povoleni řemenice

Moderátor: Moderátoři

popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

povoleni řemenice

Příspěvek od popest »

Dobrý den, omlouvám se pokud tu již tento dotaz nebo dotaz podobného charakteru byl, ale co jsem tak procital, nic co by mi pomohlo jsme nenasel. Potrebuju se podivat na rozvody a k tomu samozrejme musim sundat predni vyko. Abych ho mohl sundat potrebuju ještě vymontovat řemenici na klikové hřídeli, ale zde jsem dneska nejak narazil.

Klic 38 se mi sehant nepodarilo, ale 40 tu matici taky udrzi. Předpokládam doufám správně, že je tam pravotočivý zavit že jo? Když tedy klíčem otočím, otočí se celý motor, proto mě napadlo zařadit rychlost a zatahnout rucni brzdu, jenze tedka to jakoby pruzi(asi kvuli spojce), tudy cesta nevedla, jeste me napadlo vyradit, klic oprit o neco pevnyho a starterem motor protocit. Tak klic se zasehne, ale starter to ani nahodou neotoci. Jak tedy na to? Snad tu 38 na golu sezenu. Mam vyndat starter a zaaretovat setrvacnik? Nebo existuje jiny zpusob? popravde starter se mi vyndavat nechce, musel bych zase rozebrat vyfuk apod. Dekuji za odpovedi.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

nevsimaj si toho, ze to pruzi a proste pouzi este viac sily... ked nevladzes tak pouzi metrovu trubku ako nastavec. Proste na to treba ovela viac sily ako rozumu
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Stačí nasadit klíč směrem k bateriji (05,07.04...) a klepnout kladívkem nemusí to být velká rána ale RYCHLÁ. Testováno před týdnem.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Pato
Příspěvky: 88
Registrován: sob bře 19, 2005 22:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pato »

Robil som to pred necelym mesiacom pred STK takze mam cerstve skusenosti. 38 kluc som mal GOLA 1" s trhakom (cca 50cm) na to este trubku tak vyse metra. V aute styrka kvalt zatiahnuta rucna, je dobre ked este niekto "stoji" na brzdovom pedali a druhy clovek sa snazi nasadit trak co najnizsie, napruzit natiahnut trubku a tahat silou smerom k baterke - aj na to natahovanie trubky su dobri dvaja ludia - jeden drzi nasponovany trhak v polohe ze sa da nanho natiahnut tyc a druhy dava tyc smerom od nadrzky ostrekovaca - odporucam vybrat a baterku tiez.

A ked uz to budes mat rozobrate rovno vymen gufero za poriadne zo silikonovej gumy (cervene) typ MVQ 40-56-7 GPV cca 50Sk z nejakej guferovej predajne a prsa "prilep" cervenym motorovym silikonom - asi 1/4 malej 60ml tuby
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Lepší než to tahat přes kvalt, je zapřít setrvák nebo rovnou řetěz (pokud se bude měnit). Ono když to má jít povolit, tak to jde i přes kvalt ... ovšem když povolit jít nemá, člověk se s tím velice natrápí. :?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Díky za rady, napisu jak to dopadlo
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Tak to nedopadlo :) 38 jsem sehnal s pul metrovym trhakem a dostaneme se az k maximu tj. tam kde byla baterka, dal to nejde prekazi karoserie. Remenice porad drzi a pruzi, tak tedka asi jen vyndat ten starter a nejak to zaaretovat. Mate nekdo nejakou zkusenost cim nejlip se to dela?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11058
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Rěším, spíše neřeším jeden problém, na žluťákově motoru jsem matici na řemenici povolil a to i přesto, že je ten motor mimo auto (by čekal málokdo). Ovšem nejde mi sejmout řemenice, jak na to?
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Koko Loko píše:Rěším, spíše neřeším jeden problém, na žluťákově motoru jsem matici na řemenici povolil a to i přesto, že je ten motor mimo auto (by čekal málokdo). Ovšem nejde mi sejmout řemenice, jak na to?
Zkus na to poklepat radiálně kladívkem! Je to přeci jenom ruskej ingot!! , a na ten platí jen hrubá síla. :lol:
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Tak to nedopadlo :) 38 jsem sehnal s pul metrovym trhakem a dostaneme se az k maximu tj. tam kde byla baterka, dal to nejde prekazi karoserie. Remenice porad drzi a pruzi,
Ještě sehnat tak 5kg palici, párkrát na ten trhák šikovně klepnout a musí to jít! I bez aretování...
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Povoluješ, nebo utahuješ? Pokud přijedeš do Jedovnice, mám dlouhej klíč 38 - někdy je tam ale taky 36, aby to nebylo tak snadný (oba exempláře mám) :(
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

povoluju, je to 38 a klic uz taky mam, jenze to nejde :) Jedovnice je prilis daleko ze Zatce, takze to nepujde, vsichni mi tvrdi, ze jim vzdycky stacilo tan klic o neco oprit a starterem to povolit, jenze tady se to ani nehne.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Nám pomohlo nahřát matici letlampou a pak ji majzlíkem odseknout. Je to sice trochu řepárna, ale když sme ohnuli i Herkulik, tak se nic jiného nenabízelo.
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Tak uz se zadarilo, vyndal jsem starter, vrazil jsem tam ten drzak baterky je tak sikovne natvarovanej, ze krasne pasuje a drzi ten setrvacnik za zub, temer vubec se pri tom povolovani nezdeformoval, majzlikem mi to zaseknout neslo. Necekane tlumic kmitu je upadlej a visi mezi retezem a blokem motoru, retez do bloku vyryl docela slusny ryhy, tak by to chtelo urychlene sehnat nejakej kvalitny tlumic.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Přesně.

jinak matku jsem povoloval docela dlouho, zadařilo se mi až s tím půlmetrovým klíčem (očkem) a s mlácením kladivem do něj. S majzlíkem to chtělo trpělivost, spadl mi snad 10x, než se zadařilo (už nevím, možná jsem tam zapřel i dva).

Nový tlumič se rozlomil a úlomek se chytil taky do bloku (ještě že nespadl až do vany), jde ho vyndat přes prsa.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“