Nasávání zima - léto

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Nasávání zima - léto

Příspěvek od Pajas »

Myslím si že toto téma bude za chvíli aktuální: jak je to s přepínáním nasávání vzduchu do motoru? Dá se říct od kolika stupňů venkovní teploty je vhodné přehodit nasávání do polohy zima? A co zakrytí chladiče origo koženkou (nebo něčím podobným), používáte to?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Přehazuji to "citem", zkrátka když mi přijde, že venkovní teploty jsou už opravdu nízké. Většinou ta doba nastává cca koncem října.
Je to ale podle mého skoro luxus, protože originál sání stejně bere vzduch z motorového prostoru, kde je i v zimě tepleji, takže skutečný význam teplé sání bude mít až při "sibiřských" teplotách.
Samozřejmě motor se v zimě, když je studený, chová s teplým sáním o to dřív lépe... Určitě je lepší přehazovat to i na zimu v našich končinách.

Dečku před chladič mám, kamarádovi u Žigula v zimě pomáhala zvednout teplotu a srazit spotřebu, ale já jsem při jejím používání nepoznal žádný rozdíl. Teploměr byl pořád na stejné hodnotě tj. obvyklých 80- 85 oC, jako bez dečky, ale připadalo mi, že je vyšší hladina v expanzní nádobce- zřejmě byl více zahřátý a více otevřenější chladič (přirozeně).
Letos budu s dečkou zase experimentovat, ale teprve někdy od listopadu...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Heh.Nepoužívám ani jednu z těchto vymožeností a jezdím absolutně bez problémů.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Dečka před chladičem má své opodstatnění jen u vozů s mechanickou vrtulí na řemenici vodního čerpadla. Pokud je ventilátor elektrický, dečka je k ničemu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

To Dusin: jasně, bez problémů jezdíš, ale kdyby jsi tyto vymoženosti používal tak by jsi nejspíš mohl jezdit s nižší spotřebou a měl by jsi v interiéru dříve teplo...
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

To Dusin: jasně, bez problémů jezdíš, ale kdyby jsi tyto vymoženosti používal tak by jsi nejspíš mohl jezdit s nižší spotřebou a měl by jsi v interiéru dříve teplo...
No nevim,auto topí zhruba za dobu co mi trvá oškrábat okna a spotřeba?Jezdim na LPG......
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Potreba nasavani tepleho vzduchu se zacne projevovat nejvice pri sviznejsi jizde a teplotach okolo nuly pri relativne vysoke vlhkosti vzduchu. Proste takove podminky, ktere jsou priznive pro vznik namrazy, ktera se vytvari v difuzoru a motor pak nechce jit do otacek. Vlastne si o to rekne sam. To vse se samozrejme tyka provozu na benzin. V podobnych podminkach rady zamrzaji i slabsi trubicky vzduchovych brzd, ale to je o necem jinem. S deckou je to jak pise Marek, a ja bych jenom doplnil, ze i pres to muze mit sve opodstatneni a to hlavne pri stridani jizdy se stanim, kdy se dele udrzi teplo v motorovem prostoru, ale i pri nocnim stani na ulici, kdy vukol radi meluzina je s deckou auto lepe startovatelne. Perlickou je i rozdil v cistote motoru po delsi jizde v brecce (osobni zkusenost). S deckou relativne cisty, bez decky vsude na prsou sul. Ale rozdil v provozni teplote (pri pootevrene decce) skutecne minimalni. W.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ano ano, jizda ve vlhkem chladnem pocasi pri vyssich rychlostech bez vyhrivani nasavaneho vzduchu znamena kdyz ne namrazu, tak usazovani vlhkosti na viku vzduchoveho filtru a nasledne skapavani vody do karburatoru. Od dob, co mam automatickou regulaci nemam tento problem. Dric, pokud jsem neprepl aspon na castecne vyhrivani, tak se mi auto obcas po delsi jizde zacalo dusit nakondenzovanou vodou.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

dusin píše:No nevim,auto topí zhruba za dobu co mi trvá oškrábat okna
Já nejdřív oškrabávám okna a pak teprve startuji, škoda každé kapky benzínu která není využita pro pohyb auta :wink:
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Já nejdřív oškrabávám okna a pak teprve startuji, škoda každé kapky benzínu která není využita pro pohyb auta :wink:
To já radši nastartuju a nechám prohřát a jalový čas využiji s co nejvyšší efektivitou(a ještě se při tom zbytkovým teplem zahřeju) :mrgreen:
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
Radek
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Radek »

Marek píše:Dečka před chladičem má své opodstatnění jen u vozů s mechanickou vrtulí na řemenici vodního čerpadla. Pokud je ventilátor elektrický, dečka je k ničemu.
Já mám elektrickej, a dečku, resp. karton mezi přední maskou a chladičem mi pomáhal (aspoň pocitově) v tom, že se motor rychlejc ohřál po nastartování. V zimě jezdím o něco sporadičtěji než v létě, třeba 1x za tři neděle.
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Radek píše:V zimě jezdím o něco sporadičtěji než v létě, třeba 1x za tři neděle
Vzhledem k tomu že s Laděnkou jezdím denně za každého počasí 30km tak mě tato věc docela zajímá, jestli zakrývat-nezakrývat, kdy přehodit nasávání a tak...
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ja jazdim aj na LPG s polobrazanym filterboxom a taka zima za tych 5 rokov co mam Ladu este nebola aby mi to robilo problemy :P

A v poslednej dobe ked pridem do auta, uz je vykurene, staci si nastartovat dialkovym ked si umyvam zuby :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Uživatelé LPG teplé sání nepoužívají. Jednou mi to někdo vysvětloval, že to prý i snad škodí, ale protože ho sám nepoužívám, tak jsem to zase zapomněl proč, co a jak...

Pajas: Alespoň máš dost příležitostí si s tím pohrát a vyzkoušet, co je pro tvoje auto nejvhodnější.
Honza
Osa Praha - Brno
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Honza 21061 píše:Uživatelé LPG teplé sání nepoužívají. Jednou mi to někdo vysvětloval, že to prý i snad škodí, ale protože ho sám nepoužívám, tak jsem to zase zapomněl proč, co a jak...
to sa kruto mylis, dost casto sa u LPGu nechava prepnute zimne sanie (moze sa odpojit hadica), aby ti pri vyradeni vo vyssich rychlostiach nesfukovalo plamienok co hori v motore...(na LPG asi hori dost slabo :weedman:)
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“