Volnoběh
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: úte zář 05, 2006 21:47
- Bydliště: Voříškova, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Volnoběh
Vypozoroval jsem jednu zajímavou věc. Moje auto drží volnoběh relativně dobře, pokud není studenej motor, tak nechcípá. Ale až na jednu vyjímku. Když jedu třeba po dálníci a překročím rychlost 90km/h a vyřadím na neutrál, tak zdechává - je to vázaný na rychlost, pokud jedu míň jak 90, tak v pohodě, a pokud překročím výše zmíněnou rychlost, tak zdechne motor.
Čím myslíte že to je? Já jsem přemýšlel o tom, že by to mohlo být tím, že při větší rychlosti působí na airbox větší tlak vzduchu a ten pak následně udusí motor, jinak mě nic nenapadlo.
Čím myslíte že to je? Já jsem přemýšlel o tom, že by to mohlo být tím, že při větší rychlosti působí na airbox větší tlak vzduchu a ten pak následně udusí motor, jinak mě nic nenapadlo.
Aha, normálka, taky jsem to řešil. na systemu LOVATO
Chcípalo mi to ve vyšších rychlostech, když jsem to různě šteloval, začlo mi to držet ve vyšších a chcípat v nižších, až jsem vypozoroval, že to štelovátko volnoběhu má určitý rozsah, kdy jsou volnoběžné otáčky použitelné, a na okrajích toho rozsahu to buď chcípá v rychlosti, nebo při brždění.
Takže chce to najít tu optimální polohu uprostřed.
A mimochodem, chcípání při prudším brždění jsem odstranil tím, že jsem v reduktoru odlehčil tu delší/těžší stranu plechové páky, která spojuje membránu s ventilem.
Chcípalo mi to ve vyšších rychlostech, když jsem to různě šteloval, začlo mi to držet ve vyšších a chcípat v nižších, až jsem vypozoroval, že to štelovátko volnoběhu má určitý rozsah, kdy jsou volnoběžné otáčky použitelné, a na okrajích toho rozsahu to buď chcípá v rychlosti, nebo při brždění.
Takže chce to najít tu optimální polohu uprostřed.
A mimochodem, chcípání při prudším brždění jsem odstranil tím, že jsem v reduktoru odlehčil tu delší/těžší stranu plechové páky, která spojuje membránu s ventilem.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak nevyradujte, to predsa neni styl jazdy - na neutrale sa stoji, nie jazdi... v zivote mi nezdochol motor pri vyradeni, asi to bude tym ze tam mam stale kvalt... a skoro stale nohu na plyne
a volnobeh mam 1000-1300 (ostra vacka)
a volnobeh mam 1000-1300 (ostra vacka)
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
pri devadesatce na dalnici davam za ctyri, nevyrazuji ...Pan Petr píše:... Když jedu třeba po dálníci a překročím rychlost 90km/h a vyřadím na neutrál, tak zdechává ...
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
Presne, jenom s tim rozdilem, ze klidne vyrazuji a sem tam i umyslne zhasinam (zacpy z kopce...)Wolf píše:pri devadesatce na dalnici davam za ctyri, nevyrazuji ...Pan Petr píše:... Když jedu třeba po dálníci a překročím rychlost 90km/h a vyřadím na neutrál, tak zdechává ...
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
Tak to bych bez legrace nedelal, protoze pak jiz staci jenom nepatrne povytahnout klicek a nestesti je hotove ... W.Pavel04 píše:Presne, jenom s tim rozdilem, ze klidne vyrazuji a sem tam i umyslne zhasinam (zacpy z kopce...)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
jj, jenže to jde jenom u bezkontaktního zapalování, protože u kontaktního může být kontakt seplý, proud protéká, ždímá baterku, cívka se přehřívá, vytéká z ní roztavený asfalt, ten kape na horký motor, vyšlehávají první plamínky, ale nejsou to plamínky, vždyť už hoří i benzín... dělám si legraci, ale proud u kontaktu skutečně může protékat. W.Pavel04 píše:proc? chcipnes to a klicek pretocis zpet do polohy zaplyho zapalovani a v pripade nutnosti muzes behem jedne nebo par sekund nastartovat.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3822
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jo, to už jsem také slyšel, kamarád jako učedník chodil na praxi do autoservisu a říkal, že zapoměl u Žigulíka zapnuté zapalování a bouchla mu cívka, jsem mu nějak nevěřil, ale když to tu teď čtu ....... no, možná nekecal
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104