoval, propojil ale ouha. Otáčkoměr ukazuje jen do 3000ot. a pak už více nestoupá ručučka. Ukazuje přesně - na volnoběh asi 800ot. a při přidání plynu přímo úměrně stoupá ručička do 3000ot. Poradte prosím proč mě to nechce fungovat. Děkuji za odpověd. Venca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Půjde nejspíš o mechanickou vadu otáčkoměru asi nějaký kovový kousek "sedí" na magnetu a blokuje systém.
Skus s ním mechanicky rukou rychle otočit v ose hřídelky ,a podívej se jestli ručka "vyběhne" až na doraz (8000 ot/min.)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

No tu bych mohl vyzkoušet. Ale je tu problém jak ho rozebrat, Ma na sobě tu plechovou okrasnou lištu co vlastně drží sklo.A tu jak jednou sundám tak už to nedám zpátky do původního stavu.Pořád spíš ještě přemejšlím jestli to nemůže být ještě něčím jiným.Ja se stoho zvencnu.
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Saša určitě myslel, abys s otáčkoměrem otočil jako s celkem. Nikoliv jen s ručičkou. Na tento test není třeba měřák rozdělávat. Stačí když ho vezmeš celý do ruky a prudce s ním otočíš. Třeba tam a zpět, atd. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Na tu skoušku to rozebírat není třeba ! jinak to jde rozebrat a složit bez zpředu viditelného poškození.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Díky za radu, du to zkusit.
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Tak sem sním škubnul jak jste poradili a ručka šla až do 8000tis.Ale dyž jsem nastartoval tak to ukazovalo zase max. 3000ot. achjo !!
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Hurikán píše:Stačí když ho vezmeš celý do ruky a prudce s ním otočíš.
A možná otočíš tou rukou tak prudce, že se ti vysmekne a odletí pryč, ty jej pak vyhodíš. Mrkni, jestli někde uvnitř není nějaký stuďák, tuším, že uvnitř bude nějaký NDR šváb, možná bude kolem něho nějaká unavená součástka, možná mám pajšl někde ve stole v práci, pokud tam bude mrknu na něj a uvidímež.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Kdyby byl v otáčkoměru jediný šváb z NDR, popřípadě pokud by se německá konstrukční škola čímkoliv podílela na jeho vzniku, nikdy by budíky nekecaly až o 300 otáček za minutu a ručička by netancovala Čardáš při rychlé změně otáček, nebo přejezdu nerovností. :? V přístroji budou tranzistory velké jako kostky cukru, rezistory o průměru propisky a typický ruský, ničím nechráněný tištěný spoj.

Dle obrázku v Jurčenkovi je tam ovšem umístěn trimr, kterým lze přesnost otáčkoměru doštelovat. I ve schématu je trimr vyznačen, avšak jakousi pozměněnou značkou pro potenciometr. (pokud to tedy není úplně něco jiného :oops: ) :roll:
Větší znalci elektrotechniky mě jistě poopraví, ale dle schématu mi obvod meřicích impulsů připadá jako zesilovač. Ten může být špatný a zesílení není úplné... Napadlo mě taky, že tam může být přecijen nějaké překážka v otáčení, kterou se škubnutím budíkem podaří překonat, ale síla vytvořená el. proudem ji nepřekoná :?: Nevím, hádám...
Přílohy
otáčkoměr 003.jpg
otáčkoměr 002.jpg
otáčkoměr 001.jpg
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Honza nahodil si pekne obrazky, lenze Venca pise, ze pouzil otackomer zo S120, takze s tou schemou a pouzitymi suciastkami to bude asi trochu inac. :?
Roman
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Jo, už jsem si taky všiml, že jsem včera něco přehlédl... :roll: No nic, nechám to tady, třeba ty obrázky pomůžou někomu jinému.
---------
Otáčkoměry ze Škodovek 120 bývají naopak velice přesné, troufám si tvrdit, že na otáčku. Poctivě se drží i na nerovnostech, při prudkých změnách otáček a sohlasím s Koko-Loko, možná je v tom nějaký ten NDR šváb. :)
K otáčkoměru PAL ovšem schéma nemám a ani v Andrtovi a Cedrychovi- dvou mistrech technické literatury ke Škodovkám, o otáčkoměru moc velké vysvětlování není. :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

otáčkoměr ve škodovce používá stejně jako žiguláckej poměrovej měř. systém ("logometr"). Ten je docela proudově citlivej. Takže to vypadá že tam jde "málo" proudu..... příčina: buď studenej spoj (to by to asi nešlo nikdy) a nebo vst. obvod odešel do Si nebe :P ... toť muj názor :roll: taky to ale může bejt úpně jinak .... :oops:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Mno, našel jsem to torzo, není tam šváb z NDR, ale český MAF115. Jsou tam poměrně nekazící se součástky vyjma elektrolytu 20uF, který by jsi mohl prověřit a je tam ještě trimřík, ze kterým by se dalo lehce zavrtět, třeba je tam přechoďák. Ten trimr asi bude služit ke kalibraci, tím tedy nastavíš správné zobrazení. Pokud nedisponuješ generátorem můžeš místo něj použít zvonkový transformátor, jehož 8V střídavých připojíš na vstup proti zemi a mělo by ti to ukázat 1500 ot za minutu (50Hz), samozřejmě musíš mít přivedeno i napájení 12V. Původní polohu trimru si před experimenty poznač.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Jéje, tohle vědět dříve, že je tam MAF115... K tomuto obvodu totiž šéma mám. :) Pokud bude tedy zájem, můžu opět přicvaknout fotku schématu.
Mimochodem, nemůže připadat v úvahu vada samotného magnetoelektrického přístroje? Prasklý magnet, něco s vedením cívky, něco uvolněného atd... :?:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jestli ho máš, tak to sem prosím frkni, mě se to nechce "překreslovat" z tišťáku a stará amára mám ve sklepě.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“