Stěrače

Moderátor: Moderátoři

Jimmy
Příspěvky: 6
Registrován: stř čer 16, 2004 15:41
Bydliště: Nový Jičín

Stěrače

Příspěvek od Jimmy »

U mé 2103 stěrače v poloze "cyklovač" neprojedou celý zdvih tam a zpět jako je to u jiných vozů, ale co 2 sek. jen popojedou asi o 1/2 zdvihu a zastaví se, takže celý cyklus je rozdělen do 4 kroků (zastavuje i v zorném poli řidiče). V Tůmovi píšou, že by stěrače měly mít automatický doběh, ale ten mi taky nefunguje. Pro kontrolu jsem vyzkoušel 2 různé motorky a 2 různé cyklovače a dělá to stejně. Poradí mi někdo, kde je závada a jak ji odstranit? Díky Jimmy
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

to tobi aj mne, je vadny dobehovi spinac,zrejme u obidvoch motorov...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Skoukněte ještě jednu věc - tam, kde je na osičku motoru přes "zubatej" kužel našroubovanej mechanismus stěračů - mě se ten kužel ohlodal a začalo se to protáčet. Pak jsem to chytil přes chemopren (říkám tomu tekutá guma) a časem to začalo blbnout jinak - motor to buď neroztočil, nebo se taky dělo to, co popisujete.
Stalo se totiž to, že ten mechanismus se natahoval až do moc zkosenýho lichoběžníku a motor to pak neutáhl. Je to třeba vychytat ;-)

Ten spínač ale samozřejmě může bejt blbej taky.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Jimmy
Příspěvky: 6
Registrován: stř čer 16, 2004 15:41
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Jimmy »

Sláva! :) Po celodenním úsilí se mi podařilo závadu objevit a za minutu odstranit. Tím můžeme diskuzi na toto téma uzavřít. Díky za rady, ale chyba byla jinde. Ze čtyřpinového plastového konektoru vedle nádobky spojkové kapaliny, na který se připojuje motorek stěračů se mi vysunul jeden takový šedivý drát s kontaktem. Takže i když byla plastová kostka zatlačená na doraz, byly spojeny jen 3 kontakty ze čtyř. Protože to byl kontakt, který je součástí kabeláže auta, dělalo mi to stejnou závadu i s jiným motorkem a jiným cyklovačem. Po nalezení závady jsem kontakt zasunul zpět do plastové kostky a všechno funguje tak jak má (cyklovač přejede tam i zpět a po vypnutí dobíhá do krajní polohy). Jimmy
Hunter
Příspěvky: 16
Registrován: pát dub 01, 2005 21:46

Příspěvek od Hunter »

Mam stejny problem u Nivy, zadny kontakt to neni, tipuju to na vadny cyklovac, neb po tech cca 2s to v nem vzdy tez cvakne. Vyndal jsem ho a v PO koupim novy a uvidim.
Pool

Příspěvek od Pool »

Levý stěrač mi podjíždí až moc, že až naráží krajem na těsnění skla. Opticky zkouknuto - levý stěrač svírá o něco menší úhel než pravý. Dá se celé raménko nějak "přesadit" či co? Odšrouboval jsem horní krytku a je tam ozubení. Ale nejde vysadit... :?
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Chce to zabrat a dát pozor, aby se ti to nezkřížilo. Je to o nervy, zvlášť když to nikdo nesundaval 10let :evil:
Dá se to přesadit o nějakej ten zoubek :wink:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Pool

Příspěvek od Pool »

Ahaaa... :rock: takže jenom zabrat. Ono s tím asi opravdu do teď nikdo nehýbal, tak se to zdálo absolutně nerozebíratelný :) Mám to teď asi 3 týdny po nakonzervování WD40 a zamazaný vazelínou. Snad to půjde líp. Dík!
Uživatelský avatar
Ctirad Vyskočil
Příspěvky: 410
Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
Bydliště: Morašice u Znojma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ctirad Vyskočil »

Pool
Až to sundáš,tak si samozřejmě nebudeš pamatovat,jak to tam přesně bylo.Tak až to budeš zkoušet,tak si polej okno,abys viděl,kam až ti ten stěrač lítá.Na suchu je to bržděný.Asi to budeš přesazovat na těch zoubkách několikrát,tak si to hned neutahuj.(vlastní zkušenost :lol: )
Ctirad
Pool

Příspěvek od Pool »

Ctirad Vyskočil píše:Pool
Až to sundáš,tak si samozřejmě nebudeš pamatovat,jak to tam přesně bylo.
Jestli to vytrhnu, tak samozřejmě odletím od auta setrvačnou silou možná i několik metrů. A to už se bude špatně hledat původní poloha :)
Ctirad Vyskočil píše:Tak až to budeš zkoušet,tak si polej okno,abys viděl,kam až ti ten stěrač lítá.Na suchu je to bržděný.Asi to budeš přesazovat na těch zoubkách několikrát,tak si to hned neutahuj.(vlastní zkušenost :lol: )
Jak tak koukám z okna, polejvat sklo ani nebude třeba... :) Hergot to je šílený počasí :cry:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Možná by to šlo nějak vypáčit - zapřít o kastli nějakej dřevěnej špalík a "vhodným" nástrojem to přizvednout. Rukama se to fakt blbě dělá. Jinak já je na 2101 přišroubovaný neměl - ten chromovanej stěrač byl jen nasazenej na kužel a drželo to jako bejk. Až to budeš zkoušet, nasazuj to fakt jen jemně, protože jinak to budeš sundavat zas tou pekelnou silou :twisted:

Já už si asi vzpomínám - jednou rukou jsem to rval pajcrem přes ten špalík (páka) a druhou jsem rval za ramínko. Asi na mě byl docela krutej pohled :lol: :oops: :lol:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
aapetr
Příspěvky: 31
Registrován: úte čer 01, 2004 16:08
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aapetr »

Stěrač nejlepe sundáš povolením spodní matice kterou je stěrač připevněn ke kastli (matice stěrač nadzdvihne a stahne z kuželu ), holejma rukama to nešlo .
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

a ještě taková mimo technická...jak nastavit aby levej střerač běhal až co nevíc vlevo..mě se totiž zastavuje ve svislé poloze a pak už se vrací..tím vzniká tak cca.20 cm slepé zóny...když to pak posunu na kužílku,tak to zase nesjíždí až úplně dolů...ale děláto asi jen ten levej stěrač
karel

raminko

Příspěvek od karel »

to Tom: nekde ti to prokluzuje nebo zkriveny tahlo pod celnim sklem. Jeden sterac proste nemuze chodit samostatne na spolecnym pohonu. Podival bych se na upevneni raminka na osce... nejdriv.
Uživatelský avatar
axn
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 11, 2005 11:24
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

problém

Příspěvek od axn »

když přepnu do polohy cyklovače, tak to stírá o něco pomaleji než při normálním sepnutí stěračů, bez žádného časového intervalu. A ještě v tom divně bzučí, ale jen v poloze cyklovače a ten jsem tam dal nový, nevíte někdo co stím??? diky
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“