Volnoběh

Moderátor: Moderátoři

Pan Petr
Příspěvky: 57
Registrován: úte zář 05, 2006 21:47
Bydliště: Voříškova, Brno
Kontaktovat uživatele:

Volnoběh

Příspěvek od Pan Petr »

Vypozoroval jsem jednu zajímavou věc. Moje auto drží volnoběh relativně dobře, pokud není studenej motor, tak nechcípá. Ale až na jednu vyjímku. Když jedu třeba po dálníci a překročím rychlost 90km/h a vyřadím na neutrál, tak zdechává - je to vázaný na rychlost, pokud jedu míň jak 90, tak v pohodě, a pokud překročím výše zmíněnou rychlost, tak zdechne motor.
Čím myslíte že to je? Já jsem přemýšlel o tom, že by to mohlo být tím, že při větší rychlosti působí na airbox větší tlak vzduchu a ten pak následně udusí motor, jinak mě nic nenapadlo.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6519
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

LPG / Benzin?
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

nuz, v motore ti hori plamienok a silny vzduch ho asi sfukne :( :axe:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Pan Petr
Příspěvky: 57
Registrován: úte zář 05, 2006 21:47
Bydliště: Voříškova, Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pan Petr »

JmJ píše:LPG / Benzin?
LPG
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Aha, normálka, taky jsem to řešil. na systemu LOVATO
Chcípalo mi to ve vyšších rychlostech, když jsem to různě šteloval, začlo mi to držet ve vyšších a chcípat v nižších, až jsem vypozoroval, že to štelovátko volnoběhu má určitý rozsah, kdy jsou volnoběžné otáčky použitelné, a na okrajích toho rozsahu to buď chcípá v rychlosti, nebo při brždění.
Takže chce to najít tu optimální polohu uprostřed.
A mimochodem, chcípání při prudším brždění jsem odstranil tím, že jsem v reduktoru odlehčil tu delší/těžší stranu plechové páky, která spojuje membránu s ventilem. :wink:
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

mě to dělá to samé,takže prostě na neutrál při víc než 50km/h nevyřazuji :idea:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

mě taky, ale až tak od 70 km/h.... :x jaká páčka?? já pořád přidával volnoběžný otáčky a teď už sem tak cca na 900 ot/min.....to se mi nejeví ale jako nejlepší řešení :cry:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

tak nevyradujte, to predsa neni styl jazdy - na neutrale sa stoji, nie jazdi... v zivote mi nezdochol motor pri vyradeni, asi to bude tym ze tam mam stale kvalt... a skoro stale nohu na plyne :)

a volnobeh mam 1000-1300 (ostra vacka)
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

EMI píše:jaká páčka??
No, ono, zapoměl jsem, že mám reduktor ještě postaru montovaný-na přepážce, takže se na něm brždění projevuje mnohem víc, než u dnes standartních montáží.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh

Příspěvek od Wolf »

Pan Petr píše:... Když jedu třeba po dálníci a překročím rychlost 90km/h a vyřadím na neutrál, tak zdechává ...
:D pri devadesatce na dalnici davam za ctyri, nevyrazuji ... :D :D :D
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh

Příspěvek od Pavel04 »

Wolf píše:
Pan Petr píše:... Když jedu třeba po dálníci a překročím rychlost 90km/h a vyřadím na neutrál, tak zdechává ...
:D pri devadesatce na dalnici davam za ctyri, nevyrazuji ... :D :D :D
Presne, jenom s tim rozdilem, ze klidne vyrazuji a sem tam i umyslne zhasinam (zacpy z kopce...)
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh

Příspěvek od Wolf »

Pavel04 píše:Presne, jenom s tim rozdilem, ze klidne vyrazuji a sem tam i umyslne zhasinam (zacpy z kopce...)
Tak to bych bez legrace nedelal, protoze pak jiz staci jenom nepatrne povytahnout klicek a nestesti je hotove ... W.
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

proc? chcipnes to a klicek pretocis zpet do polohy zaplyho zapalovani a v pripade nutnosti muzes behem jedne nebo par sekund nastartovat.
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Pavel04 píše:proc? chcipnes to a klicek pretocis zpet do polohy zaplyho zapalovani a v pripade nutnosti muzes behem jedne nebo par sekund nastartovat.
jj, jenže to jde jenom u bezkontaktního zapalování, protože u kontaktního může být kontakt seplý, proud protéká, ždímá baterku, cívka se přehřívá, vytéká z ní roztavený asfalt, ten kape na horký motor, vyšlehávají první plamínky, ale nejsou to plamínky, vždyť už hoří i benzín... dělám si legraci, ale proud u kontaktu skutečně může protékat. W.
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Jo, to už jsem také slyšel, kamarád jako učedník chodil na praxi do autoservisu a říkal, že zapoměl u Žigulíka zapnuté zapalování a bouchla mu cívka, jsem mu nějak nevěřil, ale když to tu teď čtu ....... no, možná nekecal
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“