podchlazený motor

Moderátor: Moderátoři

Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

podchlazený motor

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Pánové pověste mi, jak je možné že i po půldení jízdě autem můžu stále bezbolestně držet ruku na deklu vačky(víko ventilů)??.... A přitom při ostřejší jízdě ve měste se mi klidně i spustí sahara.. mám 07 palubku, sahara se spouští na začátku zeleného pole(přechod bíla- zelená)... sytič můžu klidně vypínat už když rafička je uplně nazačátku bíleho... mam motor 21011, hlava o 2mm dole a jezdím na 14 svíčkách..
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne úte kvě 15, 2007 10:41, celkem upraveno 1 x.
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Termostat je mrtev... sláva jeho památce.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

kdyby byl mrtvej termostat, tak by teplota bud rychle rostla, nebo naopak by trvalo déle než by se prohřál.. ale po nějakých například 5ti hodinách jízdy už by musel být motor prohřátej..
Pool

Příspěvek od Pool »

Tak to si musím taky zkusit šáhnout, jak je na tom můj agregát s teplotou. Není to třeba tím, že máš pod víkem nějaký silnější těsnění? Že by to nepřenášelo tolik tepla... Já jsem teď kupoval nový a to má snad 0.5 cm sílu.
Mně se motor "podchladil" nedávno, když jsem sjížděl na neutral šíleně dlouhej kopec. Jelo to celkem svižně a neutral holt nestíhal motor zahřát. Schválně jsem to nechal, kam až rafička klesne. Dole byla asi na hodnotě tak na půl zahřátého motoru. Až jsem si v duchu říkal, jestli za chvíli nebudu muset vytáhnout sytič :)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

hmm.. myslím že hlava se víc hřeje od válců, než od bloku, ale teorii s těsnění nezamítám.. ale je tam klasické 1,3 těsnění.. nenapadlo mě ho měřit..
Pool

Příspěvek od Pool »

Little Red Riding Hood píše:hmm.. myslím že hlava se víc hřeje od válců, než od bloku, ale teorii s těsnění nezamítám.. ale je tam klasické 1,3 těsnění.. nenapadlo mě ho měřit..
Já myslel těsnění hlava - víko :wink: Ruku jsi dával na víko ne? Nebo co je to dekl vačky?
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Little Red Riding Hood píše:víc hřeje od válců, než od bloku
neni to skoro jedna a ta samá věc?

jinak to může bejt těsněnim. Zkoušel jsi sáhnout přímo na hlavu?
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pánové, já bych toto moc neřešil. Pokud se motor normálně zahřívá, normálně maže a chová se normálně ..... na kvašení okurku to přece nemá žádnej vliv :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Nemo píše:Termostat je mrtev... sláva jeho památce.
Little Red Riding Hood píše:kdyby byl mrtvej termostat, tak by teplota bud rychle rostla, nebo naopak by trvalo déle než by se prohřál.. ale po nějakých například 5ti hodinách jízdy už by musel být motor prohřátej..
Já, když přijedu z jakékoli cesty delší než 10 - 15 km, tak mám problém udržet ruku na ventilovém víku. A když jsem přijel z Příbrami, tak ještě po 2 hodinách byl motor teplý tak, že ruku jsem tamtéž taktéž neudržel :) . A to jsem si cestou manuálně "přichlazoval".
Takže jak píše Nemo - s největší pravděpodobností je termostat zaseknut v otevřené poloze. Ale že by to stačilo až tak vychladit ... ventilový víko? :( L.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Luděk Musil píše:Takže jak píše Nemo - s největší pravděpodobností je termostat zaseknut v otevřené poloze.
jestli že by byl zaseklej v otevřené poloze, tak přece po tak dlouhé jízdě by to už vliv na teplotu mít nemělo ne snad??. vždyt i zdravej ventil se po zahřátí motoru naplno otevře...
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

hmmm ....... neotevře. Za jizdy se to stačí uchladit náporově tak, že spodek chladiče je (obvykle) vlažný až chladný. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Little Red Riding Hood píše:kdyby byl mrtvej termostat, tak by teplota bud rychle rostla, nebo naopak by trvalo déle než by se prohřál.. ale po nějakých například 5ti hodinách jízdy už by musel být motor prohřátej..
Zůstává-li termostat trvale otevřený, motor běžnou jízdou neohřeješ nikdy. Ani po pěti hodinách. Ale nikdy by nedošlo k tomu, že by se roztočila vrtule na chladiči. Takže na termostat bych nesázel.
Motor se sníženou hlavou má naopak tendenci se více hřát. Proto je mi to celé nějak divné. Už na srazu jsme o tom mluvili a kroutil jsem nad tím hlavou.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Marek píše:Už na srazu jsme o tom mluvili a kroutil jsem nad tím hlavou.
proto sem to tady rozvedl.. víc hlav, víc ví.. sahara jede.. na mou duši na psí uši... ted mě napadá že by bylo vadné čidlo na chladiči a spínalo saharu už při nižších teplotách, tím pádem by to podchlazovala a třeba při rychlé jízdě po dálnici se to zase podchlazuje náporově.. :ANAL: napadá mě vzít teploměr a strčit ho do zahřáteho chladiče, kolik mi ukáže, ale na trubkách chlazení ruku neudržím.. :roll: zkusim ještě vyměnit čidlo teploty na hlavě.. uvidim co pak ukáže budík..
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

A co ti ukazuje teplota vody? Přece pokud ukazuje minimálně 70st., teplota oleje bude taktéž nějak podobně (v provozu a zahřátém motoru samozřejmě víc), a ve ventilovém víku je přece oleje spousta, který ohřívá právě i ventilové víko - a zároveň s pomocí vody chladí hlavu.
Tudíž mi to taky vůbec od hlavy nejde. I kdyby byl špatnej termostat, hlava přece hřeje nejvíc, tudíž by i ventilové víko dostatečně hřálo.
Je to volaké čudné.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

psal sem že sahara se spouští na přechodu bílá-zelená... otázkou je jak moc se dá budiku věřit.. (nicméně ted mě něco napadlo.. :lol: mam doma novej budík teploty z 03)... vyzkoušime..
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“