Karburátor z 2105 do 2103, instalace ekonomizéru.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Karburátor z 2105 do 2103, instalace ekonomizéru.

Příspěvek od Jelen »

Chtěl bych dát karburátor z 2105 do 2103 kvůli ekonomizéru. Jenže ten z 2105 má ještě dva drátky ze strany. K čemu jsou? Jeden je elektromagnetickej ventil, ale ostatni? A jak a kam zapojim ekonomizér? Jo a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby? To jsem z toho jelen...
Naposledy upravil(a) Jelen dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Jo tam jak vedou ty dva drátky, to je nějaký spínací relé a elmag. ventil jsem tam nenasel vubec...
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Karburátor z 2105 do 2103

Příspěvek od JmJ »

Jelen píše:Chtěl bych dát karburátor z 2105 do 2103 kvůli ekonomizéru. Jenže ten z 2105 má ještě dva drátky ze strany. K čemu jsou? Jeden je elektromagnetickej ventil, ale ostatni? A jak a kam zapojim ekonomizér? Jo a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby? To jsem z toho jelen...
neni do 2103 vhodnejsi karbec z 2107? prece jen ten 2105 je delany pro 1300 motor.

alebrz pokud mas ozon2105 a chces mit ekonomizer, tak musis mit u tahla plynu mikrospinac (to jsou myslim jedine draty, ktere z prostoru karburatoru vedou), musis mit vlastni ekonomizer, ktery je soucasti karburatoru a je to vlastne jen membrana s jehlovym ventilem a vse je schovano pod sroubkem pro serizovani mnozstvi smesi volnobehu. Je to takovy maly "modulek", ktery se nerozdelava a kdyz povolis dva sroubky, ktere ho drzi, tak cele z karburatoru vyndas. Pak musis mit zminovany elmag ventil a dale jeste ridici elektroniku, coz je cerna skatule asi s 3 draty, ktera se standardne umistuje na levy podbeh.

jak je to presne zapojene to nevim, musel bych se podivat, ale v zasade jde o to, ze na elgmag ventil je privedeno/neprivedeno napeti v zavislosti na tom, v jake poloze je mikrospinac u tahla plynu a co rika ridici elektronika.

kdyz najdes el. schema k 2105, tak tam urcite zjistis, co a jak zapojit.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Všechny komponenty bych měl mít, protože to beru z 2105, co mi stojí na zahradě jako nositel dílu, a ještě nedávno šla natočit... Nemám karburátor z 2107, jen 2105, ale snad by tam šly dát trysky z 2103. Je to šílená kombinace, já vim, ale snad to pujde.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Jen bych potřeboval tak ňák vědět, jak na to...
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Jelen píše:Jen bych potřeboval tak ňák vědět, jak na to...
kdyz ti to stoji zapojene u baraku, tak to jen cut&paste do tveho auta :-). jedine co budes muset dodelat je asi napajeni pro tu elektroniku, ale to by nemel byt problem. jinak se podivej, jak to mas zapojene v 2105 a zjisti, kam ty veci pripojis v 2103. myslim, ze valna cast te soustavy me kabelaz nezavislou od ostatni kabelazi vozu.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Tak s tim by neměl bejt problém - jsem elektrikář, ale jestli nebudu muset přehazovat i parohy nebo tak nějak. Jestli s tim ještě nesouvisí podtlaková regulace na rozdělovači, to bych musel přehodit taky, protože muj žigul má jen napevno nastavenej...
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Jelen píše:Tak s tim by neměl bejt problém - jsem elektrikář, ale jestli nebudu muset přehazovat i parohy nebo tak nějak. Jestli s tim ještě nesouvisí podtlaková regulace na rozdělovači, to bych musel přehodit taky, protože muj žigul má jen napevno nastavenej...
no co se tyce podtlaku tak musis dostat podtlak k ekonomizeru. originalne je vyveden ze saciho potrubi pod kraburatorem. mas li sani z te 05, tak muzes asi prohodit. to nevim jiste nekdo tam navrtal vlastni otvor a nekdo to vyvedl z podtlaku k posilovaci.

myslim, ze podtlak do rozdelovaci s ekonomizerem nema zadnou spojitost.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Já se vo to pokusim, a uvidim. Kdyžtak se sem vrátim zkonzultovat chyby... Ale dik za informace.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Tu krabicku jsem nasel(na pravym podbehu), vede z ni hafo dratu. mam i takovej malej kulatej bazmek, vedou z nej 4 draty (2 konektory, na kazdym 2 draty) a dve trubicky - asi na podtlak z karbecu, je na pravym podbehu. Netusim, jak je to zapojeny. Musim nekde sehnat schema na elektriku i na pneumatickou cast. Prosim, pripadne poradte co a jak a na co si dat bacha.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Pozri si na Ladaklube, knihu Jak na to Lada..... tam najdes cele zapojenie tych srand. Je to ekonomizer (hranata krabicka) ovladany mikrospinacom na karburatore a otackami a ovlada ventil (gulatej bazmek) :D
Roman
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Dik, nějak si s tim pohraju. Naštěstí mám technickou podporu v podobě Tomáše 2103 , kterému tímto děkuji.
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Jelen píše:a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby?
cokolvek ekonomicke vylucuje zlepsenie jazdnych vlastnosti!na to nezabudni!
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Myso píše:
Jelen píše:a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby?
cokolvek ekonomicke vylucuje zlepsenie jazdnych vlastnosti!na to nezabudni!
no zalezi na tom, co ma byt to zlepseni :-)

pokud jde o vykon, tak podle toho, jak zde lide pisou, tak s weberem to asi jede lepe. mozna zalezi jen na vhodnem serizeni a osazeni karburatoru.

ze by samotny ekonomizer vykonu ubiral, to si nemyslim. ale mohu se mylit.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

samotny ekonomizer nie, ale ekonomizer je spojeny s OZONom a ten uz na vykone ubera.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“