Nasávání zima - léto
Moderátor: Moderátoři
Nasávání zima - léto
Myslím si že toto téma bude za chvíli aktuální: jak je to s přepínáním nasávání vzduchu do motoru? Dá se říct od kolika stupňů venkovní teploty je vhodné přehodit nasávání do polohy zima? A co zakrytí chladiče origo koženkou (nebo něčím podobným), používáte to?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Přehazuji to "citem", zkrátka když mi přijde, že venkovní teploty jsou už opravdu nízké. Většinou ta doba nastává cca koncem října.
Je to ale podle mého skoro luxus, protože originál sání stejně bere vzduch z motorového prostoru, kde je i v zimě tepleji, takže skutečný význam teplé sání bude mít až při "sibiřských" teplotách.
Samozřejmě motor se v zimě, když je studený, chová s teplým sáním o to dřív lépe... Určitě je lepší přehazovat to i na zimu v našich končinách.
Dečku před chladič mám, kamarádovi u Žigula v zimě pomáhala zvednout teplotu a srazit spotřebu, ale já jsem při jejím používání nepoznal žádný rozdíl. Teploměr byl pořád na stejné hodnotě tj. obvyklých 80- 85 oC, jako bez dečky, ale připadalo mi, že je vyšší hladina v expanzní nádobce- zřejmě byl více zahřátý a více otevřenější chladič (přirozeně).
Letos budu s dečkou zase experimentovat, ale teprve někdy od listopadu...
Je to ale podle mého skoro luxus, protože originál sání stejně bere vzduch z motorového prostoru, kde je i v zimě tepleji, takže skutečný význam teplé sání bude mít až při "sibiřských" teplotách.
Samozřejmě motor se v zimě, když je studený, chová s teplým sáním o to dřív lépe... Určitě je lepší přehazovat to i na zimu v našich končinách.
Dečku před chladič mám, kamarádovi u Žigula v zimě pomáhala zvednout teplotu a srazit spotřebu, ale já jsem při jejím používání nepoznal žádný rozdíl. Teploměr byl pořád na stejné hodnotě tj. obvyklých 80- 85 oC, jako bez dečky, ale připadalo mi, že je vyšší hladina v expanzní nádobce- zřejmě byl více zahřátý a více otevřenější chladič (přirozeně).
Letos budu s dečkou zase experimentovat, ale teprve někdy od listopadu...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
No nevim,auto topí zhruba za dobu co mi trvá oškrábat okna a spotřeba?Jezdim na LPG......To Dusin: jasně, bez problémů jezdíš, ale kdyby jsi tyto vymoženosti používal tak by jsi nejspíš mohl jezdit s nižší spotřebou a měl by jsi v interiéru dříve teplo...
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Potreba nasavani tepleho vzduchu se zacne projevovat nejvice pri sviznejsi jizde a teplotach okolo nuly pri relativne vysoke vlhkosti vzduchu. Proste takove podminky, ktere jsou priznive pro vznik namrazy, ktera se vytvari v difuzoru a motor pak nechce jit do otacek. Vlastne si o to rekne sam. To vse se samozrejme tyka provozu na benzin. V podobnych podminkach rady zamrzaji i slabsi trubicky vzduchovych brzd, ale to je o necem jinem. S deckou je to jak pise Marek, a ja bych jenom doplnil, ze i pres to muze mit sve opodstatneni a to hlavne pri stridani jizdy se stanim, kdy se dele udrzi teplo v motorovem prostoru, ale i pri nocnim stani na ulici, kdy vukol radi meluzina je s deckou auto lepe startovatelne. Perlickou je i rozdil v cistote motoru po delsi jizde v brecce (osobni zkusenost). S deckou relativne cisty, bez decky vsude na prsou sul. Ale rozdil v provozni teplote (pri pootevrene decce) skutecne minimalni. W.
Ano ano, jizda ve vlhkem chladnem pocasi pri vyssich rychlostech bez vyhrivani nasavaneho vzduchu znamena kdyz ne namrazu, tak usazovani vlhkosti na viku vzduchoveho filtru a nasledne skapavani vody do karburatoru. Od dob, co mam automatickou regulaci nemam tento problem. Dric, pokud jsem neprepl aspon na castecne vyhrivani, tak se mi auto obcas po delsi jizde zacalo dusit nakondenzovanou vodou.
VAZ 2104 1.3 1989
To já radši nastartuju a nechám prohřát a jalový čas využiji s co nejvyšší efektivitou(a ještě se při tom zbytkovým teplem zahřeju)Já nejdřív oškrabávám okna a pak teprve startuji, škoda každé kapky benzínu která není využita pro pohyb auta
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Já mám elektrickej, a dečku, resp. karton mezi přední maskou a chladičem mi pomáhal (aspoň pocitově) v tom, že se motor rychlejc ohřál po nastartování. V zimě jezdím o něco sporadičtěji než v létě, třeba 1x za tři neděle.Marek píše:Dečka před chladičem má své opodstatnění jen u vozů s mechanickou vrtulí na řemenici vodního čerpadla. Pokud je ventilátor elektrický, dečka je k ničemu.
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Vzhledem k tomu že s Laděnkou jezdím denně za každého počasí 30km tak mě tato věc docela zajímá, jestli zakrývat-nezakrývat, kdy přehodit nasávání a tak...Radek píše:V zimě jezdím o něco sporadičtěji než v létě, třeba 1x za tři neděle
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
ja jazdim aj na LPG s polobrazanym filterboxom a taka zima za tych 5 rokov co mam Ladu este nebola aby mi to robilo problemy
A v poslednej dobe ked pridem do auta, uz je vykurene, staci si nastartovat dialkovym ked si umyvam zuby
A v poslednej dobe ked pridem do auta, uz je vykurene, staci si nastartovat dialkovym ked si umyvam zuby
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
to sa kruto mylis, dost casto sa u LPGu nechava prepnute zimne sanie (moze sa odpojit hadica), aby ti pri vyradeni vo vyssich rychlostiach nesfukovalo plamienok co hori v motore...(na LPG asi hori dost slabo )Honza 21061 píše:Uživatelé LPG teplé sání nepoužívají. Jednou mi to někdo vysvětloval, že to prý i snad škodí, ale protože ho sám nepoužívám, tak jsem to zase zapomněl proč, co a jak...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever