podchlazený motor
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
podchlazený motor
Pánové pověste mi, jak je možné že i po půldení jízdě autem můžu stále bezbolestně držet ruku na deklu vačky(víko ventilů)??.... A přitom při ostřejší jízdě ve měste se mi klidně i spustí sahara.. mám 07 palubku, sahara se spouští na začátku zeleného pole(přechod bíla- zelená)... sytič můžu klidně vypínat už když rafička je uplně nazačátku bíleho... mam motor 21011, hlava o 2mm dole a jezdím na 14 svíčkách..
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne úte kvě 15, 2007 10:41, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Tak to si musím taky zkusit šáhnout, jak je na tom můj agregát s teplotou. Není to třeba tím, že máš pod víkem nějaký silnější těsnění? Že by to nepřenášelo tolik tepla... Já jsem teď kupoval nový a to má snad 0.5 cm sílu.
Mně se motor "podchladil" nedávno, když jsem sjížděl na neutral šíleně dlouhej kopec. Jelo to celkem svižně a neutral holt nestíhal motor zahřát. Schválně jsem to nechal, kam až rafička klesne. Dole byla asi na hodnotě tak na půl zahřátého motoru. Až jsem si v duchu říkal, jestli za chvíli nebudu muset vytáhnout sytič
Mně se motor "podchladil" nedávno, když jsem sjížděl na neutral šíleně dlouhej kopec. Jelo to celkem svižně a neutral holt nestíhal motor zahřát. Schválně jsem to nechal, kam až rafička klesne. Dole byla asi na hodnotě tak na půl zahřátého motoru. Až jsem si v duchu říkal, jestli za chvíli nebudu muset vytáhnout sytič
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Pánové, já bych toto moc neřešil. Pokud se motor normálně zahřívá, normálně maže a chová se normálně ..... na kvašení okurku to přece nemá žádnej vliv
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10559
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Nemo píše:Termostat je mrtev... sláva jeho památce.
Já, když přijedu z jakékoli cesty delší než 10 - 15 km, tak mám problém udržet ruku na ventilovém víku. A když jsem přijel z Příbrami, tak ještě po 2 hodinách byl motor teplý tak, že ruku jsem tamtéž taktéž neudržel . A to jsem si cestou manuálně "přichlazoval".Little Red Riding Hood píše:kdyby byl mrtvej termostat, tak by teplota bud rychle rostla, nebo naopak by trvalo déle než by se prohřál.. ale po nějakých například 5ti hodinách jízdy už by musel být motor prohřátej..
Takže jak píše Nemo - s největší pravděpodobností je termostat zaseknut v otevřené poloze. Ale že by to stačilo až tak vychladit ... ventilový víko? L.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10559
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
hmmm ....... neotevře. Za jizdy se to stačí uchladit náporově tak, že spodek chladiče je (obvykle) vlažný až chladný. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Zůstává-li termostat trvale otevřený, motor běžnou jízdou neohřeješ nikdy. Ani po pěti hodinách. Ale nikdy by nedošlo k tomu, že by se roztočila vrtule na chladiči. Takže na termostat bych nesázel.Little Red Riding Hood píše:kdyby byl mrtvej termostat, tak by teplota bud rychle rostla, nebo naopak by trvalo déle než by se prohřál.. ale po nějakých například 5ti hodinách jízdy už by musel být motor prohřátej..
Motor se sníženou hlavou má naopak tendenci se více hřát. Proto je mi to celé nějak divné. Už na srazu jsme o tom mluvili a kroutil jsem nad tím hlavou.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
proto sem to tady rozvedl.. víc hlav, víc ví.. sahara jede.. na mou duši na psí uši... ted mě napadá že by bylo vadné čidlo na chladiči a spínalo saharu už při nižších teplotách, tím pádem by to podchlazovala a třeba při rychlé jízdě po dálnici se to zase podchlazuje náporově.. napadá mě vzít teploměr a strčit ho do zahřáteho chladiče, kolik mi ukáže, ale na trubkách chlazení ruku neudržím.. zkusim ještě vyměnit čidlo teploty na hlavě.. uvidim co pak ukáže budík..Marek píše:Už na srazu jsme o tom mluvili a kroutil jsem nad tím hlavou.
A co ti ukazuje teplota vody? Přece pokud ukazuje minimálně 70st., teplota oleje bude taktéž nějak podobně (v provozu a zahřátém motoru samozřejmě víc), a ve ventilovém víku je přece oleje spousta, který ohřívá právě i ventilové víko - a zároveň s pomocí vody chladí hlavu.
Tudíž mi to taky vůbec od hlavy nejde. I kdyby byl špatnej termostat, hlava přece hřeje nejvíc, tudíž by i ventilové víko dostatečně hřálo.
Je to volaké čudné.
Tudíž mi to taky vůbec od hlavy nejde. I kdyby byl špatnej termostat, hlava přece hřeje nejvíc, tudíž by i ventilové víko dostatečně hřálo.
Je to volaké čudné.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: