Dekarbonizace motoru vodní párou

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Dekarbonizace motoru vodní párou

Příspěvek od Brandy »

Narazil jsem na tuhle diskuzi: http://www.autohificlub.cz/forum/13/199 ... i%20motoru . Uz se to tu resilo, ale nevim, jakej byl zaver. Co si o tom myslite? Zkusi (nebo zkusil) to nekdo?
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Já jsem to zkoušel, ale nevím jak moc to pomohlo, protože bych nejdřív musel vědět, jak to v motoru vypadalo před tím čištěním. A když jsem ten motor potom rozebral, tak to možná bylo trochu lepší, ale že by to vypadalo jako nové, to zase ne.
Uživatelský avatar
montér Kolja
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od montér Kolja »

Při prasklém těsnění pod hlavou se voda dostávala do spalovacího prostoru čtvrtého válce,kde se změnila na páru a vyletěla výfukem.Rozdíl ve stupni zakarbonování zbylých třech válců je vidět na fotkách.

Dekarbonizaci součástí demontovaných z motoru doporučuji toto:Rozpustit ve vodě prací prášek s fosfátem,nebo samotný fosfát a silně zakarbonované díly ponořit na noc do roztoku.
Přílohy
prasklé těs.hlavy 4 (800 x 600).jpg
hlava splovací prostory 4.v (800 x 600).jpg
dekarbonováno fosfátem,víko rozvodů 2105
dekarbonováno fosfátem,víko rozvodů 2105
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

jj kdyz strika voda do valce tak ho krasne vycisti (vyzkouseno :( )
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

ja som to chcel aplikovat na TDI,ale nenapadalo ma ako,a bratranec poradil vypnut turbo, a ze motor bezi dalej,len nema vykon:D

Na zigula nemusim, bo som pred 2k meni sedielka,tesnenia a ine fuckoviny:D
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Dusan
Příspěvky: 3874
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

No velmi by som to neskusal ..pac studena voda horuce diely.... hm co tak odlomeny ventyl by as isbosobil v motore :D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11032
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Kdysi jsem na to narazil na nějakém BMW fóru a chrochtali si tam jak je to super věc, chtělo by to zkusit na nějakém motoru co končí a jde na rozptyl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3874
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Nevidim v tom vyznam ... Ked sa to nebude dat prakticky pouzit co stoho ze motor bude cisty .... ked mozu klaknut ventily alebo niečo ine..:)

Flexa s drotenou kefou to vycisti len s tou hlavou su mensie problemi pri cisteni :)
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

No velmi by som to neskusal ..pac studena voda horuce diely....

Nebude tak zle, voda se musí rozprášit, a dávkovat střídmě, aby motor udržel otáčky.
Když to tam naleju konví, tak to prostě zdechne.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Dusan
Příspěvky: 3874
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Ja len hovorim ze zmeny v maetrialy budu... a aj nasledky na povrchu dielov...sice bude motor cisty ale....
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Dusan píše:No velmi by som to neskusal ..pac studena voda horuce diely.... hm co tak odlomeny ventyl by as isbosobil v motore :D

uz v sani sa to zohreje, ja v tom nevidim ziadny problem. keby si tam fukal stlaceny vodik budis,ale normalnu vodu?
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Dusan
Příspěvky: 3874
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

no zohreje z 20 na kolko 35-40st a potom sup na 200st piest
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

Chceš nám říct že benál vře při teplotě 35 - 40 st ? ? A nebo nevře, a na píst šplíchne v tekutém stavu ale i tak to s horkými díly v motoru nic neudělá, narozdíl od té vody ? ? ? ? to nemluvím o tom že podstata věci je v čištění horkou párou a ne teplou vodou :P
Dusan
Příspěvky: 3874
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

benzinu je tam zanedbatelne mnozstvo aj to silno rozprasene ...kdes to vody tam bude podstatne viac...teoreticky ked das hlavu dole zohrejes ju na primeranu teplotu a pouzijes tlak vody ..budes mat to ise co v motore...
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

no ano,ale tym sposobom stratim pol dna aj viac,
a striekanim vody do motora 15min
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“